کد خبر: 791208
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
آيت‌الله تسخيري:
عضو ارشد جامعه روحانيت مبارز گفت: هيچ فردي نمي‌‌تواند حتي فرد نزديك و نظير به مقام معظم رهبري را تصور كند. ايشان در بعد سياسي، اخلاقي، علمي و اجتماعي در سطح بسيار بالايي قرار دارند.
عضو ارشد جامعه روحانيت مبارز گفت: هيچ فردي نمي‌‌تواند حتي فرد نزديك و نظير به مقام معظم رهبري را تصور كند. ايشان در بعد سياسي، اخلاقي، علمي و اجتماعي در سطح بسيار بالايي قرار دارند.

   رهبري آيت‌الله خامنه‌اي لطف عظيم الهي بود
آيت‌الله محمدعلي تسخيري عضو مجلس خبرگان رهبري در گفت‌‌وگو با تسنيم با بيان اينكه هيچ فردي نمي‌‌تواند حتي فرد نزديك و نظير به مقام معظم رهبري را تصور كند، تأكيد كرد: ما در مجلس سوم خبرگان وقتي داشتيم براي روز مبادا فكر مي‌كرديم، واقعاً با تمام تلاشي كه كرديم نتوانستيم فردي را پيدا كنيم كه همچون حضرت آيت‌الله خامنه‌اي از ابعاد مختلف در سطح بالايي باشد، چراكه مقام معظم رهبري در بعد سياسي، اخلاقي، علمي و اجتماعي در سطح بسيار بالايي قرار دارند. آيت‌الله تسخيري همچنين گفت: اميدوارم خداوند متعال شخص مقام معظم رهبري را براي ما حفظ و مقدر كند كه ايشان پرچم حكومت اسلامي را به رهبر اصلي كه همان امام زمان(عج) است تحويل دهند.

   رياست آيت‌الله جنتي دشمن را مأيوس كرد
اين عضو مجلس خبرگان رهبري درباره رياست آيت‌الله جنتي بر مجلس خبرگان رهبري، تصريح كرد: آيت‌‌الله جنتي فرد بزرگواري است كه هم مجتهد است و هم مسير انقلابي اول، يعني حضرت امام(ره) را كاملاً به‌درستي طي كرده و در آن ثابت‌قدم مانده است. وي گفت: آيت‌الله جنتي در زندگي سياسي خود هيچ حركت زيگزاگي نداشته و همه تهمت‌ها را براي انقلابي‌ماندن به جان خريده، لذا با انتخاب درست اعضاي خبرگان رهبري، دشمنان انقلاب و نظام استكبار به‌طور طبيعي مأيوس شدند.

   با هوچي‌گري و تخريب آيات مصباح و يزدي به خبرگان ضربه زدند
آيت‌الله تسخيري با بيان اينكه رأي نياوردن آيت‌الله يزدي و آيت‌الله مصباح‌يزدي معلول‌هوچي‌‌گري‌هاي برخي غيرانقلابي‌ها بود، گفت: غيرانقلابي‌ها در تهران موجي ايجاد كرده و از مردم خواستند كه به ليست مدنظرشان رأي بدهند، به‌طور طبيعي بزرگاني چون آيت‌الله يزدي و آيت‌الله مصباح در ليست جايي نداشتند و در نهايت همين هوچي‌گري‌ها و تخريب موجب شد كه خسارت بزرگي بر مجلس خبرگان تحميل شود و بزرگاني چون آيت‌‌الله مصباح و آيت‌الله يزدي وارد مجلس نشوند، اما بايد بدانند كه راه و مسير انقلابي در خبرگان طبق رهنمودهاي مقام معظم رهبري ادامه خواهد داشت و مجلس خبرگان با هر تهديدي كه عليه انقلاب اسلامي و نظام اسلامي باشد، مقابله خواهد كرد. عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبري از اعضاي مجلس خبرگان رهبري مبني بر انقلاب بودن و انقلابي ماندن، گفت: تأكيد رهبر انقلاب بر صفت انقلابي‌گري طبيعي است، چون همين مجلس قرار است در روز مبادا رهبر انقلابي را انتخاب كند و اگر خودش داراي اين صفت نباشد به طور طبيعي نمي‌تواند يك رهبر انقلابي را انتخاب كند.

   بهائيت محور نفوذ استكبار به جهان اسلام است
وي در پاسخ به سؤالي درباره ديدار فرزند يكي از اعضاي مجلس خبرگان با عناصر بهائيت، خاطرنشان كرد: بهائيت يكي از تهديدها عليه نظام اسلامي و محور نفوذ استكبار به كل جهان اسلام و جمهوري اسلامي ايران است و همگان بايد نسبت به اين خطر و تهديد هوشيار باشند.

   طرح بي‌پايه و اساس شوراي رهبري هدفي جز تشكيك در رهبريت نظام ندارد
اين عضو مجلس خبرگان رهبري در پاسخ به سؤال ديگري درباره اينكه چرا فردي از اعضاي خبرگان رهبري مدام بحث شورايي كردن رهبري را طرح مي‌كند؟ تأكيد كرد: طرح شوراي رهبري از اساس و پايه اشتباه است و در هيچ جاي جهان حتي كشورهاي كوچك جايي ندارد. مدل شورايي در تشكيلات قوه قضائيه ناكارآمدي خود را نشان داد و ما را مجبور به تغيير قانون كرد و شوراي قضايي جايش را به رئيس قوه قضائيه داد، چراكه برخي تصميم‌ها نيازمند تصميم شخص است و شورا نمي‌تواند در اين مورد اقدام مناسبي كند.
آيت‌الله تسخيري با بيان اينكه شوراي رهبري مباني لازم شرعي را ندارد، خاطرنشان كرد: من معتقدم طرح شورايي كردن رهبري هدفي غير از تشكيك در رهبريت نظام نخواهد داشت. وي با بيان اينكه تصور جمهوري اسلامي ايران و نظام اسلامي بدون ولي‌فقيه غيرواقعي است، افزود: با وجود مجتهدان و حوزوي‌هاي آگاه و انقلابي چنين فرضي قابل تصور نيست. به طور طبيعي اگر كسي طرح‌هاي ائمه معصومين را بررسي كند به غير از طرح ولايت فقيه به هيچ جايي نمي‌رسد.
طرح ولايت فقيه، طرح اهل بيت است. رهبر يا بايد معصوم باشد يا نزديك‌ترين فرد به امام معصوم، ولي فقيه نزديك‌ترين فرد به معصوم است. مجموع صفات رهبري موجب مي‌شود كه فرد تعيين شده نزديك‌ترين فرد به امام معصوم باشد. براي تحقق حكومت الهي روي زمين رهبر و حاكم بايد نزديك‌ترين فرد به معصوم باشد كه اين دستور قرآن است.
 
  يك انقلابي نمي‌تواند به امريكا اعتماد كند
آيت‌الله تسخيري با بيان اينكه انقلابي بودن به معناي سازش‌ناپذيري با نظام سلطه و استكبار است، تأكيد كرد: به طور طبيعي فردي كه انقلابي است نبايد در مواجهه با دشمن و استكبار اهل تعامل و سازش باشد. نمي‌شود فردي اسمش را انقلابي بگذارد، اما در عمل به امريكا و نظام سلطه اعتماد داشته باشد. اين عضو ارشد جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه حراست از استقلال كشور در مقابل نفوذ دشمن از ويژگي‌هاي بارز انقلابي‌گري است، تأكيد كرد: من نمي‌توانم بگويم برخي كه به امريكا و نظام سلطه اعتماد مي‌‌كنند عالمانه اين كار را مي‌كنند يا نه، اما معتقدم اينها دچار غفلت شده‌اند، اينها مبتلا به يك تنازل دروني در مقابله با دشمن هستند و طبيعي است كه اگر كسي دچار اين مريضي شده باشد، اين مرض در اظهارات و رفتارهاي او تجلي پيدا خواهد كرد.

   حمايت از روحاني نظر شخصي ‌مصباحي‌مقدم بود
آيت‌الله تسخيري در پاسخ به سؤالي درباره اظهارات سخنگوي جامعه روحانيت مبارز مبني بر احتمال حمايت اصولگرايان از حسن روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري 96 گفت: ما فعلاً در جامعه روحانيت هيچ بحثي درباره انتخابات 96 نداشته‌ايم و ايشان(مصباحي‌مقدم) نظر شخصي خود را گفته، اما بنده فعلاً نظر شخصي در اين‌باره ندارم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار