کد خبر: 776972
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
اهواز امروز ميزبان حساس‌ترين بازي هفته 24ليگ برتر است
در حساس‌ترين بازي‌هاي امروز ليگ برتر، استقلال در اهواز به مصاف استقلال خوزستان مي‌رود و پرسپوليس...
سعيد احمديان
در حساس‌ترين بازي‌هاي امروز ليگ برتر، استقلال در اهواز به مصاف استقلال خوزستان مي‌رود و پرسپوليس در تهران ميزبان سياه جامگان است.

هفته بيست و چهارم ليگ برتر فوتبال امروز با برگزاري چهار مسابقه تمام مي‌شود، آن هم در شرايطي كه رقابت در بالاي جدول هر چه به هفته‌هاي پاياني نزديك‌تر مي‌شود، داغ‌تر دنبال مي‌شود و با توجه به فاصله كم امتيازي مدعيان، هر هفته امكان جابه‌جايي درصدر جدول وجود دارد.

استقلال خوزستان – استقلال، 18:55

ورزشگاه غدير اهواز امروز ميزبان حساس‌ترين مسابقه هفته بيست و چهارم ليگ برتر فوتبال است، جايي كه استقلال صدرنشين به مصاف همنام اهوازي‌اش مي‌رود كه با اختلاف تنها يك امتياز در رده دوم جدول ايستاده و جدي‌ترين تعقيب‌كننده آبي پوشان تهراني به حساب مي‌آيد. بازي رفت دو تيم در تهران با تساوي يك – يك به پايان رسيده و هر دو تيم مي‌دانند كه تكرار نتيجه بازي رفت بهترين نتيجه براي ساير مدعيان به خصوص پرسپوليس است و به همين خاطر هم آبي‌هاي تهراني و اهوازي تأكيد كرده‌اند كه تنها براي پيروزي به ميدان مي‌روند.


استقلال با 43 امتياز در حالي در صدر قرار گرفته كه استقلال خوزستان با 42 امتياز در تعقيب استقلال تهران است و همين فاصله كم باعث شده تا بازي امروز براي هر دو تيم در اوج حساسيت برگزار شود و يك مسابقه شش امتيازي باشد. استقلال در حالي به اهواز رفته است كه از تعطيلات ليگ در عيد استفاده كرد و با سفر به سوئد يك بازي تداركاتي برگزار كرد. استقلال در آخرين بازي در ليگ مقابل پديده به تساوي بدون گل رسيده است، هر چند آبي‌‌هاي  تهراني از بحران اوليه شروع نيم فصل دوم فاصله گرفته‌اند. با اين حال ارائه بازي‌هاي نه چندان دلچسب آبي‌ها در هفته‌هاي اخير انتقاداتي را متوجه تيم مظلومي كرده است، اگر چه سرمربي آبي‌ها مصدوميت و محروميت‌هاي زيادي را كه اين تيم در طول نيم فصل دوم داشته است، دليل اين افت اعلام كرده و گفته است دست‌هايش در بيشتر بازي‌ها به دليل كمبود بازيكن بسته بوده است. استقلال براي بازي امروز مهدي رحمتي و سجاد شهباززاده را به خاطر محروميت و جابر انصاري و روزبه چشمي را به خاطر مصدوميت در اختيار ندارد، اما بازيكناني مثل عليرضا رمضاني، خسرو حيدري و يعقوب كريمي با برطرف شدن مصدوميتشان به تركيب بازگشته‌اند. البته خط خوردن آرش برهاني از ليست 18 نفره، آن هم در شرايطي كه شهباززاده محروم است، معادلات تهاجمي استقلال براي بازي با استقلال خوزستان پيچيده‌تر كرده است.

در سوي ديگر شاگردان عبدالله ويسي براي بازگشت دوباره به صدر نقشه‌هاي زيادي براي رويارويي با همنام تهراني شان دارند. استقلال خوزستان هر چند در پنج بازي گذشته‌اش با سه تساوي و دو برد، بيشتر روي نوار مساوي بوده اما بازيكنان اين تيم با انگيزه بالايي كه در اين بازي خانگي دارند عنوان كرده‌اند كه بازي مقابل استقلال بهترين نمايش فصل اين تيم خواهد بود.

پرسپوليس – سياه جامگان، ساعت 17

در ديگر بازي حساس امروز پرسپوليس در ورزشگاه آزادي ميزبان سياه جامگان است. پرسپوليسي‌ها در حالي به تعطيلات 20 روزه ليگ رفتند كه با پيروزي مقابل صبا در آخرين بازي شان به چهار امتيازي صدر جدول رسيده‌اند. شاگردان برانكو با 39 امتياز تيم سوم جدول هستند و نزديك‌ترين تعقيب كننده آبي پوشان تهراني و اهوازي به حساب مي‌آيند و منتظر لغزش اين دو تيم هستند. با توجه به مسابقه امروز تيم‌هاي اول و دوم با هم، قرمزها اميدوارند كه با پيروزي كه در اين مسابقه به دست مي‌آورند، فاصله شان با صدر كمتر شود. سرمربي پرسپوليس ديروز درباره نتايج ساير رقباي اين تيم در صدر جدول و اينكه نتايج به گونه‌اي رقم خورده كه همه چيز به سود پرسپوليس است، گفت: «ما نتايج تيم‌هاي ديگر را دنبال مي‌كنيم اما نتايج آنها براي ما مهم نيست. ما گزينه‌اي جز برد نداريم و با همه احترامي كه براي رقبا قائل هستم اما با توجه به بازيكناني كه دارم آنها اين خوشبيني را به من مي‌دهند كه برنده باشيم.»

با اين حال پرسپوليس كه با بازي‌هاي ديدني‌اش در نيم فصل دوم توانسته بود تماشاگران زيادي را به ورزشگاه بكشاند، امروز با توجه به محروميت اين تيم از بازي با تماشاگر به دليل اتفاقات بازي با تراكتور بايد در غياب هوادارانش به مصاف تيم مشهدي برود.

در سوي ديگر سياه جامگان نقطه مقابل پرسپوليس در جدول رده بندي است و اين تيم مشهدي با 20 امتياز در رده سوم از آخر جدول و رده چهاردهم قرار گرفته است و يكي از گزينه‌هاي سقوط به دسته اول است و براي بقا مي‌جنگد و اين مي‌تواند كار را براي پرسپوليس سخت‌تر كند. شاگردان كاظمي هر چند نيم فصل دوم را با سه برد متوالي خوب شروع كردند اما دو باخت و دو مساوي در چهار بازي اخيرشان باعث شده تا وضعيت اين تيم در جدول رده‌بندي خطرناك‌تر شود و غيبت رضا عنايتي در اين مسابقه هم مشكلات سياه جامگان را بيشتر كرده است.

برنامه ساير بازي‌هاي امروز

راه‌آهن – نفت تهران، ساعت 17

پديده – استقلال اهواز، ساعت 16
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار