کد خبر: 808545
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
كرش سرمربي پرتغالي تيم ملي فوتبال در آستانه بازي با قطر از هواداران خواست با لباس سفيد به آزادي بيايند / سرمربي تيم ملي فوتبال اعتقاد دارد كه در راه صعود به جام جهاني روسيه، توفان‌هاي زيادي در انتظار او و شاگردانش است.
سرمربي تيم ملي فوتبال اعتقاد دارد كه در راه صعود به جام جهاني روسيه، توفان‌هاي زيادي در انتظار او و شاگردانش است.
آغاز مرحله نهايي انتخابي جام جهاني روسيه، باعث شده تا پس از فروكش كردن تب المپيك، بار ديگر فوتبال به سرتيتر اخبار برگردد و همه نگاه‌ها به شاگردان كرش باشد. به همين خاطر هم معاون اول رئيس‌جمهور به ورزشگاه آزادي مي‌رود و به ملي‌پوشان اطمينان مي‌دهد كه دولت پشت آنها است و سرمربي پرتغالي هم چند ساعت بعد از تمرين دوشنبه تيم ملي، راهي جام جم مي‌شود تا با حضور در استوديو برنامه نود بعد از نزديك به يك سال و نيم از مردم بخواهد كه با لباس سفيد پنج‌شنبه به آزادي بيايند و حامي فوتبال مقابل قطري‌ها باشند. سرمربي پرتغالي در حالي دوشنبه روبه‌روي عادل فردوسي‌پور نشست كه مجري نود در سال‌هاي اخير يكي از حاميان كرش بوده و بارها اين مسئله حاشيه‌هاي زيادي را براي عادل به همراه داشته است، مانند لقب كي‌روشي‌پور كه مايلي‌كهن به مجري برنامه نود داده است. با اين حال انتقادها از حمايت همه‌جانبه فردوسي‌پور از كرش، باعث نشده تا عادل تغيير رويه دهد و دوشنبه شب هم فردوسي‌پور بدون اينكه كرش را به چالش بكشد، سعي كرد از او درباره سؤالات كمتر حاشيه‌اي كه اين روزها حول و حوش تيم ملي وجود دارد، بپرسد.
  
با لباس سفيد همه به آزادي بيايند
اهميت اولين بازي پنج‌شنبه با قطر كه اولين رقابت تيم ملي فوتبال كشورمان در مرحله انتخابي جام جهاني 2018 است، باعث شد تا كرش در ابتداي صحبت‌هايش از هواداران بخواهد ورزشگاه آزادي را پر كنند: «بازي با قطر براي ما اهميت زيادي دارد و از آن مهم‌تر حضور هواداران است. بايد کاري کنيم زماني که قطري‌ها وارد ورزشگاه مي‌شوند، شور و هيجان تماشاگران ما را ببينند. اين همدلي بين هواداران و بازيکنان مي‌تواند پيامي باشد براي آنها و اينکه بازيکنان روحيه بگيرند و سه امتياز را نصيب ايران کنند. اين بازي‌ است که جام جهاني 2018 براي ايران شروع خواهد شد. ما يک تيم خوبي داريم که فوتبال را خوب بازي مي‌کند. دو برد و يک مساوي را در سه بازي اخير خود با قطر داشته‌ايم. البته آنها الان تيم خوبي دارند و بازي‌هاي تدارکاتي خوبي هم داشته‌اند. البته ما هم تيم جوان و باتجربه‌اي داريم که بدون شک به ما کمک خواهد کرد.» كرش از هواداران مي‌خواهد كه با لباس سفيد به ورزشگاه بيايند: «من از مردم مي‌خواهم که با پرچم و لباس‌هاي سفيد به ورزشگاه بيايند تا اين حس خوب همياري را به ما القا کنند. هواداران به عنوان بازيکنان شماره 12 پرچم‌هاي خودشان را براي اين مأموريت بيرون بياورند تا يک صدا به جام جهاني صعود کنيم.»
كرش درباره اينكه براي بازي با قطر يك سورپرايز دارد هم كنايه‌اي جالب به قطري‌ها مي‌زند: «من اين کار را انجام نمي‌دهم. قطري‌ها همه جا حضور دارند. آنها اين بازي را جدي گرفته‌اند. فوتبال هميشه سورپرايزي را براي هوادارانش دارد. قطري‌ها پنهان‌کاري‌هاي زيادي کرده‌اند. بهتر است ما هم دست‌مان را رو نکنيم.»
 
مي‌جنگيم تا امتيازهاي لازم را بگيريم
علاوه بر قط‍ر، سوريه، كره جنوبي و ازبكستان سه حريف ديگر ايران در راه جام جهاني روسيه هستند و خيلي‌ها معتقدند كه ايران مي‌تواند صعود نه چندان سختي به جام جهاني 2018 داشته باشد، با اين حال كرش، كار تيمش را آسان نمي‌داند: «صعود به جام جهاني دشوار است. کره جنوبي سرمايه‌گذاري زيادي در فوتبال کرده است يا ازبکستان. آنها دوره قبل خيلي نزديک به صعود بودند. همين‌طور قطر. تعادل در گروه ما برقرار است. چيني‌ها هم سرمايه‌گذاري زيادي کرده‌اند. رئيس‌جمهور چين 50 ميليون دلار به تيم ملي اين کشور کمک کرده است. آنها مي‌خواهند ميزبان جام جهاني باشند. در مسير جام جهاني توفان‌هاي زيادي داريم. با اين حال ما مي‌جنگيم تا امتيازهاي لازم را بگيريم. ما تا ماه نوامبر براي 15 امتياز بازي مي‌کنيم و تا فروردين ماه هم براي 21 امتياز. بازي مقدماتي اولي ما مهم‌ترين بازي ماست و بايد نتيجه بگيريم.»
  
بايد در هر پست چند  بازيكن داشته باشيم
كرش با وجود سختي و دشواري كه مي‌گويد تيم ملي در راه جام جهاني دارد، از اينكه دستش براي انتخاب بازيكنان باز است و گزينه‌هاي زيادي روي ميز است، خوشحال است: «اين عالي است. طرز تفکر تيم مثبت و سالم است. تمام بازيکنان مي‌دانند که مسئوليت مهمي دارند. بهتر است که گزينه‌هاي زيادي داشته باشيد. در فوتبال زماني که به نظر مي‌رسد گزينه‌هاي زيادي داريد يک دفعه بازيکني مصدوم مي‌شود. در حال حاضر ما گزينه‌هاي خوبي داريم و مي‌توانيم از همه آنها استفاده کنيم. من اميدوارم در آينده براي هر پست دو يا سه بازيکن خوب داشته باشيم که اين لحظه براي فوتبال ايران جادويي خواهد بود. ما بازيکناني داريم که آمادگي بالايي دارند و بازيکنان خارج از ليگ‌مان هم باتجربه هستند و اين تجربه بين‌المللي آنها به تيم کمک بزرگي مي‌کند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار