کد خبر: 801241
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
با هدف ارائه خدمات تخصصی دندان پزشکی؛
مسئول واحد دندان پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: به منظور ایجاد دسترسی بهتر شهروندان به خدمات تخصصي دندانپزشکی ،کلينيک هاي تخصصي دندانپزشکی در بیمارستانهاي دانشگاه فعال می گردد.

    

به گزارش خبرنگار جوان، دکترجواد سرآبادانی در گفت‌وگو با وب دا؛ در خصوص افتتاح کلینیک های تخصصی دندان پزشکی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: خدماتی که بنا است در این کلینیک ها ارائه شود خدماتی تخصصی است که حتی بیماران دارای مشکلات سیستماتیک نیز می توانند از آن بهره ببرند.

وی افزود: این خدمات تحت عنوان بیماری های خاص و همراه با درمان بی هوشی اتفاق خواهد افتاد که با توجه به مستقر شدن این کلینیک ها در فضای بیمارستانی می توان خدمات بسیار خوب دهان و دندان را به بیماران خاص مانند بیماران تحت درمان شیمی درمانی و پیوند کبد ارائه داد،چرا که بیماران دریافت کننده خدمات خاص درمانی و یا سیستماتیک قبل از درمان و در حین درمان ممکن است دچار مشکلات دهان و دندان بوده و یا بشوند.

سر آبادانی ادامه داد: به عنوان مثال خشکی دهان، عفونت های دهان و دندان، پوسیدگی دندان و بیماری های خونریزی دهنده از عوارض شیمی درمانی است و این بیماران پس از انجام شیمی درمانی و یا رادیوتراپی در بیماران پیوندی تا مدت ها امکان استفاده از خدمات دندان پزشکی را ندارند.

وی بیان کرد: استقرار این کلینیک های تخصصی دندان پزشکی در فضای بیمارستانی می تواند کمک کننده باشد تا این بیماران قبل از درمان بیماری خود؛ خدمات تخصصی دندان پزشکی همراه با بیهوشی را دریافت کنند.

مسئول واحد دندان پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: ایجاد کلینیک های تخصصی دندان پزشکی در فضای بیمارستانی کمک می کند تا خدمان دندانپزشکی نیازمند به بیهوشی در این فضا به خوبی پشتیبانی شود.

وی اضافه کرد: یه عنوان مثال بیماری که همکاری خوبی با متخصص دهان و دندان ندارد و باید تعدا زیادی از دندان هایش ترمیم و یا کشیده شود با کمک متخصص بیهوشی می تواند خدمات دندان پزشکی را در سطح بالایی دریافت کند.

 


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار