کد خبر: 791680
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
در حالي که موضوع دريافتي‌هاي نجومي برخي مديران ارشد دولتي اين روزها به يکي از چالش‌هاي اصلي تبديل شده است، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني تورم، رکود و بيکاري را ارث دولت سابق عنوان کرد.
به گزارش فارس، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام صبح ديروز در ديدار تعدادي از اعضاي شوراي مرکزي و دفتر سياسي حزب اتحاد ملت ايران اسلامي گفت: تيم اقتصادي دولت، بايد مثلث شوم تورم، رکود و بيکاري را به عنوان خطرناک‌ترين ارث دولت سابق حل کند که دولت اخيراً تصميم گرفته از شمشير دولبه نقدينگي در جهت رونق توليد استفاده کند.

وي با ارائه تحليلي از مقاومت‌هاي انتخاباتي مردم در مقابل تحکم‌هاي سياسي بعضي از جريان‌ها، در پاسخ به سؤال يکي از حاضران که «چرا پس از انتخابات گفتيد خيالم راحت شد»، گفت: فضاي قبل از انتخابات را به ياد آوريد که چه تهمت‌ها و نسبت‌هاي ناروايي عليه بعضي از نامزدها به کار مي‌بردند و با تمام توان در رسانه‌هاي نوشتاري، شنيداري و ديداري پخش مي‌کردند! ولي وقتي رأي مردم را به‌رغم حجم بالاي شانتاژها و القائات سوء ديديم، اميدوار شديم که ديگر هيچ‌کس يا گروهي با ظاهرسازي‌ و تحريف حقايق نمي‌تواند اکثريت مردم جامعه را فريب دهد.

هاشمي‌رفسنجاني با اين اظهارنظر تلويحاً پذيرفته است انتخابات و رأي مردم زماني مشروعيت دارد که نتيجه آن پيروزي اشخاص و جريان‌هاي متمايل به وي باشد، در غير اين‌صورت نامشروع و حاصل يک تقلب و فريب است! چنانکه در جريان انتخابات سال 88 پس از آنکه نتيجه مورد نظر آنها حاصل نشد، يکي از منسوبان ايشان مردم را دعوت کرد که به خيابان‌ها بريزند.

هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به مجموعه مباحثي که در طول اين سال‌ها با کارشناسان و متخصصان اقتصادي و بانکي داشته است، گفت: بايد از 900 هزار ميليارد تومان نقدينگي که مانند بهمن، توليد کشور را خفه کرده، در جهت احياي واحدهاي توليدي استفاده کنيم که علاوه بر بازگشت بيکار شده‌ها، براي بيکاران هم اشتغال‌آفريني مي‌شود. وي در ادامه استفاده از قابليت‌هاي مردمي و واگذاري کارها به بخش خصوصي را براي حرکت جدي اقتصادي در کشور ضروري دانست و با اشاره به اصلاح سياست‌هاي اصل 44 و تدوين چشم‌انداز 20 ساله نظام و همچنين تجربه عملياتي استانداري کرمان گفت: اقيانوس اراده مردمي، رکودها و رخوت‌ها را از مسير حرکت‌ اقتصادي جامعه به سوي قله‌هاي پيشرفت و تکنولوژي برمي‌دارد.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
5
15
جناب اقای هاشمی فقط جهت اطلاع شخص ریس جمهور در صدا وسیما کلید حل مشکلات کشور را100روزه اعلام کردند ولی باکذشت 1100روز ازتشکیل دولت وضعیت اقتصادی که بهتر نشده بلکه سال به سال بدتر شده است
پاسخ ها
افشین
| Australia
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
خیلی دلم میخواد بدونم این دو نفری که واسه این نطر منفی زذن دلیلشون چیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
وضع اختلاسگران وغارتگران بدتر شد ما كه راضي هستيم از گذشته بهتر است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
6
13
آقای هاشمی!!
بفرمائید این دولت چه ارثی را برای آیندگان باقی گذارده است؟
اصلا با این حرکاتی که صورت میدهد چیزی باقی می ماند؟
جز دروغ و کلک و دوروئی و وعده سرخرمن دادن و تنزل از عزت و آبرو و اقتدار و........ وطن فروشی ؛ چیز دیگری در این دولت ما مشاهده نکردیم ....
البته چرا !! پای بیگانگان را بصورت رسمی به کشور باز نمود ، در مقابل بیگانگان و دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب هر چه در توان داشت کوتاه آمد ، آنچه برای این کشور و این ملت و حتی اسلام امتیاز محسوب می شد همه را یکجا دربست در اختیار بیگانگان قرار داد ، هر چه توانست بر گرده مردم بیچاره و قشر ضعیف جامعه فشار وارد آورد بگونه ای که خیلی ها در این دوره سه ساله ای که تابحال از عمر بی برکت دولت دست نشانده شما و.... میگذرد زیر دست و پا له شدند و...
سردار سازندگی !!! تو خود حدیث مفسل بخوان از این مجمل....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
4
12
دوره خودش هم 50درصد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
قیمت نفت در زمان ایشان نصف دوره احمدی نژاد هم نبود تازه دلار هم کمتر از 100 تومان بود
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
6
7
تورم که تودولت سازندگی هنوزهم رکورد داره! ولی رکود رو بچه های سرکوچه ماهم میدونن که اصلا به دولت قبل نمیچسبه!
مگه میشه یه دولت هم رکود داشته باشه هم تورم!
پاسخ ها
ناشناس
| United States
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
ركورد اختلاس هم در دوران نابود گر ايران احمدي نژاد
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
4
6
ازاقدامات دولت قبلی اراده عملگرای بود مث تحول عظیم یارانه ها درفروش بنزین وجلوکیری از قاچاق آن ونان ومسکن مهر وتوجه به وضع استخدامی های نیروهای شرکتی وحق التدریسی ها واستخدام های جدید واگرجه نقدهای هم داشت وولی دولت کنونی برنامه عملگرای وبهبود وضعیت بازار واستخدامی ندارد و...
حميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
4
8
شما ها بلديد هر چي بشه بندازيد گردن دولت قبل . تو دوره رياست شما چه گلي به سر مردم زديد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
4
8
حواس پرتی شما قطعا از کینه دولت سابق است
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
4
7
جناب هاشمی اگر 100 سال هم بگذرد بازهم هر اتفاقی بیفتد لابد تقصیر احمدی نژاده؟ لابد دزدی ها و خیانت های پسر و دخترشما هم تقصیر اوست؟
با 1100 روز می شود یک مملکت را از نو ساخت!
دوستتون که گفت 100 روزه همه چیزو ردیف میکنید.
شما مملکت رو ندین به بیگانه سازندگی پیشکش
بس کنید این ادبیات نیرنگ و فریب رو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
3
3
واقعا از قدیم گفته اند روی سنگ پای قزوین درست گفتن، گویا فراموش کرده اید دولت پاکدستان 800 میلیارد دلار درآمد نفتی داشت اما بدهکارترین دولت تاریخ بود و بالاترین آمار فساد را داشت. یادتان نرفته که علیرغم این درآمد بالا مسکن مهر را هم تکیمل نکرد، علیرغم این درآمد بالا بزرگترین چاپ کننده اسکناس بوده، نابودگر اقتصاد، نظام آموزشی، نظام فرهنگی، به سخره گرفتن عقاید و باورهای یک ملت با گفتن هاله نور. پول یارانه مال امام زمانه و ... البته مشایی و بقایی و خودش هم یاران امام زمان!!!! تورم48 درصدی که یادتان نرفته؟؟؟؟ افزایش 200 تا 1000 درصدی تمام کالاها و خدمات را که فراموش نکرده اید. افزایش نابرابری ها و بیکاری و تعطیلی و به نابودی کشاندن تمام صنایع با وارد کردن اجنای بنجل چینی و وارد کردن غذای سگ و میخ طویله به اقرار وزیر بهداشت دولت پاکدست و ... نایاب شدن دارو در کشور به اقرار وزیر بهداشت دولت پاکدست... بازم بگم یا کافی...
بابا دیگه بی خیال آخه اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید دروغ نگید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
اولا ضرب المثل را جنابعالی غلط گفته ای "رو که رو نیست ،سنگ پای قزوینه "که این مثال درمورد دولت اصلاحات وسازندگی وحامیانش کاملا صدق می کند نه دولت خدمتگزار آقا ی احمدی نژاد (اید ه الله تعالی)ثانیا بالاترین آمار فساد هم دردولت سازندگی واصلاحات بود.اینکه شما مخالفان خود راسرکوب کنید ونگذارید فساد دستگاه هارا افشا کنند وآنها را به طرق مختلف سرکوب کنید بعد بگویید ما دولتما ن دولت پاکدست بود این نه با منطق ونه با عقل سازگار است.میزان تورم دردولت سازندگی بالاتراز 50درصد بود ،ودولت اصلاحات هم به چای فکر کردن برای حل مشکلات مردم دلش به کنفرانس ننگین برلین وآن مردان وزنان نیمه عریان خوش بود.وهمین امر هم سبب شد که نه در دوره اول ریاست جمهوری نهم ونه دهم مردم به اصلاح طلبان روی خوش نشان دهند.ضمنا پول یارانه ها را هم که دولت خدمتگزار آحمد ی نژاد (ایده الله تعالی)به جیب مردم می ریخت هم پول نفت بود که وعده آن را درانتخابات داده بود وعمل نمود ولی دولت فعلی نه قدرت دارد آن را بردارد نه می تواند منطقی آن را نقد کند فقط از روز اول که آمده دولت قبل را تخریب نموده است.تورم هم دردولت احمد ی نژاد 15درصد بوده است نه 48درصد آقای خوش خواب بدبین.درمورد وارد کردن غذای سگ ومیخ طویله هم این دولت معتدل شما که می خواست سبد کالابه مردم دهد برنجش کاملا آلوده هندی بود ومرغش هم که درسبد کالابود مردم آن را به گربه ها می دادند تابخورند .اگر شما دولت خدمتگزاروارزشی وعقل گرا ی احمد ی نژاد را بابی ادبی اینچنین نقد می کنید ما هم عیب دولت شما را همانطور می گوییم بنابراین ادب مرد به زدولت اوست سعی نمایید ادب را رعایت کنید تاماهم با شما مودبانه سخن بگوییم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
جناب ناشناس

در روايات اهل بيت عليهم السلام آمده است كه يك دروغ به عمد . مساوي هفتاد گناه كبيره است كه ساده ترين آن . زناي با مادر مي باشد
ما كه از شما مفسداتيهايي كه در سال 88 . عدد 25 را از عدد 13 كوچكتر مي دانستدي . انتظار راست گويي نداريم
ولي حداقل لطف نموده و كاري نكنيد كه دامنه آن گناه بالا . گريبانگير ... بي گناهتان گردد !!!

هههههههههههههههه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
2
2
آقای رفسنجانی به خاطر کهولت سن و آلزایمری که جنابعالی گرفته اید فراموش کرده اید که در دولت خودت تورم بالای 50درصد بود و مردم به سختی زندگی می کردند و تبعیض و اختلاف طبقاطی هم از دولت سازندگی نشآت گرفت . خودت را به خواب نزن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
2
2
سلام بر يار صديق رهبر كبير انقلاب خار چشم افرطيها
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
یارصدیق رهبر،سیدحسن نصرالله،شیخ زکزاکی،رهبرشیعیان بحرین شیخ عیس میباشد.
خودتو به خواب نزن.الان صدای آمریکا و اسرائیل داره از رفسجانی و دخترش که با بهاییت دوستی می کنه داره تعریف می کنه.آخه رهبر ما چه سَر وسِّری با بهاییت داره؟گیرم با بهایی ها هم سلولی بوده؛آیا با ید خودش طرف اونا قش کنه و ادعای دوستی با اونا بکنه؟یا اینکه اونارو به طرف اسلام و مسلمین هدایت بکنه؟
لطفا در این موردبیشتر فکرکنید.دوست عزیز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
تو راست ميگي 7 اسفند جوابت را داديم .مرد هستيد يك همه پرسي بگذاريد ببينيد كي راي بيشتري دارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
اسلام شما ركورد اختلاس را زد دم از اسلام خواهشا نزنيد
کاظم
|
-
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
0
باسلام.طاعت قبول.فردی که نظر داده اسلام باعث اختلاس شده در واقع دزندانی هستند که به نام اسلام دارن نون میخورن.ربطی به اسلام نداره-چون شما معیار اسلام در افراد می بینید که در اشتباه هستی .باید اصول اسلام به افراد عرضه کنید که اگه فردی مطابق اصول اسلام بود مسلمان و گرنه خودشو و دیگران داره گول میزنه و عده ای ساده لوح و فاقد بینش فکر می کنند اسلام باعث گرفتاری و مشکلاته.((اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین))
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
0
پیر ... کی دست از اراجیف گفتن ور میداره. بره خدا رو شکر کنه نظام باهاش کاری نداره وگرنه خاینتر از همه به مملکت خود نامردشه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار