کد خبر: 780603
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
رئيس سازمان صداوسيما در ديدار با مديران جشنواره فيلم مقاومت، نسبت به فعاليت شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان در جذب هنرمندان داخلي هشدار داد و خواستار ظرفيت‌سازي مشترك در حوزه سينماي مقاومت براي كشف استعداد‌ها شد.
هادي عسگري
چهاردهمين جشنواره فيلم مقاومت همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد. در فاصله چند ماه مانده به برگزاري اين رخداد فرهنگي و هنري كه ابعاد بين‌المللي گسترده‌اي نيز دارد، مديران جشنواره كه متوليان سينماي مقاومت نيز به شمار مي‌روند به ديدار محمد سرافراز، رئيس سازمان صداوسيما رفتند. سرافراز در اين جلسه مشترك گفت: امروز، شبكه‌هاي ماهواره‌اي در مقياس گسترده‌اي كار و برنامه‌ريزي مي‌كنند. كيلو كيلو شبكه ماهواره‌اي درست مي‌شود و مدام شاهد ايجاد شبكه‌هاي فارسي زبان با اهداف و اغراض گوناگون هستيم كه سعي مي‌كنند با يكسري ترفندهاي تبليغاتي در داخل و خارج، انديشه‌هايي را جذب كنند. كاري كه قبلاً در حوزه علم و دانش مي‌كردند. وي اضافه كرد: اين شرايط البته دو بخش دارد.

اينكه عده‌اي از خطوط قرمز عبور مي‌كنند و به اين شبكه‌ها مي‌پيوندند و بخش ديگرش هم ممكن است ناشي از بي‌ملاحظگي و بي‌تدبيري باشد كه اتفاق مي‌افتد و ظرفيت‌هاي علمي، هنري و سينمايي داخلي را هل بدهند به آن سمت. به هر حال اين هم ناشي از شرايط و فضاي فرهنگي و هنري كشور است كه هنرمندان حالتي لغزنده پيدا كردند. وي تأكيد كرد: بايد در بستر يك گره داستاني و كشش‌دار و جذاب، سبك زندگي و توجه به ارزش‌هاي اسلامي در شرايط هجوم فضاي رسانه‌اي، اينترنت و شبكه‌هاي ماهواره‌اي مورد توجه و اهتمام قرار گيرد. پس ضرورت دارد براي جذب و كشف نيرو استعداديابي شود و جشنواره يكي از كاركردهايش مي‌تواند اين موضوع باشد. رئيس سازمان صداوسيما افزود: مشكل اين است كه ظرفيت‌هاي محدودي هم كه وجود دارد در ميان طيف‌هاي مختلف به اين سو و آن سو كشيده مي‌شود و يك بخشي از اين ظرفيت جذب بيرون مي‌شود و در عوض هيچگونه ظرفيت جديدي هم ايجاد نمي‌شود. بنابراين بايد سراغ شناسايي نيروها براي كارهاي بزرگ‌تر و اساسي‌تر برويم. به گفته سرافراز امروز، زباني كه مؤثر است، زبان هنر است. زبان مستقيم‌گويي، متأسفانه اثر و كاركردش كم شده است. آدم‌هايي كه زبان مؤثري دارند خيلي كم شدند. اغلب مردم به تكرار توجه ندارند. در حالي كه اگر همان مفاهيم به شكل هنرمندانه و با زبان تصوير گفته شود، تأثيرات و كاركردهاي عميق‌تري خواهد داشت. بايد از تكنيك‌هاي جديد و روش‌هاي جديد براي انتقال و انتشار مفاهيم ديني و انقلابي استفاده كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار