کد خبر: 793493
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
سردار نقدي خبر داد
رئيس سازمان بسيج مستضعفين از رونمايي از ۱۶۰ قطعه سرود و مجموعه تمامي اشعار مرحوم حميد سبزواري در روز شعر و ادب فارسي خبر داد.
به گزارش «جوان» سازمان بسيج هنرمندان با همكاري حوزه هنري، سه شنبه شب در مراسمي با عنوان «همپاي جلودار» و با حضور جمع كثيري از شعراي كشور به تجليل از مقام ادبي حميد سبزواري پرداخت. در اين نشست كه در تالار سوره حوزه هنري برگزار شد، غلامرضا منتظري رئيس سازمان بسيج هنرمندان كشور در سخناني عنوان داشت: هر از گاهي در آسمان ادب ايران ستاره‌اي مي‌درخشد كه چراغ راه همگان مي‌شود و آنگاه كه اين چراغ به خموشي مي‌نشيند، آثار و ميراثش براي ما و در سكوتش به سادگي سخن مي‌گويد كه چه بايد بود و چه طور بايد رفت. حميد سبزواري از مصاديق چنين رويدادي براي ما به شمار مي‌رود. وي ادامه داد: اگر سبزواري با چنين توصيفي قابل بيان شدن نبود، ولي امر مسلمين با واژگاني فاخر او را ياد نمي‌كرد و تاج كرامت پدر شعر انقلاب را به وي تقديم نمي‌كرد و وجودش را به زيور كلامش مزين نمي‌كرد. منتظري در پايان از انتشار مجموعه آثار سبزواري با همكاري سازمان متبوع خود خبر داد.

در ادامه اين نشست و در مراسم شعرخواني شاعران حاضر در اين نشست، حسين اسرافيلي شاعر پيشكسوت در سخناني عنوان كرد: در اوايل انقلاب اسلامي عزيزاني مانند مرحوم حميد، مشفق و اوستا با شعرشان با قرآن و انقلاب و امام تجديد بيعت كردند و اين براي ما شاعران كه در آن زمان جوان‌تر بوديم پناهگاهي شد تا بتوانيم در كنارش دنباله‌رو آنها باشيم. در واقع وجودشان سنگ محكي بود كه ما راهمان را گم نكنيم. در ادامه اين مراسم، سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين نيز در سخناني عنوان كرد: مرحوم سبزواري قدم به قدم و لحظه به لحظه انقلاب اسلامي را سرود و ما اميدواريم كه راه او توسط شعراي جوان ادامه پيدا كند تا به مقصد نهايي كه ديار قدس است، برسيم. وي افزود: مسيري كه استاد سبزواري در پي حركت در آن بود، مسيري است آرماني و وي براي طي طريق در آن سختي‌هاي زيادي را كشيد و خطرات بسياري را به جان طلبيد. به باور من بهترين نكته در وصف ايشان همان چيزي است كه رهبر انقلاب اسلامي از آن با عنوان ثبات قلم ياد كرده‌اند. نقدي در ادامه با اشاره به تصميم سازمان بسيج هنرمندان براي انتشار آثار مرحوم سبزواري گفت: آلبوم‌هايي از سرودهاي وي كه از سازمان صدا و سيما پخش شده است در قالب ۱۶۰ قطعه جمع‌آوري شده و ديوان اشعار وي نيز در حال گردآوري است. تلاش ما اين است كه در روز ۲۶ شهريور و مصادف با روز شعر و ادب فارسي از اين مجموعه‌ها رونمايي كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار