کد خبر: 812836
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: همه استان‌ها برای دریافت تسهیلات رونق تولید و احیای واحدهای تولیدی با هم مسابقه گذاشتند که امیدواریم در این کورس استان اردبیل بتواند موفق عمل کند.

به گزارش جوان از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: یکی از تصمیمات کلان امسال دولت بر اساس منویات مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تلاش برای احیای 7 هزار و 500 واحد راکد و مشکل‌دار در کشور است.

وی افزود: بدون اینکه سهمیه‌ای برای استان‌ها مدنظر قرار گرفته و محدودیت ایجاد شود دولت فضا را برای بهره‌مندی از تسهیلات رونق تولید برای استان‌ها باز گذاشته است تا در یک مسابقه استان‌هایی که با بیشترین سرعت عمل کنند بتوانند از این تسهیلات بیشتر و بهتر بهره‌مند شوند.

استاندار اردبیل گفت: همه استان‌ها برای دریافت تسهیلات رونق تولید و احیای واحدهای تولیدی با هم مسابقه گذاشتند که امیدواریم در این کورس استان اردبیل بتواند موفق عمل کند.

خدابخش با بیان اینکه در این مسیر سه مشکل اساسی و مانع پیش‌روی صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی برطرف شده است، گفت: در تعیین تکلیف بدهی مالیاتی و بخشودگی جرایم تا 31 شهریور ماه فرصتی مقرر شده بود که این فرصت را تا آخر سال قطعا تمدید خواهیم کرد و به دنبال کسب مجوز در این زمینه هستیم تا صاحبان واحدهای تولیدی از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند.

وی به بخشودگی جرایم تأمین اجتماعی و تقسیط بدهی صاحبان واحدهای تولیدی در این ارتباط اشاره کرد و گفت: این مشکل نیز با تدبیر دولت یازدهم برطرف شده و در بسیاری از حوزه‌ها نظیر تأمین اجتماعی، امور مالیاتی و محیط زیست مجوز به استا‌ن‌ها ارائه شده تا بتوانند از تسهیلات ارائه شده استفاده کنند.

استاندار اردبیل حل مشکلات سیستم بانکی و استمهال بدهی‌ها و تعیین تکلیف معوقات بانکی را با تنفس مناسب به واحدهای تولیدی و صنعتی یادآور شد و بیان کرد: در نیمه اول امسال درسطح استان هزار و 79 طرح اعم از صنعتی  و کشاورزی در بهره‌مندی از تسهیلات حمایتی تولید ثبت‌نام کردند که البته تعدادی از آنها به دلایل مختلف از مراجعه و پیگیری دریافت این تسهیلات منصرف شده و شاهد منتظر یارانه‌های هستند که دولت در آینده ارائه کند که البته در این زمینه نمی‌توان قول مساعدی نیز داد.

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: در مجموع در بخش صنعت برای 104 طرح 106 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و ما در نیمه دوم امسال شاهد به حرکت درآمدن چرخ‌های تولید این واحدها خواهیم بود که امیدواریم با یک مدیریت جهادی با الهام از روحیه‌ای که در دفاع مقدس شاهد آن بودیم بتوان از فرصت تاریخی در نجات اقتصادی کشور از وضعیت کنونی تلاشی بیشتر انجام داد.

خدابخش با قدردانی از بانک کشاورزی و تجارت در سرعت عمل پرداخت تسهیلات به متقاضیان گفت: در جلساتی که با مدیران بانک‌ها درحال برگزاری هستیم سعی‌مان بر این است تا مشکلات  و موانع پیش‌رو برداشته شده و بانک‌های عامل با سرعت بیشتر در پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

وی بانک‌های ملت و ملی کمتر از انتظار در پرداخت تسهیلات اقدام کردند که دلیل آن معلوم نیست در حالی که بیشتر صاحبان واحدهای تولیدی آماده هستند تا با رفع مشکلات وثیقه و ارزش افزوده‌ای که به دلایل مختلف دریافت می‌شود به بانک‌ها مراجعه کرده و در این زمینه نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر