کد خبر: 800591
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
رونمايي از قراردادهاي نجومي ليگ برتري‌هاي فوتبال
قرارداد تيم‌هاي ليگ برتري درحالي منتشر شد كه امسال، هيچ مانعي براي پيشنهادات نجومي سد راه نبود.
دنيا حيدري
قرارداد تيم‌هاي ليگ برتري درحالي منتشر شد كه امسال، جدا از يكي دو تذكر شفاهي وزارت ورزش كه هرگز به توبيخ يا اخطاري كتبي تبديل نشد، هيچ مانعي براي پيشنهادات نجومي سد راه نبود. نه قانون پيش‌پا افتاده سقف قراردادها كه بخواهد كار را به پول‌ها و پرداختي‌هاي زيرميزي بكشاند و نه حتي رقم بودجه كه مثلاً دست تيم‌ها را ببندد. به همين دليل مديران تيم‌ها دست و دلبازانه رضايت مربيان و بازيكنان مورد نظر خود را با دست كردن در جيب ملت و بيت‌المال در قراردادهاي آنها نوشتند. ارقامي كه بسياري از مردم جامعه به خواب هم نمي‌بينند و از عهده خواندن و نوشتن آن نيز بر نمي‌آيند!

پرفسور، گران‌ترين مربي ليگ شانزدهم

اگرچه بسياري از مربيان ليگ برتر از بازيكنان شاغل در اين ليگ درآمد كمتري دارند اما هستند برخي مربياني كه رقم قرارداد آنها نه تنها كم از بازيكنان ميلياردي ليگ نمي‌آورد، ‌كه دست آنها را نيز از پشت مي‌بندد.  گران‌ترين رقم قرارداد به ثبت رسيده در سازمان ليگ در ميان مربيان، مقابل نام برانكو ايوانكويچ، سرمربي كراوات پرسپوليس نوشته شده است.  قرارداد فصل جديد او با رقم 2 ميليارد و ۱۹۰ ميليون تومان تمديد شده است. رقمي كه شايد برانكو در ازاي آن قول قهرماني ليگ شانزدهم را داده باشد. امير قلعه‌نويي، ‌مربي سابق استقلال كه بعد از چند ماه استراحت و خانه‌نشيني اواخر فصل گذشته هدايت تراكتورسازان تبريزي را به دست گرفت و امسال نيز با اين تيم همكاري مي‌كند، ‌با مبلغ يک ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان گران‌ترين مربي بعد از برانكو است. نفر بعدي ليست گرانقيمت‌ترين مربيان ليگ شانزدهم را يحيي گل‌محمدي با يک ميليارد و ۳۷۵ ميليون تومان، به خود اختصاص داده است. حسين فركي كه فصل گذشته با شرايطي ناگوار سپاهان را ترك كرد و چندماهي هم خانه‌نشين بود، ‌با مبلغ يک ميليارد و ۲۵۰ ميليون تومان، هدايت سايپا را به عهده گرفته و علي دايي نيز با يك ميليارد و 200 ميليون تومان حاضر به همكاري با نفتي‌هاي تهران شده است. اما عليرضا منصوريان، سرمربي استقلال، قرارداد خود را در ازاي يك ميليارد تومان با تيم محبوبش امضا كرده و ويسي هم به عنوان سرمربي تيم قهرمان فصل گذشته، ‌با همين مبلغ با سپاهاني‌ها توافق كرده است. ضمن اينكه ارزان‌قيمت‌ترين مربيان ليگ نيز نعيم سعداوي و صمد مرفاوي هستند كه به ترتيب 350 و 300 ميليون تومان دريافت كرده‌اند.
 
  مدعيان 78 ميلياردي
تيم‌هاي مدعي قهرماني در ليگ برتر (استقلال، پرسپوليس، تراکتورسازي، ذوب‌آهن و سپاهان) بيش از ۷۸ ميليارد و ۲۵۳ ميليون تومان فقط براي بازيکنان و کادرفني هزينه کرده‌اند كه در اين بين استقلالي ها، گرانترين تيم ليگ برتري هستند. استقلالي‌ها در مجموع براي فصل شانزدهم، ۱۹ ميليارد و ۷۴۰ ميليون تومان براي مربيان و بازيكنان خود هزينه كرده‌اند. استقلال درحالي با هزينه نزديک به ۲۰ ميليارد تومان تيم خود را براي قهرماني بسته كه همنام خوزستاني‌اش با رقمي تقريباً نصف اين بودجه به جام قهرماني رسيد و امسال نيز براي بازيکنان و کادرفني‌اش ۹ ميليارد و ۸۳۱ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان هزينه کرده است. بعد از استقلال، پرسپوليس با ۱۷ ميليارد و ۸۷۹ ميليون و ۵0۰ هزار تومان، تراکتورسازي با ۱۵ ميليارد و ۵۸ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان، ذوب‌آهن با ۱۳ ميليارد و ۴۸۱ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان و سپاهان با ۱۲ ميليارد و ۹۴ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان خود را مهياي قهرماني كرده‌اند.
 
 گرانقيمت‌ترين بازيكنان
طبق آمار اعلام شده از سازمان ليگ، مي‌توان گرانقيمت‌ترين بازيكنان ليگ را از يك تا پنج شماره نام برد كه گران‌ترين آنها، ‌قاسم حدادي‌فر از ذوب‌آهن است با يک ميليارد و ۴۳۰ ميليون تومان. نفر بعدي لوسيانو ادينيهو از تراکتورسازي است با 30 ميليون تومان كمتر، ‌بعد از او اميد ابراهيمي، ‌خسرو حيدري، مهدي رحمتي و هراير مگويان از استقلال هستند كه هر سه مبلغ مشابه يك ميليارد و 200 ميليون تومان را براي اين فصل دريافت مي‌كنند. ضمن اينكه شجاع خليل‌زاده از سپاهان و محمد نوري از تراكتور نيز با اين رقم قرارداد خود را به ثبت رسانده‌اند. ماتياس چاگو از فولاد خوزستان نفر چهارم ليست گرانقيمت‌ترين بازيكنان است كه با قرارداد يک ميليارد و ۱۵۵ ميليون تومان و نفر پنجم اين ليست نيز جاسم كرار است از تراكتور با يك ميليارد و 200 ميليون تومان و جالب است كه در جمع اين گرانقيمت‌هاي ليگ برتر، ‌نامي از پرسپوليسي‌ها ديده نمي‌شود. ضمن اينكه قرارداد يك ميليارد و 100 ميليوني امين حاج‌محمدي، بازيكن استقلال كه فصل گذشته نيمكت‌نشين بود نيز بسيار جالب توجه است.
 
 قهرمان كم هزينه
استقلال خوزستان اما با وجود قهرماني در ليگ گذشته، رقم قرارداد بازيکنانش افزايش چشمگيري نداشته و نسبت به خيلي از تيم‌هاي مدعي ديگر، تيم ارزاني محسوب مي‌شود. گران‌ترين بازيکن استقلال خوزستان اين فصل ۷۰۰ ميليون تومان قرارداد بسته است و ارزانقيمت‌ترين بازيكن اين تيم نيز 35 ميليون تومان مي‌گيرد. ضمن اينكه سرمربي مدافع عنوان قهرماني نيز قراردادي 500 ميليوني دارد.  
قراردادهاي منتشر شده نشان مي‌دهد هيچ مانعي براي دست‌درازي تيم‌هاي دولتي به بيت‌المال نيست كه هر ساله رقم قراردادهاي آنها به شكلي كاملاً عجيب و فضايي بالا مي‌رود. بي‌آنكه ابايي باشد از اين برداشت بي‌رويه از جيب ملتي كه هيچ‌گونه رضايتي به اين بذل و بخشش‌هاي مديران ندارند!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
0
تنها ورزش کشورمان "که پول زیادی در ان چرخش می کند"فوتبال ست" برای
همین ست باندی دراین ورزش ایجاد گردیده "که برای نفوذ وشکستن این فضا و قراردادن رسم ورسوم مناسب"
نیازبه وزیر صخره شکن می باشد.
می باشد.
خادم شما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
0
باسلام
ضمن تشکر و قدردانی از گزارش شما برادر گرامی، به نظر میرسد باید هر چه سریعتر برای این فوتبال کاری کرد ما که جز مبلغ بازیکنان هیچ چیز حرفه ای در این فوتبال تا کنون ندیدیم یکی توضیح دهد کجای فوتبال ما حرفه ای است. جز پولهای مردم ببدبخت که به جیز بازیکنان میرود تا ماشین آنچنانی و خانه آنچنانی و لباس آنچنانی بخرند، وقتی هم که صحبت میشود میگویند ما هر چه داریم از این مردم داریم معلوم است اآقا پول مردم است که تو جیب شماست،
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
0
0
روا نیست پول نفتی که باید خرج توسعه ی کشور و اهداف والای ملی شود این طور بیهوده خرج فوتبالی شود که به هیچ دردی نمیخورد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار