کد خبر: 775057
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
به مناسبت سال جدید:
صدا و سیمای مرکز کردستان برای ایام نوروز در بخش‌های سیما و صدا برنامه­ های متنوعی را تدارک دیده است.

 برای ایام نوروز امسال در بخش صدا برنامه «نوروزی کورده واری» ویژه تحویل سال به تهیه کنندگی علی یونسی از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح الی ۸ و ۳۰ دقیقه صبح به روی آنتن می­رود این برنامه به صورت زنده پخش می‌شود و در طی برنامه با مراکز دیگر ارتباط مستقیم برقرار می­شود و سعی دارد لحظاتی شاد و مفرح را برای شنوندگان به ارمغان بیاورد.

از ۲۹ اسفند لغایت ۱۳ فروردین برنامه «جیژوانی به هار» هر روز از ساعت ۹ الی ۱۱ به تهیه کنندگی تورج میناگری، حسین سلطانیان، علی یونسی و مهدی حبیبی از صدای مرکز کردستان پخش می­ شود، این برنامه شامل بخش‌های موسیقی محلی و ایرانی اقوام، نمایش، گزارش، کارشناسان ادبی فرهنگی، بهداشتی وغیره است از دیگر بخش‌های این برنامه مسابقه تلفنی و پیامکی است.

صدای مرکز کردستان همچنین برنامه دیگری با عنوان «به هاری کورده واری» از ۱ فروردین لغایت ۱۳ فروردین هر روز از ساعت ۱۶ الی ۱۸ به تهیه کنندگی علی رحمانی، ندا نقیبی و علی یونسی پخش خواهد کرد.

گروه نمایش مرکز کردستان نیز ضبط و تولید نمایش های کوتاه نوروزی برای ویژه برنامه های (نوروزی کورده واری، به هاری کورده واری، جیژوانی به هار) به تعداد ۹۲ باکس و به مدت حدود ۷۲۰ دقیقه به تهیه کنندگی و نویسندگی آزاد پیر خضری، فتانه مرادی و افشین خدری تدارک دیده است بازیگران این نمایش‌ها اعضای گروه نمایش صدای مرکز کردستان هستند.

در حوزه سیما نیز برنامه های جالب و متنوعی مختص ایام نوروز هم چون ویژه برنامه «سالی تازه هاته وه» به معنی (سال نو آمد) به مدت ۶۰ دقیه هر شب با اجرای سه مجری و با آیتم‌های متنوعی از جمله معرفی نخبگان کرد، میهمانان نوروزی، اجرای زنده گروه های فولکلور و خوانندگان کردزبان، آداب و رسوم مردم کردستان در ایام نوروز، معرفی بازی‌ها و معرفی آئین‌های بومی نوروزی در بهار از سیمای مرکز کردستان به صورت زنده پخش می شود تهیه کننده این برنامه فرید آریا نژاد است، تدارک دیده شده است.

برنامه های زنده سلاو کردستان و ژیانی نوی، ویژه نوروز در ساعات فعلی همان برنامه ها ادامه خواهند یافت.

سریال جذاب «شاکی» به تهیه کنندگی و کارگردانی ستار چمنی گل از تولیدات سیمای مرکز کردستان در ۱۳ قسمت در ایام نوروز پخش می شود در این سریال شاد و طنز اجتماعی بازیگران موردعلاقه استان به ایفای نقش می پردازند.

برنامه ویژه تحویل سال با عنوان «سالی تازه هاته وه» نیز از ساعت ۶ و ۳۰دقیقه صبح الی ۸ و ۳۰دقیقه صبح از سیمای مرکز استان پخش می شود.

موسیقی تصویرهای کوتاه تحت عنوان «اقلیم» برای معرفی جاذبه های گردشگری استان کردستان در سنندج، مریوان و اورامان تولید شده و علاوه بر پخش از شبکه استانی، برای شبکه های سراسری سیما ارسال خواهد شد.

در این برنامه ها به موضوعاتی از قبیل رعایت نکات ایمنی و بهداشتی، معرفی آداب و رسوم مردم استان در این ایام، معرفی اماکن گردشگری و صنایع دستی، اطلاع رسانی از شرایط جوی و هواشناسی، معرفی استان و اطلاع رسانی از عملکرد ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان پرداخت خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر