کد خبر: 769973
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
با افزایش کیفیت مانع جوک‌سازی می‌شویم
وزير صنعت و تجارت بر محرمانه بودن قراردادهاي خودرو تأکيد کرد و از پرداخت غرامت از سوي پژو خبر داد و گفت: با بهبود کيفيت خودرو، اين صنعت را از اين وضعي که عليه آن جوک درست مي‌کنند، تغيير مي‌دهيم.
بهناز قاسمی
با امضاي موافقتنامه‌هاي جديد ايران‌خودرو با پژو موج انتقادات از سوي صاحبنظران آغاز شده، اين نقد‌ها با اظهارات اخير وزير صنعت مبني بر محرمانه بودن قرارداد صنعت خودرو با فرانسوي‌ها به اوج خود رسيده است. روز گذشته محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم افتتاح توليد انبوه موتور توربوشارژ درخصوص خسارت وارد شده به ايران از سوي پژو و ميزان رقم پرداخت غرامت به ايران اظهار داشت: اين خسارت در توافقنامه ايران‌خودرو و پژو ديده شده و جزو مفاد قرارداد است و همه قراردادهاي خارجي از جمله قرارداد پژو محرمانه هستند.
اين در حالي است که به گفته کارشناسان محرمانه بودن قرارداد خودرو، حکايت از ابهاماتي دارد که به زودي فاش شده و تمام مانور‌هاي تبليغاتي وزارت صنعت و خودروسازان را درباره سرمايه‌گذاري و انتقال دانش فني به ايران و... زير سؤال خواهد برد.
روز گذشته رئيس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري نيز حضور داشت و در مراسم افتتاح خط تولید موتور توربوشارژ سمند از آزادسازی واردات خودرو سخن گفت و با انتقاد از نبود رقابت در اين صنعت و کيفيت پايين خودروهاي توليد داخل افزود: منطقي نيست که واردات خودروهاي خارجي محدود باشد و مردم براي خريد خودروهاي داخلي در شرايطي که از آن ناراضي هستند، ناگزير باشند. حجت‌الاسلام علي‌اکبر ناطق‌نوري افزود: عامل تکامل، رقابت است و اگر رقابت نباشد، تکامل و رشد در صنعت خودرو اتفاق نمي‌افتد، البته نمي‌توان يک دفعه گفت که واردات خودروهاي خارجي بدون حساب و کتاب صورت گيرد، اين کار درست نيست. وي با بيان اينکه در مجلس پنجم تعرفه واردات خودروهاي خارجي 90 درصد مصوب شد و قرار بود، سالانه 10 درصد کاهش يابد تا کيفيت توليدات داخلي ارتقا يابد، گفت: به اين ترتيب تعرفه واردات خودرو به حداقل مي‌رسيد و جاذبه‌اي براي خريد خودروهاي خارجي وجود نداشت. ناطق‌نوري با تأکيد بر لزوم توجه به کميت و کيفيت توليد خودرو در کشور گفت: دنيا به سرعت در حال پيشرفت است و شرکت‌هاي باسابقه دنيا با خودروهاي جديد وارد عرصه توليد شده‌اند که در اين شرايط نمي‌توانيم حرکت لاک‌پشتي داشته باشيم.
  
تصميمي درباره آزادسازي قيمت خودرو گرفته نشده است
محمدرضا نعمت‌زاده در حاشيه آغاز توليد انبوه سمند سورن توربو شارژ درباره تعيين تکليف قيمت‌گذاري خودرو گفت: شوراي اقتصاد هنوز نظر خود را درباره خروج خودرو از ليست کالاهاي انحصاري اعلام نکرده، البته هنوز تصميمي درباره قيمت‌گذاري براساس عرضه و تقاضا صورت نگرفته است. وي تصريح کرد: پيشنهاد ما قيمت‌گذاري خودرو براساس عرضه و تقاضاست که اميدواريم اجرايي شود. وي خاطرنشان کرد: اصلاحيه آيين‌نامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هفته گذشته نهايي شده و تا يک ماه آينده اجرايي خواهد شد. او همچنين در مراسم آغاز توليد انبوه سمند سورن توربو شارژ اظهار کرد: از روزي که کار را در وزارتخانه شروع کردم گفتم بايد چهره صنعت خودرو را از اين وضعي که عليه آن جوک درست مي‌کنند، تغيير دهيم.  وي با بيان اينکه توليد خودروی مرغوب و قابل رقابت بسيار مشکل است، خاطرنشان کرد: اوايل انقلاب گفتند عده‌اي در ايران‌خودرو حقوق مي‌گيرند، راه مي‌روند و از ما ايراد مي‌گيرند. آنها مسئولان کنترل کيفي بودند که البته من نيز به معترضان گفتم آنها حقوق مي‌گيرند که از شما ايراد بگيرند.
وي ادامه داد: بايد روزي هزار نفر از ايران‌خودرو بازديد کنند از جمله دانشجويان و مشتريان، در آن صورت ديد جامعه به صنعت خودرو تغيير خواهد کرد. وي افزود: چهره اجتماعي صنعت خودرو بايد تغيير کند. ابتدا بايد کيفيت محصول افزايش يافته و سپس اطلاع درستي به جامعه منتقل شود.
   
امسال به اندازه ۵ سال براي مردم خودرو عوض کرديم
همچنين مديرعامل ايران‌خودرو با بيان اينکه طي ۱۱ ماه گذشته به اندازه پنج سال پيش براي مردم خودرو عوض کرديم، گفت: تحويل خودروي معيوب به مشتريان، آنان را نسبت به خودروسازان دل‌چرکين مي‌کند.
هاشم يکه‌زارع در اين مراسم سخن مي‌گفت، اظهار داشت: قبلاً تصور مي‌شد کاهش هزينه‌ها بايد از محل کاهش دستمزد کارکنان محقق شود، اما ما اين مسئله را از روش‌هاي ديگري مانند مصرف ورق محقق کرديم، به طوري که در سال 93 بيش از يک‌هزار ميليارد تومان کاهش هزينه صورت گرفت. وي ادامه داد: بدهي ايران‌خودرو در سال 93 از 3‌هزار و 700 ميليارد تومان به 2 هزار و 600 ميليارد تومان رسيد. يکه‌زارع در ادامه با بيان اينکه قرارداد پژو براي ما افتخار محسوب نمي‌شود، گفت: قرارداد پژو يک موفقيت بود، اما زماني که محصولاتي را با برند خودمان عرضه کنيم، زبان مذاکره ما با خارجي‌ها قوي‌تر خواهد شد. وي با بيان اينکه در توليد بدنه، تريم داخل و کفي بر صنعت قطعه‌سازي و خودروسازي به توانايي خوبي در طراحي رسيده‌ايم، گفت: در حال حاضر روي پلت‌فرم تمرکز کرده‌ايم. وي تصريح کرد: سهم ايران‌خودرو در بازار داخل در شهريور 92 معادل 36 درصد بود که در حال حاضر به 52 تا 54 درصد رسيده است و بقيه سهم بازار متعلق به ساير رقباست.
  
بازگشت ۲۰ هزار نيرو به کار
مديرعامل ايران‌خودرو از کاهش طلب قطعه‌سازان از ۷۰۰ به ۱۲۰ روز خبر داد و گفت: در حالي که ۲ هزار ميليارد تومان خودرو کف کارخانه وجود داشت، ما دنبال يک‌هزار ميليارد تومان نقدينگي بوديم. يکه‌زارع گفت: در سال ۹۲ قطعه‌سازان معادل ۷۰۰ روز کاري از ايران‌خودرو طلب داشتند و حجم خودروهاي ناقص بسيار بالا بود، اما با تغيير مديريت طلب قطعه‌سازان به ۱۲۰ روز کاهش يافت و ۲۰ هزار نيرويي که از قطعه‌سازان به دليل کاهش توليد اخراج شده بودند، به سر کار خود برگشتند.
  
سرمايه‌گذاري ۱۰ ميليارد توماني براي توليد سورن توربوشارژ
قائم‌مقام طراحي و توسعه محصولات جديد ايران خودرو در اين مراسم از سرمايه‌گذاري ۱۰ ميليارد توماني براي طراحي و توليد سورن توربوشارژ سمند خبر داد و گفت: اگر قرار بود اين طراحي روي موتور جديدي صورت گيرد حدود 80 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري نياز بود. وزيري همچنين در پاسخ به اين سؤال که چرا استاندارد آلايندگي اين موتور يورو 4 تعريف شده است، گفت: اين استاندارد براساس استانداردهاي کشور تعيين شده و قابليت دستيابي به استاندارد يورو 6 را داراست. به گفته وي، مصرف سوخت در موتور توربوشارژ 7 درصد کاهش داشته است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
2
1
عجب بخور بخوريسمي را به اسم تدبير و اميد و اعتدال راه انداخته اند !!!

و عجب بدبختي ايسمي را هم براي ملت در آينده باقي مي گذارند !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
2
1
چيز عجيبي نيست
كشور مال اينان است !!!
يعني انتظار داريد كه براي لفت و ليس اموالشان . بيايند و از مردم . اجازه بگيرند ؟!!!
ail
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
2
1
سلام آقاي نعمت زاده شما به كل مملكت ومردم ...بعد شما سنگ شركتهاي ايران خودرو وسايپا رو به سينه ميزنيد ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
2
1
به نامحرم اعتمادی نیست !!!
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
2
1
قرارداد پژو محرمانه است! فکت شیت محرمانه است! قرارداد نفت محرمانه است! ولی محرمانه برای مردمی که به اینها رای داده اند نه برای دشمنانی که با آن ها قرارداد بسته اند !!
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
2
1
جناب وزیر صنعت وتجارت"مردم به همراه
امام انقلاب کردند"پای انقلاب خود ایستادند" نامحرم های ملت را بیرون
کردند"تا کشور بدست محرم های ملت
قرارگیرد.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
2
1
فرتوت بودن عوارض دارد کابینه فراموشکاران و...بهتر از این نمی شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
جوان بودن دولت پاكتون كه ركورد دار اختلاس وتورم و.....شد
سید حسن غروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
1
1
.... اجراکننده دستورات پشت پرده شعارمداراوتعامل بادشمنان سرسخت نظام ازجمله کد خدا ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
1
0
عجب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
0
1
چه هنری
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
0
1
من نمی دونم چرا ملت برای یکبار هم که شده قبل از انتخابات امسال نمی آیند یک جلسه با مسئولان نظام بگیرند طوریکه قبل از دادن رای مطمئن از یک مسئول بشوند و بعد به او رای بدهند نه اینکه اول رای بدهند بعد مثل امروز ببینیم که چه حرف هایی زده میشود!
ناشناس
|
Moldova, Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
0
علت محرمانه بودن اين مسائل به باج هاي پنهاني است كه در ديدار هاي دو جانبه ايران با فرانسه در جريان توافق هسته اي رخ داده است . خدا به ما رحم كند از توافقات پنهاني كه با اين شياطين شده است تا توافق به هرقيمتي حاصل شود .
ناشناس
|
Moldova, Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
1
0
علت محرمانه بودن اين مسائل به باج هاي پنهاني است كه در ديدار هاي دو جانبه ايران با فرانسه در جريان توافق هسته اي رخ داده است . خدا به ما رحم كند از توافقات پنهاني كه با اين شياطين شده است تا توافق به هرقيمتي حاصل شود .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار