کد خبر: 805428
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
کودتاي 28 مرداد بايد درس عبرتي باشد براي جريانات سياسي و شخصيت‌هايي که فکر مي‌کنند امريکا به آنها وفا مي‌کند.
آيت‌الله عباس کعبي، عضو مجلس خبرگان رهبري در گفت‌و‌گو با خبرگزاري ميزان درباره کودتاي 28 مرداد و نقش امريکا در آن اظهار کرد: امريکا به عنوان نماد ظلم، جنايت نقض حقوق بشر و دشمني با ملت ايران در تجربه تاريخي نشان داده است که ضداستقلال، ضدآزادي، ضدپيشرفت و ضدملت‌هاي آزاده جهان است و نمونه اين موضوع، کودتاي 28 مرداد است که در آن نقش پررنگي را ايفا کرد. وي افزود: امريکايي‌ها در کودتاي 28 مرداد سال 1332 نتوانستند بحث استقلال نهضت ملي نفت را تحمل کنند و به‌رغم اينکه مصدق اظهار دشمني با آنها نمي‌کرد و فقط خواهان ملي شدن نفت بود و ديدگاه روشنفکري ليبرالي هم داشت، اما امريکايي‌ها فردي مثل مصدق را نيز تحمل نکردند.

عضو مجلس خبرگان رهبري تأکيد کرد: آنچه براي امريکايي‌ها مهم است ربودن نفت و ثروت‌هاي منطقه و تحميل ارزش‌ها و سبک زندگي غربي جوامع اسلامي و وابستگي اقتصادي، ‌فرهنگي و سياسي ملت‌ها به امريکا است. عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تأکيد کرد: کودتاي 28 مرداد بايد درس عبرتي باشد براي جريانات سياسي و شخصيت‌هايي که فکر مي‌کنند امريکا به آنها وفا مي‌کند. کعبي خاطرنشان کرد: در حقيقت درسي که ما مي‌توانيم از کودتاي 28 مرداد بگيريم اين است که دشمني امريکا با ما ادامه دارد؛ از اين‌رو بايد تمام تلاش خود را براي خودباوري، خوداتکايي، استقلال و پيشرفت علمي و حرکت بر مسير اسلام و مکتب اهل بيت قرار دهيم و به اين موضوع توجه داشته باشيم که امريکا با ملت ايران دشمن است و خواهد ماند. وي درباره تفاوت ميان کودتاي 28 مرداد و فتنه 88 افزود: فتنه 88 يک حرکت معاصري است که جاي دخالت امريکايي‌ها در مسائل داخلي ملت ايران را بيان مي‌کند و به معناي ديگر يک کودتاي نافرجام محسوب مي‌شود، اما کودتاي 28 مرداد از جنس نظامي‌گري و از جنس شعبان بي‌مخ‌ها بود. عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح کرد: فتنه 88 نوعي جنگ نرم و پيچيده سياسي و اجتماعي براي ايجاد شکاف و دودستگي بين ملت ايران بود که خوشبختانه با درايت مردم و مقام معظم رهبري به ناکامي منجر شد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تأکيد کرد: در فتنه 88 در راستاي حمايت جريان ليبرال ضدوحدت و انسجام و اجرايي کردن برنامه‌هاي امريکايي توسط کساني که به امريکا خوش‌بين بودند شکل گرفت اما کودتاي 28 مرداد کودتايي بود که با روند نظامي سعي در تصرف ايران داشت. از اين‌رو بينش و نوع نگاه دشمنان در کودتاي 28 مرداد و فتنه 88 بدون شک در راستاي ناکامي ايران مشترک بود، اما ابعاد و نوع روش آنها به گونه‌اي ديگر رقم خورد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
0
0
سلام
"آمریکا" و "وفاداری وانسانیت "؟
عمرا
مرگ برآمریکای جنایتکاروقاتل
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار