کد خبر: 807870
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
رییس دبیرخانه نشان مسئولیت اجتماعی کشور خبر داد
سه نفر از کارگردانان مطرح تئاتر کشور نشان «هنرمند مسئول» دریافت کردند.

«امیر روشن‌بخش» رییس دبیرخانه نشان مسئولیت اجتماعی کشور ضمن اعلام این خبر افزود: آقایان «امیررضا کوهستانی» کارگردان نمایش «شنیدن» با موضوع خوابگاه دانشجویان دختر و تقبیح مقوله خودکشی، «علی‌اصغر دشتی» کارگردان نمایش «متاساز» با موضوع بیماران سرطانی و همراهان آن‌ها و «حمید پورآذری» کارگردان نمایش «هنگامی که ...» با موضوع مهاجران افغان، اقدام به خلق آثار نمایشی خود کردند که از سوی این دبیرخانه به جهت پرداخت به مباحث اجتماعی نشان «هنرمند مسئول» دریافت کردند.

وی گفت: احساس مسئولیت 3 کارگران مطرح تئاتر کشور در انتخاب سوژه­‌های اجتماعی ستودنی است.این عزیزان با ریسکی که در انتخاب نمایشنامه کردند و به سراغ سوژه‌های اجتماعی رفتند در واقع تعهد خود را به مسئولیت پذیری اجتماعی نشان دادند.

روشن‌بخش، خاطر نشان کرد: تسری مسئولیت پذیری، اخلاق مداری و پاسخگویی در جامعه جز با نگاهی بشر دوستانه امکان­‌پذیر نخواهد بود و هنر به عنوان نافذترین ابزار در اذهان بشری می­‌تواند بهترین وسیله در تبیین مسئولیت اجتماعی قلمداد گردد و هنرمندان به عنوان سفیران این عرصه می­‌توانند با پیام تعهد به اخلاق و پاسخگویی، در این مسیر نقش آفرین باشند.

 

 

رییس دبیرخانه نشان مسئولیت اجتماعی کشور، از هنرمندان و چهره‌های اجتماعی اثرگذار خواست تا با ورود به موضوعات مسئولیت اجتماعی، مردم را نسبت به بحث اخلاقیات که امروز به شدت در جامعه تنزل پیدا کرده است، حساس‌تر کنند.

وی در خاتمه یادآور شد :اگر امروز هوای هم را نداشته باشیم اگر نسبت به هم مسئول نباشیم، هرگز نخواهیم توانست با وجود موفقیت فردی، موفقیت و کامیابی اصلی که در گرو موفقیت جمعی است، را به‌دست آوریم.

گفتنی است، نشان «هنرمند مسئول» در پانزدهین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر در حضور بزرگان تئاتر، سینما، ادبیات و رسانه کشورمان به این کارگردانان اهدا شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار