کد خبر: 780620
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
درحالی که طی روزهای اخیر برداشت 2‌میلیارد دلاری اموال ایران توسط امریکا به یکی از موضوعات داغ رسانه‌ای در داخل و خارج از کشور تبدیل شده و هرکدام از جریانات سیاسی کشور بدون توجه به اصل موضوع تلاش می‌کنند...
درحالی که طی روزهای اخیر برداشت 2‌میلیارد دلاری اموال ایران توسط امریکا به یکی از موضوعات داغ رسانه‌ای در داخل و خارج از کشور تبدیل شده و هرکدام از جریانات سیاسی کشور بدون توجه به اصل موضوع تلاش می‌کنند همدیگر را مقصر در این ماجرا معرفی کنند وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید هم به صف افشاگری‌های جناحی پیوست و گفت:
سهل‌انگاري دولت گذشته(نهم و دهم) باعث شد دستگاه قضايي امريكا 2 ميليارد دلار از دارايي‌هاي نقدي ايران را مصادره كند.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام علوي، وزير اطلاعات در نشست اداري استان هرمزگان در تشريح اين موضوع افزود: در زمان مذاكرات از طريق آنان(طرف‌هاي مذاكره‌كننده) اطلاعاتي در خصوص مبلغ 4 ميليارد دلار به دست آورديم كه دولت نهم با آن اوراق قرضه خريده بود.

وي اضافه كرد: دارايي بانك مركزي يك وقت به صورت پول نقدي توي حساب‌هاست كه نمي‌توانند به آن دست بزنند و يك وقت، املاك است كه(امريكايي‌ها) املاك ايران را براساس آن چيزهايي كه خودشان دارند، دست روي آن مي‌گذارند؛ همانطوري كه بنياد علوي را در امريكا مصادره كردند.
وزير اطلاعات بيان داشت: در دولت نهم، 4 ميليارد دلار دركشور ايتاليا اوراق قرضه خريدند كه سفير وقت ايران همان موقع با گوشزد كردن خطر ناشي از اين كار، به آنان گفته بود تبديل پول به اوراق قرضه، هرچند ممكن است سودي براي ما داشته باشد اما اگر دست امريكايي‌ها بيفتد، مي‌توانند روي آن دست بگذارند و آن را مصادره كنند. وزير اطلاعات افزود: «ما در جريان مذاكرات متوجه شديم كه چنين چيزي است و دنبال كرديم ديديم از 4 ميليارد دلار يك ميليارد و800 ميليون دلار آن در لوكزامبورگ است كه با حل مشكلات بانكي قابل برداشت است و 2‌ميليارد دلار آن در امريكا بوده كه اوراق قرضه امريكا را خريده‌اند كه(امريكايي‌ها) همان موقع دست روي آن گذاشتند. وي اظهار كرد: همه اين اتفاقات مربوط به پنج سال قبل از روي كار آمدن دولت يازدهم بوده كه ما اين قضيه را متوجه شديم و اينها(امريكايي‌ها) گفتند كه يك ميليارد و 800 ميليون دلار آن در دست دادگاه پترسون است و ما نمي‌توانيم در مورد آن تصميم بگيريم و بايد سير قضايي آن تمام بشود كه اگر آزاد شد، به شما پس مي‌دهيم. علوي گفت: ما اين مسئله را هفت، هشت ماه پيش مي‌دانستيم و يك كلمه نگفتيم كه در دولت گذشته چنين چيزي صورت گرفته زيرا بناي سياه‌نمايي نداريم، بنا نداريم كه مردم به‌طور مكرر مطلع بشوند كه چه كارهاي خبطي در دولت گذشته صورت گرفته، زيرا اگر اعتمادشان به نظام و به هر دولتي سلب بشود، تأثير روي دولت موجود هم مي‌گذارد. وي افزود: ما اينها را نگفتيم(اما وقتي) يك دفعه اين مسئله مطرح مي‌شود و دادگاه و كنگره امريكا آن را انعكاس مي‌دهند، آقايان به گونه‌اي و طوري آن را مطرح مي‌كنند كه گويي كار اين دولت بوده است.

وزير اطلاعات ادامه داد: وقتي مسئولي مي‌گويد بر اثر سهل‌انگاري دولت گذشته اين مسئله پيش آمده، يك عزيزي مي‌آيد و مي‌گويد اگر ساعت يك دقيقه و 30 ثانيه جلو باشد آيا اين ربطي به دولت قبل دارد و مگر بايستي هر چيزي را به دولت قبل نسبت بدهيم. 
منبع: ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهدی رنجوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
0
0
درود بر سربازان گمنام این مردان بی ادعا
سیدجلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
0
0
شما اصل مطلب که دزدی اشکار ونقض ابتدای ترین قوانین بین المللی است رافراموش کرده ایدو مسئله هاای حاشیه ای را مطرح میکنید؟ اولا دولت قبلی هم مثل شما اشتباه زیاد داشته ثانیااگه بانها اجازه دهید شاید دلایلی برای این کار خود داشته باشند بهرحال شما مسئول هستید نگذارید اینولها ازگلوی دذدان وچپاول گران بایین برود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار