کد خبر: 770175
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
طرح مدرسه ملي سينما باز هم به چالش کشيده شد
طرح ايجاد مدرسه عالي سينما در حالي از سوي سازمان سينمايي در حال پيگيري است که هر روز بر تعداد مخالفان اين طرح افزوده مي‌شود.
هادي عسگري
طرح ايجاد مدرسه عالي سينما در حالي از سوي سازمان سينمايي در حال پيگيري است که هر روز بر تعداد مخالفان اين طرح افزوده مي‌شود. در جديدترين انتقاد صورت گرفته از «مدرسه عالي سينما»، رضا کيانيان هدف ايجاد اين مرکز را زير سؤال برد.
رضا کيانيان که در برنامه «هفت» حضور پيدا کرده بود، با انتقاد از مدارس سينمايي گفت: مدارس هنري‌مان زيادي سر رفته است. من خطاب به آقاي ايوبي گفته بودم که چرا مدرسه جديد تأسيس مي‌کنيد؟ مدرسه عالي سينما يعني چي؟!
کيانيان با اشاره به اينکه سيد ‌روح‌الله حسيني، مديرکل دفتر مطالعات، توسعه دانش و مهارت‌‏هاي سينمايي از وي خواسته است تا به مدرسه عالي سينما کمک کند، افزود: گفتم هدفتان چيست؟ گفتند در مرتبه اول براي به روز شدن اصناف سينمايي ورک‌شاپ‌هايي خواهيم گذاشت. گفتم اينکه وظيفه خانه سينماست، اين امکان را به آنها بدهيد. بعد گفتند مي‌خواهيم سينماگر تربيت کنيم، چون سطح آموزش فعلي پايين است. گفتم خب اين کمک را به مدارس موجود کنيد تا سطح آموزش آنها بالا برود.
اين بازيگر باسابقه سينما ادامه داد: من فکر مي‌کنم آن چيزي که وظيفه ارشاد است و در کشور کم داريم، پژوهشکده است. پژوهشکده سينمايي راه بيندازيد. در سينماي ما چندين سؤال بي‌جواب مانده است. چرا اين فيلم نمي‌فروشد، چرا مي‌فروشد؟ از چه بازيگري استفاده کنيم و از چه بازيگري استفاده نکنيم؟ فيلمنامه بايد چگونه باشد؟ در سينماي ما آن چيست که در دنيا آن را تدريس مي‌کنند، اما خود نمي‌دانيم؟ آيا تاکنون درباره کارگردانان بزرگ ما تحقيق شده است؟ اينها همه سؤال‌هاي بي‌جوابي است که وظيفه پژوهشکده است تا تجربه‌هاي انجام شده را تکرار نکنيم. اينچنين سرمايه ما هدر نمي‌رود. طرح مدرسه عالي سينما از جمله طرح‌هايي است که از سوي رئيس سازمان سينمايي دنبال مي‌شود. اين طرح دي‌ماه سال گذشته با انتصاب هيئت امناي مدرسه شکل جدي‌تري به خود گرفت و قرار بود که از ارديبهشت‌ماه سال‌جاري دوره‌هاي آموزشي اين مدرسه آغاز شود. با وجود جديتي که سازمان سينمايي در راه‌اندازي اين طرح داشته، «مدرسه عالي سينما» هنوز وارد مرحله اجرايي نشده و طرح‌هايي که براي دوره‌هاي آموزشي اين مدرسه تصويب شده بود، هنوز اجرايي نشده است. منتقدان اين طرح اعتقاد دارند مدرسه عالي سينما موازي‌کاري با آموزشکده‌هاي آموزش سينما و بازيگري است و تعداد بالاي آموزش‌ديده‌هاي اين دوره‌ها که خواستار حضور و فعاليت حرفه‌اي در سينما نيز هستند، بسيار بيشتر از ظرفيت جذب چهره‌هاي جديد در سينماي ايران است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار