کد خبر: 811021
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
ماشين‌سازي، فرصت طلايي منصوريان براي فرار از بركناري
پرونده هفته پنجم ليگ برتر امروز با برگزاري تنها بازي باقيمانده و مصاف استقلال - ماشين‌سازي تبريز در آزادي بسته مي‌شود.
دنيا حيدري
رقابت‌هاي اين هفته ليگ برتر كه بعد از تعطيلات يك ماهه به دليل حضور تيم ملي در اردوهاي تداركاتي و بازي‌هاي انتخابي جام جهاني طي سه روز برگزار شد، ساعت 18:45 امروز با برگزاري آخرين بازي كه با ميزباني شاگردان منصوريان همراه است به پايان مي‌رسد.
همه نگاه‌ها امروز به عليرضا منصوريان است. مربي جوان آبي‌پوشان تهراني كه بعد از مدت‌ها تلاش، توانست به آرزوي خود كه نشستن روي نيمكت استقلال بود، برسد اما ‌اين حضور، براي  او چندان خوش‌يمن نبود و نتوانست در چهار هفته‌اي كه از ليگ گذشت، امتياز قابل قبولي كسب كند و طعم پيروزي را بچشد. به طوري‌كه خيلي زودتر از آنچه كه تصور مي‌شد، جايگاهي كه در استقلال به دست آورده بود، متزلزل شد!

دو تساوي و دو باخت و كسب تنها دو امتياز از چهار بازي كار را به جايي رساند كه استقلال در رده پانزدهم جدول جا خوش كند و تنها يك گل زده بيشتر نسبت به فولادي‌هاي خوزستان مانع از آن شد كه آبي‌پوشان پايتخت به ته جدول بچسبند. جايگاهي كه ولوله‌اي در بين هواداران و حتي مسئولان باشگاه انداخت و حرف‌هاي در گوشي در خصوص تغييرات زود هنگام در استقلال به گوش رسيد اما تعطيلات ليگ به دليل بازي‌ها و اردوي تيم ملي، خيلي زود منصوريان را از اين اوضاع بغرنج نجات داد و فرصتي ديگر در اختيار مربي جوان استقلال گذاشت. البته كادر مديريتي باشگاه هم بارها در اين مدت بيان كرد كه از منصوريان حمايت مي‌كند، اما بر كسي پوشيده است كه برخي صحبت‌ها در خفا انجام شده و بعيد نيست اگر منصوريان در صورت عدم نتيجه‌گيري در هفته ششم و بازي برابر پرسپوليس، جايگاهي را كه با سختي فراوان به دست آورده بود، به سادگي از دست بدهد!

بعد از گذشت يك ماه كه فرصتي طلايي بود براي منصوريان كه برگ برنده‌اي رو كند و جايگاهش را حفظ، حالا استقلال بايد به مصاف ماشين‌سازي تبريز برود. آن هم در آزادي و برابر تماشاگران خودي. تيمي كه با يك برد، ‌دو مساوي و يك باخت، ‌يكي از پنج تيم پنج امتيازي جدول است و صاحب خانه دهم. در واقع روي كاغذ، ماشين‌سازي از لحاظ امتيازي و جايگاه، شرايطي به مراتب بهتر از استقلال دارد. تيمي كه كاپيتان تيم ملي (آندو تيموريان) را در اختيار دارد. ضمن اينكه حضور مانوئل فرناندز دروازه‌بان لاليگايي هم در اين بازي ديدني خواهد بود كه مي‌تواند كار حريف را سخت‌تر كند. با وجود اين، اما آنچه كه مسلم است سه امتياز اين بازي براي آبي‌پوشان به مراتب مهم‌تر از ماشين‌سازي است كه تساوي در خانه حريف هم مي‌تواند دستاورد خوبي براي او باشد. در حالي كه ياران منصوريان، ‌راهي جز كسب سه امتياز اين بازي ندارند و پيروزي قبل از دربي، از نان شب هم براي آنها واجب‌تر است، چراكه هم مي‌تواند باعث بالا رفتن انگيزه و روحيه تيمي براي مقابله با پرسپوليسي باشد كه اين فصل را با يكه تازي شروع كرده و هم مي‌تواند اندكي باعث آرامش روحي رواني منصورياني باشد كه هنوز هم خطر بركناري را بيخ گوش خود حس مي‌كند.

ماشين‌سازي با شكست در دربي تبريز راهي تعطيلات يك ماهه ليگ شد و استقلال با تساوي برابر پيكان. اما بعد از يك ماه، بدون شك شرايط دو تيم تغييرات زيادي داشته و هر دو به شكلي متفاوت‌تر از قبل به ميدان خواهند آمد. خصوصاً منصوريان كه ماندن يا نماندن او در استقلال تا حدود زيادي به اين بازي و بازي بعدي تيمش بستگي دارد و در صورت پيروزي امروز برابر ماشين‌سازي، مي‌تواند به نتيجه گرفتن در دربي نيز اميدوار باشد و همچنين ادامه حضورش در استقلال، اما از دست دادن فرصت پيروزي در اين بازي، بدون شك كار تيم او را برابر پرسپوليس مدعي نيز سخت‌تر مي‌كند و احتمال بركناري او را بيشتر و بيشتر!
اما بايد ديد منصوريان مي‌تواند از فرصتي طلايي يك ماهه‌اي كه به خاطر تيم ملي نصيب او شد استفاده كرده و با شكست ماشين‌سازي در بازي خانگي امروز گامي رو به جلو برداشته و راه رفتن به رده‌هاي بالاي جدول را در پيش بگيرد يا با از دست دادن اين فرصت طلايي، خود را به در خروجي باشگاه نزديك و نزديك‌تر مي‌كند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار