محمدرضا شهيديفر كه در پنجمين ويژه برنامه سوداي سيمرغ راديو گفتوگو سخن ميگفت با تأكيد بر اينكه «لانتوري» يکي از مبتذلترين فيلمهاي جشنواره در شکل و محتواست، افزود: متأسفم و فکر ميکردم كه چه بايد کرد؛ انسان از اينکه خيلي از اين پولها و انرژيها و فرصتها و زمانها از دست ميرود خجالتزده و متأسف ميشود. فيلم به شدت دوپاره است و نيمه اول و دوم فيلم دو ساختار کاملاً متفاوت دارد. اين فيلم تلگرافخانه محض بود و پيامکهاي سردستي، حرفهاي دمدستي و پيامکهاي رايج و مبتذل درون فيلم آمده بود تا يک اثر مغشوش داشته باشيم، ضمن اينکه فکر کردم چرا بايد از احساسات، هيجانات و حتي تعلقات مردم و يک نسل اينطور سوءاستفاده کنيم. شهيديفر ادامه داد: چيزي شبيه جنس تأثيرگذاري سينماي هند به لحاظ سطحي در اين فيلم وجود دارد از اين حيث که ميخواهد يک تأثير سطحي هيجاني و زودگذر را روي مخاطب بگذارد، هيچ امر عمقي در فيلم نديدم و اين اثر پر از شعار و بسيار به هم ريخته بود. با وجود سختيهاي اين چند روز براي چک کردن کارت اصحاب رسانه، براي فيلم لانتوري هيچ کارتي چک نشد و درها براي ورود مردم باز شد!