کد خبر: 796174
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
سيدمحمد حسيني:
وزير پيشين فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به ابعاد انگيزه‌ساز جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) گفت: مي‌توان از معبر اين جشنواره زمينه انس و آشنايي و پيوند نسل جوان با معارف رضوي را فراهم كرد.
به گزارش «جوان» سيدمحمد حسيني، وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره تأثير برگزاري جشنواره بين‌المللي فرهنگي هنري امام رضا(ع) در تبليغ و ترويج آموزه‌هاي رضوي گفت: رشته‌هاي مختلف اين جشنواره اعم از هنرهاي تجسمي، ادبيات، شعر و... كه به زبان‌هاي مختلف هم امكان شركت و رقابت در آنها هست، زمينه انتقال آموزه‌هاي رضوي را به شيوه مطلوب فراهم مي‌كند.  وي با بيان اينكه رشته‌هاي متنوع اين جشنواره اهل فكر و هنر را جذب مي‌كند، اظهار كرد: اين جذب حداكثري، زمينه‌ساز توليد آثار در همه اين حوزه‌ها است. بايد توجه داشت وقتي از فرهنگ ديني سخن مي‌گوييم منظور فرهنگ اهل بيتي است از اين رو، وقتي بتوان اخلاق و آموزه‌ها و نيز موضع‌گيري‌هاي امام رضا(ع) را در ابعاد اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي عرضه و تبليغ كرد در واقع فرهنگ اهل بيت(ع) را عرضه كرده‌ايم.  حسيني با تأكيد بر لزوم اعمال خلاقيت و ابتكار در دوره‌هاي مختلف برگزاري جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) تصريح كرد: مي‌توان از معبر اين جشنواره زمينه انس و آشنايي و پيوند نسل جوان با معارف رضوي را هموار كرد؛ البته هر چه آثار كيفي‌تر و تنوع بيشتر باشد اين زمينه بيشتر فراهم مي‌شود. خوشبختانه حوزه و دانشگاه نيز با بنياد بين‌المللي امام رضا(ع) پيوند خورده‌اند و اين نويد ارتقاي كيفي جشنواره را مي‌دهد.
اين استاد دانشگاه درباره تأثير ترويج و تبليغ آموزه‌هاي رضوي در جلوگيري از آسيب‌هاي فرهنگي بيان كرد: مقام معظم رهبري براي فرهنگ اهميتي خاصي قائل‌اند و حتي فرمودند: فرهنگ در درازمدت نسبت به اقتصاد اهميت بيشتري دارد، اما شايد برخي مسئولان چنين برداشت و نگاهي نداشته باشند از اين رو، نوعي بي‌اهتمامي در امور فرهنگي مشاهده مي‌شود و نياز است اقدامات ايجابي متنوع و گسترده‌اي انجام شود.
وي با تأكيد بر لزوم اقدام و عمل همراه با ابتكار ابراز كرد: اگر اقدام و عمل نداشته باشيم محصولات فرهنگي ديگران در جامعه راه مي‌يابد و جايگزين مؤلفه‌هاي فرهنگ خودي مي‌شود؛ از اين رو، برگزاري چنين جشنواره‌هايي خيلي مؤثر است چراكه هم مي‌توان از مضامين و مفاهيم والا استفاده كرد و هم قالب و فرم زيبا را در انتقال آنها به كار برد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار