کد خبر: 796349
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
اقتصاد مشگین‌شهر احیاء شد
با افتتاح پل معلق از سال گذشته استان اردبیل شاهد حجم بالای ورود مسافران به این استان بود که بیشتر مسافران به اذعان خودشان اولین باری بود که به بهانه پل معلق به استان و شهرستان مشگین شهر سفر می‌کردند.

به گزارش جوان از اردبیل، صنعت گردشگری یکی از مولفه‌های محرک اقتصاد یک منطقه است که متاسفانه در مشگین‌شهر با وجود پتانسیل‌های بی نظیر خدادادی از نظرها مغفول مانده بود.

اقتصاد شهرستان مشگین‌شهر با توجه به اینکه شدیدا به کشاورزی گره خورده بود، همین موضوع وضعیت معیشتی مردم را به مخاطره انداخته بود، به این دلیل که هر ساله بلایای طبیعی مانع درآمدزایی مردم می‌شد و این امر موجب رکود اقتصادی در منطقه شده بود.

از حدود 4 سال پیش زمزمه رونق بخش گردشگری مشگین‌شهر با وجود آب‌های درمانی و گرم فراوان به گوش می‌رسید، اما مردم معتقد بودند که این آب‌های درمانی از سالیان سال در این شهرستان وجود دارند و اگر قرار بود این بخش رونق پیدا کند خیلی زمان پیش این اتفاق می‌افتاد.

 اقتصاد مشگین‌شهر نیاز به یک معجزه‌ای داشت که تا این وضعیت رکود اقتصادی تکانی به خود دهد،که این اتفاق هم به یکباره افتاد.

سال پیش بود که حسین عباسی‌نیا  مدیرعامل توانمند، خوش ذوق و اصالتا مشگین‌شهری شرکت مکان شهر ابرار (پل معلق) خبر از افتتاح بزرگترین پل معلق خاورمیانه در مشگین‌شهر را داد.

همین کافی بود که این موضوع برای چند روزی خبر دست اول رسانه‌های ایرانی و حتی خارجی شود و این موضوع نوید یک سال پربار و پر رونقی را برای مشگین‌شهر و استان اردبیل می‌داد.

عید فطر گذشته بود که به یکباره حجم بالای ورود مسافران به این شهرستان مردم را غافلگیر کرد، به طوری که شهرستان مشگین‌شهر به یکباره برای اولین بار در تاریخ این حجم مسافران به خود را می‌دید.

نبود اسکان مناسب برای مسافرین در سال گذشته، باعث شد مردم مشگین‌شهر در خانه‌های خود را رسم مهمان‌نوازی به روی مسافران بگشایند تا آنها شبی را با خیال راحت سر کنند.

از آن روز به بعد بود که مشگین‌شهر در هر ایام تعطیلی بیشترین تعداد مسافران استان اردبیل را به لطف پل معلق به خود اختصاص می‌داد.

تا اینکه امسال نیز در تعطیلات 3 روزه عید فطر شهرستان مشگین‌شهر حجم بالای مسافر را به خود دید به طوری که آب و هوای خوب این شهرستان مسافران را مجبور کرده بود که در هرجایی چادر بزنند.

نیک می‌دانیم که پل معلق صنعت گردشگری استان اردبیل را بیش ازپیش رونق بخشید و این خود در سایه حمایت مسؤولان استان اردبیل و صد البته با کاردانی و کاربلدی حسین عباسی‌نیا مدیرعامل پل معلق محقق شد.

مردم شهرستان مشگین‌شهر و حتی مسافران نیز به این موضوع اشاره می‌کنند که اقتصاد منطقه در یک سال اخیر به یکباره زیر و رو شده است.

این درحالی است که سخنان استاندار اردبیل به این سخنان ما مهر تأیید می زند.

استاندار اردبیل در این رابطه معتقد است: وجود پل معلق در مشگین شهر آمار گردشگری استان اردبیل را افزایش داده به طوری که اکنون ما شاهد این هستیم که جاذبه های گردشگری شهرستان مشگین شهر دیگر همچون سابق نیست و اکنون در جهان مطرح شده است.

استاندار اردبیل تأکید کرد: با افزایش آمار گردشگران ما مصمم هستیم که زیرساخت های گردشگری را توسعه بخشیم.

مجید خدابخش بیان کرد: پل معلق که از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و میزبان هزاران گردشگر است به نقطه عطفی در تحولات گردشگری مشگین شهر و شهرهای همجوار تبدیل شده به طوری که باید این پل با همه زیبایی هایی که در دامنه سبلان وجود دارد به عنوان یک ظرفیت عظیم در حوزه گردشگری معرفی شده و امکان استفاده آن برای هموطنان فراهم آید.

وی تصریح کرد: مشگین شهر علاوه بر پل معلق جاذبه های متنوع تاریخی، طبیعی نظیر قلعه قهقهه، محله شهریری و ده‌ها ابنیه تاریخی دارد و با داشتن آب های گرم و ژئوترمال می تواند یک ظرفیت عظیم در توسعه صنعت گردشگری و ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان محسوب شود.

استاندار اردبیل با ابراز خرسندی از حضور گردشگران در شهر مشگین شهر گفت: پل معلق به یک برند بین المللی تبدیل شده و با توجه به زیبایی منطقه اطراف این پل صدها گردشگر در یک سال گذشته به این منطقه ورود پیدا کردند و ما شاهد رونق بیش از گذشته این مجموعه در سال های آینده هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر