کد خبر: 799211
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
امام جمعه اردبیل:
امام جمعه اردبیل با اشاره به فرمایش رئیس جمهور که اخیراً گفته در این دولت روی حمل و نقل ریلی سرمایه‌گذاری بزرگی کرده‌ایم، سؤال کرد: چرا استان اردبیل از این سرمایه‌گذاری عظیم سهمی ندارد؟

به گزارش جوان از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: وحدت، یکپارچگی و همدلی در استان اولویت اول ماست و از این رو مسؤولان استان باید همه به زمینه‌های اختلاف حساس باشند و مانع از بروز زمینه‌های اختلاف شوند.

وی تصریح کرد: ما در استان به منزله یک خانواده هستیم و همه نقاط استان تحت نگاه‌های حمایتی یکسان مسؤولان قرار دارند و مسؤولان استان برای رشد و اعتلای تمام نقاط استان با تمام توان تلاش می‌کنند.

مهم‌تر از نامگذاری منطقه آزاد تصویب آن به نفع استان اردبیل است

امام جمعه اردبیل در این زمینه به حساسیت بعضی از هم استانی‌ها به نامگذاری منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: این موضوع نباید موجب شکاف، بدبینی، تنافر و تدابیر شود و نامگذاری منطقه آزاد مثل سایر مناطق به نام خود منطقه یعنی «مغان» هیچ مشکل و محذور و مخالفی ندارد.

عاملی افزود: مخصوصاً که نوع نام تأثیری در آثار، برکات، محدوده و مدیریت منطقه آزاد ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همه ما باید به جای اشتغال به این‌گونه امور نازل، در مسیر منافع کلان استان تلاش کنیم.

قدردانی امام جمعه اردبیل از تلاش‌های شهردار پرتلاش

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها از تلاش‌های ارزنده، ماندگار و کم نظیر شهردار اردبیل تجلیل و همگان را به رعایت مصالح عالیه شهر دعوت کرد.

عاملی با اشاره به فرمایش رئیس جمهور که اخیراً گفته در این دولت روی حمل و نقل ریلی سرمایه‌گذاری بزرگی کرده‌ایم، سؤال کرد: چرا استان اردبیل از این سرمایه‌گذاری عظیم سهمی ندارد؟امام جمعه اردبیل

وی اضافه کرد: آیا برقی کردن خط ریل بعضی از استان‌ها یا وی.آی.پی (VIP) کردن خط بعضی دیگر از استان‌ها یا سریع‌السیر کردن خط قطار استان دیگر اولویت دارد یا استانی که هنوز از اصل این نعمت بی‌بهره است؟

عاملی از نمایندگان خواست این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

وی ادامه داد: اینکه برای استانی شهرک پتروشیمی درست شود و استانی دیگر از اصل این نعمت محروم باشد، قطعاً موجب باورسوزی می‌شود.

رفتار دوگانه آمریکایی‌ها در کودتای مصر و ترکیه تأمل‌برانگیز است

امام جمعه اردبیل در ادامه به کودتای ترکیه اشاره کرد و گفت: این کودتا در حقیقت تضعیفی برای حاکمیت یک کشور اسلامی بود.

وی اظهار کرد: اگر ادعای دولتمردان ترکیه صحیح باشد که سیا و آمریکا پشت این قضیه است، این ادعا باید در رفتار دولت ترکیه خود را نشان دهد و حاکمیت ترکیه از ائتلاف آمریکایی در منطقه فاصله بگیرد.

عاملی تصریح کرد: رئیس دولت ترکیه به جای اینکه بگوید به زودی در مسجد اموی دمشق نماز می‌خوانم، باید بگوید به زودی در مسجدالاقصی و در قدس نماز می‌خوانم نه اینکه صمیمانه‌ترین روابط رسمی را با اسرائیل شروع کند.

وی با بیان اینکه کودتای اخیر در ترکیه و مصر دو رفتار متفاوتی را از آمریکا به نمایش گذاشت، افزود: باید آمریکایی‌ها در برابر این معیارهای دوگانه در مدیریت جهانی و بین‌المللی پاسخگو باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر