کد خبر: 798981
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
دبير شوراي عالي امنيت ملي با تشريح تحولات منطقه و مقابله با تروريسم گفت: انقلاب اسلامي سرآغاز عصر بيداري اسلامي بود که...
دبير شوراي عالي امنيت ملي با تشريح تحولات منطقه و مقابله با تروريسم گفت: انقلاب اسلامي سرآغاز عصر بيداري اسلامي بود که طي آن ملت‌هاي مظلوم منطقه به خصوص در فلسطين و لبنان با الگو قرار دادن اين انقلاب و تأسي به تعاليم امام خميني(ره) توانستند هيمنه پوشالين رژيم صهيونيستي را درهم بشکنند.

به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، علي شمخاني در گفت‌وگو با پايگاه خبري العهد، در خصوص جايگاه و نقش نيروهاي حزب‌الله لبنان و مقاومت در مقابله با عناصر تروريستي- تکفيري و حفظ امنيت در لبنان و سوريه اظهار داشت: مقاومت اسلامي در لبنان به عنوان اولين مقاومت اسلامي و عربي توانست شکست سختي را به رژيم صهيونيستي چه در طي ساليان منجر به آزاد‌سازي جنوب لبنان در سال 2000 و چه در جنگ 33 روزه وارد کند و امروز فعاليت‌هاي حزب‌الله موجب دور شدن سايه تروريسم تکفيري از سر ملت‌هاي اسلامي شده است.

 اين مقام عالي در جمهوري اسلامي ايران درباره مواضع و رفتار جمهوري اسلامي ايران در قبال تحولات سوريه نيز گفت: موضع اصولي ايران اين است که تعيين آينده و سرنوشت هر کشور صرفاً توسط مردم آن صورت گيرد و بر اين مبنا هر طرحي که تعيين سرنوشت توسط مردم سوريه را ناديده بگيرد يا بخواهد با استفاده از زور و مداخله نظامي و مسلحانه شرايط خود را تحميل کند محکوم به شکست است. شمخاني اضافه کرد: تضعيف نظام سوريه از ابتدا يک طرح امريکايي و اسرائيلي براي درهم شکستن جبهه مقاومت بود که متأسفانه تعدادي از کشورهاي منطقه نيز در آن مشارکت کردند و به بهانه حمايت از مردم، با داعش‌سازي و حمايت‌هاي گسترده مالي، اطلاعاتي و تسليحاتي از تروريست‌ها عملاً هزاران نفر را به کام مرگ فرستادند. دريابان شمخاني با يادآوري اقدام دولت سوريه در برگزاري انتخابات پارلماني (در اتمام دور قبلي) در شرايط جنگ و ناامني افزود: اين در حالي است که برخي کشورهاي مخالف دولت قانوني سوريه خود فاقد پارلمان و انتخابات هستند، اما در مورد سوريه سخن از دموکراسي می‌گویند.

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در بخش ديگري از مصاحبه خود به تحولات ترکيه و انجام کودتاي نافرجام در اين کشور اشاره کرد و گفت: در حالي که برخي کشورهاي منطقه مواضع دوپهلويي در خصوص کودتا داشتند و ظاهراً به دنبال منافعي در اين مسير بوده‌اند، جمهوري اسلامي ايران از لحظات ابتدايي، اين کودتا را که نقض دموکراسي و مردم‌سالاري بود محکوم کرد. شمخاني افزود: جمهوري اسلامي ايران ضمن اعلام حمايت از دولت قانوني ترکيه هرگونه اقدامي را که برهم‌زننده ثبات، امنيت و آرامش در اين کشور با هر رويکردي شود خارج از منافع اصولي مردم اين کشور مي‌داند و با آن مخالف است. خبرنگار اين رسانه در پايان از عدم حضور ايران در مراسم حج امسال و دلايل آن سؤال کرد که شمخاني پاسخ داد: با کارشکني آل‌سعود و صد عن سبيل‌الله توسط آنها، متأسفانه زائران ايراني که هنوز داغدار شهادت نزديک به 500 نفر از هموطنان‌شان در مراسم حج سال گذشته هستند امکان حضور در مراسم حج امسال را نيافتند. شمخاني گفت: بمباران مردم يمن در ماه مبارک رمضان، محاصره غذايي و دارويي مردم مسلمان اين کشور طي بيش از يک‌سال، عدم ارائه تضمين براي تأمين امنيت حجاج، هم‌پيمان شدن با کفار و ارتباط گرفتن با رژيم صهيونيستي مثال‌هايي از رويکردهاي مغاير منافع جهان اسلام از سوي حاکمان جوان سعودي است. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خادم شما
|
Russian Federation
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
1
باسلام
با تشکر از زحمات شما برادران به خاطر گزارشتان, در جایی که جهان اسلام نیاز به وحدت و یکپاچگی دارد معلوم نیست آل سعود چرا و به چه نیتی دست به چنین اقداماتی میزند, امید واریم هر چه سریعتر آل سعود پی به اشتباه خود برده و دست از این اعمال بردارد. انشالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
1
0
سطح منازعه با سعودی را مقامات رسمی نباید بالا ببرند. بگذارید این حرفها را امامان جمعه و مراجع بزنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار