کد خبر: 805393
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
حداد عادل:
رئيس بنياد سعدي در خصوص واژه‌هاي جديد كتاب زيست‌شناسي توضيحاتي را ارائه كرد.
غلامعلي حدادعادل در حاشيه بازديد از هشتاد و سومين دوره فارسي‌آموزان در دانشگاه علامه در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاري دوره جديد فارسي‌آموزي كه اين روزها در اين دانشگاه برگزار مي‌شود، گفت: سطح دانشجويان مختلف است، احساس ما اين است كه اين دانشجويان از برگزاري دوره‌ها راضي هستند.
وي افزود: محيط و امكانات دانشگاه مطلوب است، كلاس‌ها وسيع است و ما هيچ مشكلي در برگزاري اين دوره در دانشگاه علامه نداشتيم.

حداد عادل در پاسخ به سؤالي در خصوص تهديد زبان فارسي در ايران و خارج از كشور و وظيفه فرهنگستان در اين خصوص گفت: مسلماً زبان فارسي در داخل و خارج از كشور در معرض خطر قرار دارد، در مقابل مؤسساتي هستند كه وظيفه‌شان مقابله با اين خطرها و تهديدها است. حدادعادل گفت: در حال حاضر در داخل كشور ورود بي‌سابقه واژه‌هاي فرنگي را شاهد هستيم؛ در سردر مغازه‌ها كه بسيار اين موضوع را شاهد هستيم. وزارت ارشاد، نيروي انتظامي و وزارت كشور اين موضوع را رصد مي‌كنند و با آن مقابله مي‌شود.

حدادعادل افزود: آيين‌نامه‌اي هم در اين خصوص داريم و مسئله ديگر اين است كه ما مي‌خواهيم زبان فارسي را به زبان علم تبديل كنيم. اين روزها که شاهد هستيم تعدادي كلمه فارسي را به كتاب زيست‌شناسي سال دهم وارد كرديم، انتقادهايي مي‌شود و براي برخي معلمان تعجب‌آور است و نسبت به آن حساسيت نشان مي‌دهند. وي ادامه داد: البته در تاجيكستان، افغانستان و پاكستان مسئله جداگانه است و با سياست همراه است اما هميشه سعي ما بر اين بوده است كه از زبان فارسي پاسداري كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار