کد خبر: 768957
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
یک کارشناس تغذیه گفت: بهترین ظروف برای پخت و پز ظروفی است که هیچ نوع واکنشی به غذا ندهد و ترکیبات آنها وارد غذا نشود.

مریم شیرمستی، کارشناس تغذیه گفت: بهترین ظروف برای پخت و پز ظروفی است که هیچ نوع واکنشی به غذا ندهد و ترکیبات آنها وارد غذا نشود. این ویژگی در ظروف قدیمی سنگی و سفالی وجود داشت تا اینکه ظروف فلزی وارد بازار شدند.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه ظروف "مسی" برای پخت و پز مناسب نیستند، اظهار کرد: اگر یک آزمایش ساده انجام دهیم و مقداری آبلیمو در ظرف مسی بریزیم، شاهد تغییر رنگ ظرف خواهیم بود که بیانگر واکنش مس به غذا است.

به گفته شیرمستی، این ویژگی در خصوص ظروف از جنس روی هم صدق می‌کند و استفاده از آنها برای پخت و پز مناسب نیست.

وی ظروف آلومینیومی را از بدترین ظروف برای پخت و پز دانست و اظهار کرد: بررسی‌ها نشان داده تجمع آلومینیوم در سلول‌های مغزی می‌تواند آلزایمر را تشدید کند.

این کارشناس تغذیه ظروف پیرکس، چدن و سرامیک را بهترین ظروف برای پخت و پز عنوان کرد که هیچ نوع ماده‌ای را وارد غذا نمی‌کنند.

شیرمستی اظهار کرد: البته این ظروف باید بدون خش باشند، چون هرگونه خش می‌تواند باعث شود مقداری از مواد ظرف چدن یا تفلون که شامل آلیاژهای فلزی است، وارد غذا شود.

وی در خصوص ظروف مناسب برای نگهداری از غذاها نیز اظهار کرد: در درجه اول ظروف باید در محکم داشته باشند تا از تماس غذا با هوا جلوگیری شود.

این کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه برای غذاهایی که داغ نیستند حتی ظروف پلاستیکی هم می‌توان استفاده کرد، یادآور شد: بهترین ظروف برای نگهداری غذا خصوصا در یخچال ظروف استیلی هستند که زنگ نمی‌زنند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار