کد خبر: 793872
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
مدير مركز مستند سوره:
محسن يزدي، مدير مركز مستند سوره، بيان كرد: شعار اصلي ما پيوند مستند با منافع ملي است و تمام مستندهايي هم كه ساختيم در اين قالب مي‌گنجد. محسن يزدي، مدير مركز مستند سوره، بيان كرد: شعار اصلي ما پيوند مستند با منافع ملي است و تمام مستندهايي هم كه ساختيم در اين قالب مي‌گنجد.
محسن يزدي، مدير مركز مستند سوره، بيان كرد: شعار اصلي ما پيوند مستند با منافع ملي است و تمام مستندهايي هم كه ساختيم در اين قالب مي‌گنجد. محسن يزدي، مدير مركز مستند سوره، بيان كرد: شعار اصلي ما پيوند مستند با منافع ملي است و تمام مستندهايي هم كه ساختيم در اين قالب مي‌گنجد.
مدير مركز مستند سوره حوزه هنري با اشاره به فعاليت‌هاي اين مركز اظهار كرد: فيلم مستند براي مديران حوزه هنري و سازمان تبليغات اسلامي اهميت ويژه‌اي دارد. مركز مستند سوره پيش از اين مستقل نبود و به درخواست بنده و انگيزه‌اي كه مديران حوزه داشتند مستقل شد و اميدواريم شاهد اتفاق‌هاي خوبي در اين زمينه باشيم. وي با اشاره به اينكه كار يك مركز مستند را نبايد با جوايز آن سنجيد، گفت: بايد نسبت آن را با منافع كشور و افرادي كه آن را مي‌بينند سنجيد؛ چراكه جايزه گرفتن خيلي كار ندارد. اينكه جوايزي هم گرفته‌ايم خوب است اما مهم اين است كه ما اولويت فعاليت را بر منافع ملي گذاشتيم و گفتيم هر كسي كه به اين حوزه علاقه‌مند است و مي‌تواند در اين حوزه كار كند مي‌تواند با رعايت خط و خطوط مشخص به فعاليت بپردازد. يزدي ضمن اشاره به اينكه مستندسازان خوبي در جبهه انقلاب داريم، گفت: با كساني كه به منافع كشور علاقه و تفكر مناسبي در اين زمينه دارند مي‌توانيم كار كنيم. تاكنون هم محصولات مناسبي در حد توانمان توليد شده و شايد برخي از كارهايي كه در مورد سوريه انجام شده است را مي‌توان جزو بهترين كارهايي دانست كه در مورد اين كشور انجام شده است.
اين كارشناس و منتقد سينمايي درباره ساخت مستندهاي اجتماعي نيز تأكيد كرد: ساخت اين گونه مستندها با توجه به شرايط و مشكلاتي كه در كشور وجود دارد نياز است؛ چراكه اگر ميزان درگيري مردم در زندگي روزمره‌شان با موضوع مستند بيشتر باشد به همان ميزان مخاطب بيشتري را هم به خود جذب مي‌كند و مي‌تواند در رفع معضل مؤثر باشد؛ اما مشكل اساسي عقب‌ماندگي در حوزه مستندهاي اجتماعي اين است كه اين حوزه دست جرياني است كه قسمتي از آن جريان حداقل مصلحانه فكر نمي‌كند و دردفروشي مي‌كند يعني با فروش درد مردم براي خود در جايي ديگر اعتبار كسب مي‌كنند. اگر ما بخواهيم جريان نقد را در كشور تقويت كنيم بايد اين نقد مصلحانه باشد نه اينكه با درد مردم فلان اعتبار را كسب كنيم. بنابراين به اين سمت در حال حركت هستيم و با توجه به اين همه معضل اجتماعي، نياز داريم به اين سمت حركت كنيم و معتقديم افرادي بايد به اين امر بپردازند كه دغدغه‌شان مرتفع كردن مشكلات مردم باشد. محسن يزدي تأكيد كرد: شعار اصلي ما پيوند مستند با منافع ملي است و تمام مستندهايي هم كه ساختيم در اين قالب مي‌گنجد و بخشي از معيارهاي ما هم اين بود كه كارهايي را انجام بدهيم كه ديگران انجام ندادند و روي زمين مانده است؛ مثلاً حوزه تاريخ معاصر كه حوزه‌اي زمين مانده است. اگرچه توليد مستندهاي تاريخي سخت است اما معتقدم بايد مستندهاي در حد استاندارد توليد كرد ولو اينكه كار اشكالاتي هم داشته باشد.
مدير مركز مستند سوره همچنين اشاره كرد: در مباحث داخلي روي بحث مفاسد اقتصادي و توليد داخلي در حال فعاليت هستيم و در بحث بين‌الملل درباره مستندهاي مربوط به سوريه؛ البته در مورد مستندهاي مربوط به سوريه يك خلأ اطلاع‌رساني وجود دارد و ما در حال آماده‌سازي يك مجموعه شش قسمتي هستيم كه بتوانيم بخشي از آن خلأ را پر كنيم. اين مجموعه به تهيه‌كنندگي مرتضي شعباني و كارگرداني سياوش سرمدي در دست تهيه است و در آن اشاره خواهد شد كه از ابتدا تا انتها چه اتفاقي در سوريه افتاده، حلب كجا قرار دارد، تركيه كجا واقع شده و اصلاً درگيري از كجا شروع شد و ماجراي اصلي چيست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار