کد خبر: 812850
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
استاندار ایلام:
محمدرضا مرواریداستاندار ایلام گفت: ناشران این استان می توانند از تسهیلاتی که بانک سینا برای حمایت از ناشران در نظر گرفته استفاده کنند.

مهندس مروارید در دومین جشنواره صنعت چاپ و نشر استان ایلام اظهار داشت: تسهیلات مناسبی امسال برای حمایت از ناشران در نظر گرفته شده و بانک سینا نیز برای پرداخت وام به فعالان این حوزه متعهد شده است که امکان بسیار خوبی است تا از این ظرفیت برای تقویت فعالیت های این عرصه و بکارگیری تجهیزات و امکانات روز در استان استفاده شود.

وی افزود: سابقه فعالیت های چاپ در این استان بسیار کوتاه است و نخستین هفته نامه ایلام نیز در ابتدای دهه ۷۰ چاپ شد، در طول سالیان گذشته فعالان این حوزه با مشکلات عدیده ای روبرو بوده اند ولی با وجود فقر امکانات تا حدودی توانسته اند چرخه حوزه نشر را در ایلام به گردش درآورند.

استاندار ایلام یادآور شد: با توجه به ظرفیت مرز مهران ناشران می توانند با ارتقا فعالیت های خود بازار مناسبی را در آنسوی مرز کسب کنند چراکه قرابت فرهنگی و دینی مردم ایلام با استان های واسط و میسان می تواند در تبادل تجربیات فرهنگی بسیار تاثیر گزار باشد.

وی تاکید کرد: ناشران ایلامی در سالیان گذشته برای چاپ تولیدات خود با توجه به نبود تجهیزات با مشکلات عدیده ای روبرو بوده و مجبور بودند آنرا به سایر استان ها ارسال کنند ولی در سال های اخیر شاهد هستیم برخی از ناشران استان های دیگر برای چاپ محصولات خود به ایلام می آیند.

استاندار ایلام تقویت حوزه نشر را از رویکردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید برشمرد و از مدیران ارگان های دولتی استان خواست نیازهای خود را در داخل ایلام تامین کنند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز در این آیبن گفت: سابقه صنعت چاپ در ایلام به سال ۵۴ بر می گردد و با وجود کمبود تجهیزات بطور نسبی به فعالیت خود ادامه داده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر