کد خبر: 807147
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
املاك تباني شده به بيت‌المال بازگردانده شد
رئيس هيئت تحقيق و تفحص مجلس از بنياد شهيد با بيان اينكه راه نجات كشور اين است كه مفاسد اقتصادي را قلع و قمع كنيم، اظهارداشت: در رابطه با تحقيق و تفحص از بنياد شهيد متوجه شديم 50 تا 70 نفر شبكه فساد را تشكيل مي‌دهند كه تعدادي دستگير شده‌اند و همه آنها تعيين تكليف خواهند شد.

به گزارش فارس، امير خجسته نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي روز چهارشنبه سوم شهريورماه در نشست خبري با حضور خبرنگاران درباره آخرين وضعيت تحقيق و تفحص از بنياد شهيد انقلاب اسلامي، با اشاره به اينكه بانك دي با اسناد جعلي كار مي‌كرد و فاقد اساسنامه بود، گفت: در نتيجه تحقيق و تفحص از بنياد شهيد املاك از دست رفته به واسطه تباني و كلاهبرداري به بيت‌المال بازگردانده شد. وي از اختلاس 7 ميليارد توماني يكي از مديران تشكيلات بانك دي خبر داد و اظهار داشت: پيگيري كرديم اين مدير دستگير و مبالغ به بيت‌المال بازگردانده شد.

خجسته از بازگشت هتل «سفيدكنار» در بندر انزلي كه بالاي 100ميليارد تومان ارزش داشت به بنياد شهيد خبر داد و گفت: املاكي زيادي با تباني و كلاهبرداري از دست رفته بود كه در جريان تحقيق و تفحص بازگردانده شد، از جمله ساختمان مركزي بانك دي و اموال در اختيار شركت‌هاي كوثر را برگردانديم. وي با بيان اينكه ميلياردها تومان از شركت‌هاي اقتصادي «كوثر» كه به غارت رفته بود، برگردانده شد، گفت: دست سلطان شكر از معاملات در شركت‌هاي اقتصادي قطع شد و وضعيت او را كه در شركت «سبحان» كارهاي عجيب كرده بود تعيين تكليف كرديم. وي با اعلام معرفي افراد متخلف در شركت‌هايي همچون «تهران الكترونيك» به دادگاه‌ها، از بازگردانده شدن صدها ميليارد تومان وام‌هاي مشكوك‌الوصول با فشار هيئت تحقيق و تفحص خبر داد و گفت: اين وام‌ها تضامين نداشته و اعتبارسنجي نشده بودند.

وي ‌بيان داشت: تباني در خريد و فروش آهن قراضه ميان مسئولان مربوطه و شركت‌هاي شخصي بدين ترتيب صورت گرفته كه آهن را كيلويي 325 تومان خريداري كرده و به مبلغ 850 تومان به بانك دي فروخته بودند و در نتيجه 280 ميليارد تومان طي يك قرارداد صوري پول بيت‌المال را غارت كردند كه اين اموال از حلقوم مفسدان اقتصادي بيرون كشيده شد. نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي گفت: در جريان اين پرونده ملكي را 47 ميليارد تومان ارزش‌گذاري كرده بودند در حالي كه ارزش واقعي آن 5ميليارد تومان بود. وي با اشاره به اينكه شركت توسعه «ديدار ايرانيان» با ارزش مالي و ملكي 2 هزار ميليارد تومان در اختيار مجموعه‌اي قرار گرفته بود، تصريح كرد: در سال 93 اين شركت اعلام ضرر كرد و در سال 94، 20 ميليارد تومان سود داد در حالي كه اگر اين مبلغ در بانك باشد بالاي 400 ميليارد تومان سود به آن تعلق مي‌گيرد.
 
خجسته اظهار داشت: منظور ما از تخلفات صورت گرفته در بنياد مربوط به كاركنان اين نهاد و كساني كه به ايثارگران خدمت مي‌كنند، نيست؛ هدف ما سيستم‌هاي اقتصادي بنياد از قبيل بانك دي و مؤسسه كوثر بوده است. وي در ادامه با اشاره به برخي جزئيات تخلفات صورت گرفته در بخش‌هاي اقتصادي بنياد شهيد، گفت: كلاهبرداري از صرافي بانك دي در دوبي به مبلغ 433 ميليون درهم توسط شركت فرخناز تجارت كيش يكي از اين تخلفات بوده است كه با پيگيري هيئت تحقيق و تفحص و برآوردي كه از سود و خسارت داشتيم، مبلغ 500 ميليارد تومان به بيت‌المال بازگشته است. خجسته با بيان اينكه به بانك‌هاي ديگر هم ورود كرده‌ايم، گفت: در حال حاضر در يكي از بانك‌ها 50 هزار ميليارد تومان بلاتكليف است كه بايد تكليف آن روشن شود.
رئيس هيئت تحقيق و تفحص مجلس از بنياد شهيد در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه آيا تهاتر اموال شهرداري تهران با بنياد شهيد انجام شده است يا خير؟ گفت: شهرداري خيلي زرنگي كرده و اموال بسياري را از بنياد برده است كه بايد برگرداند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار