کد خبر: 810139
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور گفت: برنامه کنگره‌های شهدای کشور تا سال 1400 بسته شده تعداد زیادی از استان‌ها در سال‌های گذشته این کنگره را برگزار کردند و سایر استان‌ها نیز باید تا سال 1400 این کنگره را برگزار کنند.
سید محمد هاشمی

سردار احمد حق طلب رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور در نشست هماهنگی کنگره 3 هزار شهید خراسان شمالی گفت:بعد از حضور مقام معظم رهبری در مهر ماه سال 91 مهم‌ترین واقعه‌ای است که در این استان رخ می‌دهد بنابراین مردم این استان باید قدر این فرصت ارزشمند را بدانند.

وی افزود:برنامه کنگره‌های شهدای کشور تا سال 1400 بسته شده تعداد زیادی از استان‌ها در سال‌های گذشته این کنگره را برگزار کردند و سایر استان‌ها نیز باید تا سال 1400 این کنگره را برگزار کنند.

وی گفت: دشمن از سلاح و تجهیزات ما نمی‌ترسد بلکه آنچه دشمن را می‌ترساند روحیه خودباوری، شهادت طلبی و ایثار است که اگر در بین ملت ما زنده نگه داشته شود یک عامل مهم برای امنیت کشور محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور با اشاره به چاپ کتابها ، ساخت تندیس ها و المان های این مناسبت افزود: چاپ کتاب به گونه ای باشد که مورد تقریظ رهبر معظم انقلاب قرار بگیرد.

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت:40 روز تا برپایی کنگره سه هزار شهید باقی مانده که باید از تریبون ها و مساجدها استفاده کرد تا این کنگره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

صالحی رئیس کنگره سه هزار شهید استان افزود: فضا سازی ورودی و خروجی تمام شهرستان ها بویژه مرکز استان باید بسیار مناسب انجام شود.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی و انعکاس برنامه ها ی این کنگره باید بدون نقص انجام شود گفت:تمام کمیته های این ستاد باید وظایف خود را برای باشکوه برگزار کردن این کنگره انجام دهند.

فرمانده سپاه جواد الائمه استان نیز در این نشست با بیان اینکه هر 10 سال یکبار این رویداد بزرگ فرهنگی در استان ها برگزار می شود گفت:این اتفاق فرهنگی و تربیتی برای نخستین بار در خراسان شمالی به مدت چهار روز از 23 تا 27 مهرماه برگزار می شود.

سردار سید حسین مرتضوی دبیر کنگره سه هزار شهید استان افزود: تهیه سه هزار لوح افتخار ، سه هزار آلبوم شهید وسه هزار شناسنامه ایثار برای شهدای استان آماده شده است.

وی گفت: تا کنون صدها یادواره ی شهدا در سراسر استان با مشارکت مردم ، مسئولین و خانواده های شهدا و همچنین سرکشی به 380 خانواده شهید را برگزار کرده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار