کد خبر: 807344
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
وزير راه و شهرسازي: پرداخت حقوق نجومي در وزارت‌ راه نداشته‌ايم
وزير راه و شهرسازي در رسانه ملي مدعي شده است در كل مجموعه وزارت راه و شهرسازي حقوق نجومي ديده نشده...
هادی غلامحسینی
وزير راه و شهرسازي در رسانه ملي مدعي شده است در كل مجموعه وزارت راه و شهرسازي حقوق نجومي ديده نشده، با این توصیف جا‌دارد عباس آخوندي و مديران مجموعه‌هاي تابعه‌اش براي اثبات ادعاي بسيار سنگين خود فيش‌هاي حقوقي خود را منتشر كنند تا مردم ببينند در اين وزارتخانه عريض و طويل هيچ مديري دستمزد نجومي دريافت نمي‌كند.

 وزارت راه و شهرسازي يكي از بزرگ‌ترين وزارتخانه‌هاي كشور به شمار مي‌آيد كه در اثر ادغام دو وزارتخانه مسكن و راه به‌وجود آمد و سالانه بودجه قابل ملاحظه‌اي هم به خود اختصاص مي‌دهد.
حال در شرايطي كه شك و شبهات زيادي در رابطه با دستمزدهاي نجومي و رانت‌هاي قابل ملاحظه در اين وزارتخانه وجود دارد، وزير راه و شهرسازي در برنامه نگاه يك شبكه اول سيما در برابر ديدگان دهها ميليون ايراني مدعي شده است: تا به حال هيچ دريافت‌كننده حقوق نجومي‌اي در مجموعه ما ديده نشده زيرا نظارت‌هاي درستي صورت مي‌پذيرد.

با توجه به اينكه ادعاي عباس آخوندي از رسانه ملي به‌صورت عمومي پخش شده است، روزنامه «جوان» بدون اينكه وارد مقوله پيشداوري و قضاوت شود، از وزير راه و شهرسازي درخواست مي‌كند فيش‌هاي دستمزد خود و همچنين مديران و اعضاي هيئت مديره مجموعه‌هاي تابعه را براي اثبات ادعاي خود و تنوير افكار عمومي منتشر كنند. ساختار فعلي وزارت راه و شهر‌سازي به گونه‌اي طراحي شده كه امر ساخت‌و‌ساز و امكانات زير‌بنايي حمل و نقل كشور (شامل راه، فرودگاه، خط‌آهن و تأسيسات بندري و موارد مربوط به مسكن) مستقيماً توسط معاونت‌هاي اين وزارتخانه صورت گرفته و پس از آماده شدن اين امكانات جهت بهره‌برداري به سازمان‌هاي وابسته اين وزارتخانه كه به همين منظور تأسيس شده‌اند واگذار مي‌شود.
   
سازمان‌هاي وابسته وزارت‌ راه
بخش‌هايي چون شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران، سازمان بنادر و دريانوردي، سازمان هواپيمايي كشوري، شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران، شركت فرودگاه‌هاي كشور، سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، شركت عمران شهر‌هاي جديد، سازمان مجري ساختمان‌ها و تأسيسات دولتي و عمومي، شركت عمران و بهسازي شهري ايران، مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي، سازمان هواشناسي كشور و شركت آزمايشگاه فني و مكانيك خاك از جمله مجموعه‌هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي هستند كه هر يك براي خود به‌طور مجدد زير مجموعه‌هايي را دارا هستند. در اين ميان انتظار مي‌رود تمامي مديران و اعضاي هيئت مديره مجموعه‌هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي براي تنوير افكار عمومي فيش‌هاي دستمزد خود را منتشر كنند. در اين بين بايد عنوان داشت كه آزاد‌راه تهران - پرديس كه يكي از كوچك‌ترين آزاد‌راه‌هاي كشور به شمار مي‌رود، پرداخت دستمزدهاي نجومي در اين آزاد‌راه از سال‌هاي 90 و 91 مرسوم بوده است، حال وقتي از ديرباز در يكي از كوچك‌ترين آزادراه‌هايي كه مجموعه‌ وزارت راه در اين آزادراه سهامدار عمده به شمار مي‌آيد، دستمزدهاي نجومي مرسوم بوده است، چطور مي‌توان انتظار داشت در مجموعه غول‌آساي وزارت راه و شهرسازي حقوق‌هاي نجومي وجود نداشته باشد.
   
فيش‌هاي نجومي در آزاد‌راه تهران – پرديس
گفتني است عمده شركت آزاد‌راه تهران - پرديس متعلق به دولت است كه بانك مسكن، وزارت راه و شهر‌سازي و شركت عمران شهر جديد پرديس آن را مديريت مي‌كنند و يك سرمايه‌گذار از بخش خصوصي نيز در اين آزاد‌راه گويا سهم 18 درصدي دارد. پرداخت دستمزدهاي نجومي به مديران شركت آزاد‌راه تهران - پرديس، پيش از اينكه جامعه در جريان فيش‌هاي نجومي برخي از مديران قرار بگيرد، مرسوم بوده است. در پايان با توجه به اينكه صدها مدير خود وزارت راه و شهرسازي و همچنين در مجموعه‌هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي از بيت‌المال دستمزد دريافت مي‌كنند و به رغم شك و شبهاتي كه در خصوص فيش‌هاي نجومي در اين بخش از ديرباز وجود داشته و به يكباره وزير راه و شهرسازي مدعي مي‌شود در مجموعه تابعه‌اش هيچ حقوق نجومي پرداخت نمي‌شود، اميدواريم به‌زودي زود عباس آخوندي براي اثبات ادعايش دستور دهد تمامي مديرانش فيش‌هاي حقوقي خود را منتشر كنند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
خادم شما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
1
1
باسلام
باتشکر از گزارش خوبتان,
قابل توجه جناب آقای آخوندی وزیر محترم راه و شهر سازی, لطفا برای اثبات حقیقت کلیه دریافتی های یک ساله مدیران وزارت راه و شهر سازی و شرکتهای تابعه را در معرض عموم قرار دهید.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
1
1
سایت محترم" اقای اخوندی وزیرمجموعه
گل وگشاد این سازمان "هیچوقت فیش های حقوقی خودرا اعلام نمی کنند"
چرا؟خوب می دانند"ادعای انها به اینکه درامد نجومی"ندارند " دروغ بزرگی ست
"که مردم دیگرباور ندارند"که چنین از خود
گذشتگی در مسئولین درجه یک کشور باشد"که برای رضایت خدا وخلق کار
می کنند.اگر این پست ها برای انها زندگی اشرافی به ارمغان نمی اورد؟ چگونه ست" که اینگونه به این پست ها چسبیده اند؟کارکردن با حقوق چند میلیونی اینهمه سرودست شکستن
ندارد"و جذابیتی هم برای افراد فرصت طلب و ثروت اندوزنداشت "که اینگونه برای حفظ پست های خود"دروغ تحویل مردم بدهند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
1
0
اکنون وزارت راه و شهرسازی تبدیل به حیات خلوت برخی از نور چشمی ها شده است که بدون ضابطه و با رابطه وارد این وزارت خانه شده اند مثلا مسئول ادراه راه و شهرسازی شهرستان اسفراین شخصی است که اخیرا در سال 94 به صورت قراردادی کارمند دولت شده است و بدون اینکه مهندس باشد و یا حتی مدرک مدیریت داشته باشد در راس این اداره قرار گرفته است در حالی که شایسته تر از ایشان فراوان هستند که هم قانونیند هم تخصص مرتبط را دارند
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
1
0
ارگانهاي نظامي خاص هم همين طورررررررررررررر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار