کد خبر: 812407
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
رئیس سازمان بسیج هنرمندان اردبیل:
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: منظومه «حیدر بابایه سلام» استاد شهریار شیوه‌نامه سبک زندگی ایرانی – اسلامی است که می‌تواند در صیانت فرهنگ و اصالت زندگی ایرانی – اسلامی نقش‌آفرینی کند.

به گزارش جوان از اردبیل، عظیم دشتی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره شعر استاد شهریار در اردبیل اظهار کرد: در نخستین جشنواره شعر استانی شهریار استاد سخن تعداد 65 اثر از شعرای شهرستان‌های استان ارائه شده بود که براساس رای داوران تعداد 10 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

وی با تبریک دهه امام و ولایت به هنرمندان و فرهیختگان حاضر در مراسم  افزود: به قطع و یقین اگر با تمام وجود به واقعه غدیر بنگریم و زوایای مختلف آن را زیر ذره‌بین قرار دهیم نه تنها هیچ سئوالی را بی‌پاسخ نخواهیم دید بلکه پرده از صد‌ها نکته جدید برخواهد داشت که بر قلب احدی خطور نکرده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: لازم است این دهه  فرصت مغتنم برای بیان حقایق این حادثه تاریخ ساز زندگی بشری گرفته شود.

دشتی در ادامه با اشاره به روز شعر و ادب فارسی و فلسفه نامگذاری یک‌صدمین سال تولد استاد شهریار به عنوان روز ملی شعر و ادب فارسی عنوان کرد: در سرزمین ایران پهناور اقوام و قومیت‌ها با لهجه، زبان و گویش متنوع و گوناگون تکلم می‌کنند و همه این اقوام در باروری فرهنگ و ادب فارسی گام‌های بزرگی برداشته‌ و مسئولیت حفاظت و حراست از زبان و هویت ملی خویش را به دوش گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: در این میان ترک‌زبانان وطن‌دوست که در غیرت، شجاعت و یکپارچگی زبانزد عام و خاص هستند تلاششان در حفظ زبان و ادب فارسی  قابل ستودنی است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل یادآور شد: ارادت خاص شعرای ترک زبان به ساحت شعر و ادب فارسی در آثار مکتوب آنان به وفور دیده می‌شود.

دشتی خاطرنشان کرد: استاد شهریار به زبان و ادبیات فارسی علاقه خاصی داشت و علاقه و خدمت به ادبیات فارسی در آثار فارسی او آشکارا قابل مشهود و نیازی به تفسیر وتحلیل ندارد؛ شاید به همین مناسبت و به نام او این روز را شعر و ادب فارسی نامگذاری کرده‌اند.

در ادامه این مراسم تعدادی از شعرای پیشکسوت و جوان استان از جمله رحیم اسدالهی «قارتال»، یدالله پور عبدالحسین «پویا»، ابوالفضل محبی «فاضل» محمد فرید «نادم» یعقوب نیکزاد، جعفر فتح الهی، علی پرویزی، علاالدین اشرفی نوشنق، افسون به‌نژاد، ولی حاجی محمدی، ابراهیم عابدی در وصف مقام ادبی استاد شهریار سروده‌های خود را قرائت کردند.

رونمایی از کتاب «نغمه‌های عارفانه» به قلم عظیم دشتی و ابوالفضل محبی، کتاب «صدای سیب» به قلم علاالدین اشرفی نوشنق، «راشیدین سوزلو سوزلری» به قلم مرحوم رشید جنگجو از دیگر برنامه‌های آیین اختتامیه نخستین جشنواره شعر شهریار استاد سخن بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر