کد خبر: 769794
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
همزمان با پنجمین روز جشنواره فیلم فجر
فيلم سينمايي باديگارد، جديدترين ساخته سينمايي ابراهيم حاتمي‌کيا شب گذشته در برج ميلاد اکران شد تا يکي از خاص‌ترين فيلم‌هاي اين دوره از جشنواره در معرض ديد منتقدان سينما و اهالي رسانه قرار گيرد.
هادی عسگری
فيلم سينمايي باديگارد که در اکران‌هاي مردمي توانسته است به عنوان يکي از شانس‌هاي کسب سيمرغ مردمي مطرح شود، بازگشت دوباره حاتمي‌کيا به سينمايي است که پيش از اين آثاري چون «آژانس شيشه‌اي» و « به رنگ ارغوان» را از اين فيلمساز سراغ داشتيم. اين فيلم بعد از حضور موفق «چ» ساخته شده است و انتظار‌هاي بالايي براي موفقيت «باديگارد» در جشنواره وجود دارد.
باديگارد همان‌طور که از نام فيلم مشخص است درباره محافظ يکي از شخصيت‌ها است. حاتمي‌کيا در اغلب آثاري که تا به امروز توليد کرده است، نشان داده سينماي استراتژيک را به خوبي مي‌شناسد و نسبت به شرايط سياسي جامعه بي‌تفاوت نيست. دغدغه‌هاي اين فيلمساز در توليد فيلم باعث شده است. وي به عنوان يکي از تأثيرگذار‌ترين فيلمسازان بعد از انقلاب نام برده شود.
بسياري از علاقه‌مندان به سينما هنوز معتقدند که در حق فيلم «چ» اثر قبلي حاتمي‌کيا در جشنواره فجر اجحاف شده و اين نگراني نيز وجود دارد در اين دوره نيز نگاه‌هاي سليقه‌اي باعث شود باديگارد به جايگاه اصلي و حق خود نرسد!
روز گذشته همچنين گروهي از فعالان سياسي اصلاح‌طلب به تماشاي اين فيلم سينمايي نشستند.
مطهري، نماينده تهران نيز در صفحه اجتماعي‌اش درباره اين فيلم نوشت: «فيلم سينمايي باديگارد آقاي حاتمي‌کيا را در مجتمع کوروش همراه آقاي وزير بهداشت و قائم مقام ايشان جناب آقاي ايازي ديدم. فيلم جالبي بود و زندگي يک محافظ واقعي را که از روي عقيده به اين حرفه پرداخته است، به خوبي به تصوير کشيده بود. اين فيلم در واقع نوعي قدرداني از اين قشر فداکار و مغفول جامعه است و نشان مي‌دهد چگونه اين افراد مانند شمعي مي‌سوزند تا جامعه در سايه روشنايي آن به کار خود ادامه دهد. بايد به آقاي حاتمي‌کيا و آقاي پرستويي و آقاي بابک حميديان و ساير بازيگران اين فيلم دست‌مريزاد گفت.» استقبال مردمي از فيلم «باديگارد» ادامه دارد و اکران آن در سينما آزادي به دو سانس فوق‌العاده رسيد. يکي از نکات قابل توجه درباره مديريت مخاطبان اين فيلم با راه‌اندازي باشگاه هواداران «باديگارد» است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار