کد خبر: 814028
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
انتقاد شديد جشنواره مقاومت از برنامه سينمايي «هفت»
رويكرد برنامه «هفت» در قبال چهاردهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت، باعث انتقاد تند روابط عمومي اين جشنواره نسبت به برنامه بهروز افخمي شد.
هادي عسگري
يزدان عشيري، مدير روابط عمومي چهاردهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت در مصاحبه با «فارس» نسبت به بي‌توجهي برنامه تلويزيوني «هفت» انتقاد و اين رفتار را توجيه ناپذير عنوان کرد. عشيري با بيان اينكه رسانه‌هاي منطقه‌اي و جهاني با جشنواره مقاومت همراه هستند، از بي‌توجهي هفت به «تنها جريان به يادگار مانده از سينماي هشت سال دفاع مقدس كه تداعي نوستالژي دفاع مقدس را در كشور دارد» ابراز تعجب مي‌كند و مي‌گويد: همه پيگيري‌ها، مكاتبات و مراودات با دوستان سازنده برنامه تلويزيوني هفت داشتيم، اما همزماني اين رويداد با هفته دفاع مقدس نيز سازندگان اين برنامه را ترغيب و تشويق براي حضور در اين رويداد مهم مقاومت نكرد، جشنواره‌اي كه نه‌تنها در سطح كشور بلكه در سطح منطقه موفق عمل كرد. برنامه سينمايي هفت مأموريت دارد به حوزه سينما و حمايت از جريان‌هاي پوياي ارزشي و تجلي گفتمان انقلاب اسلامي بها بدهد. آقاي افخمي به‌رغم همه دغدغه‌مندي در اين حوزه، متأسفانه در جشنواره مقاومت غفلتي را صورت داده است. چرا زماني كه بزرگ‌ترين جريان استراتژيك فرهنگي و سينمايي با محور مقاومت با حضور يك صد مهمان بين‌المللي و 500 فيلمساز داخلي و آثارشان در حال برگزاري است در برنامه سينمايي هفت، چنين غفلتي را شاهد هستيم.

البته شنيده‌هاي «جوان» حكايت از آن دارد كه برنامه تلويزيوني هفت براي پوشش ويژه جشنواره‌هاي سينمايي مانند فجر و مقاومت از دبيرخانه‌ جشنواره‌ها درخواست وجه مي‌كند و غالباً به دليل اهميت پرداخت تلويزيوني و حضور جشنواره در برنامه «هفت»، اين همراهي از سوي جشنواره‌ها با «هفت» صورت مي‌گيرد كه مشخص نيست آيا در صورت صحت اين موضوع، دريافت وجه از سوي برنامه براي انجام وظيفه‌اي كه از سوي سازمان صداوسيما به وي محول شده است، قانوني است يا خير! و گويا در اين دوره از جشنواره، دبيرخانه به هر دليلي از جمله محدوديت مالي حاضر به پرداخت  وجه نشده و همين موضوع باعث شده تا افخمي چندان تمايلي براي پرداختن به مقاومت نداشته باشد! اين بي‌تفاوتي در حالي صورت مي‌گيرد كه مجري برنامه هفت در حال رايزني براي توليد فيلمي دفاع مقدسي است و يكي از نهاد‌هاي انقلابي قرار است هزينه توليد اين فيلم را پرداخت كند. رفتار‌هاي دوگانه با موضوعات ارزشي دفاع مقدس و مقاومت اسلامي همان گونه كه مدير روابط عمومي جشنواره فيلم مقاومت بيان داشته است، غيرقابل توجيه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار