کد خبر: 767953
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
رئيس مجلس شوراي اسلامي در جريان دور ديگري از مذاكرات خود با همتاي عراقي‌اش در بغداد، تاكيد كرد كه قدرت‌هاي جهاني امروز به ماهيت حاميان واقعي تروريست‌ها در جهان و منطقه پي برده‌اند.
به گزارش ايرنا، علي لاريجاني در ديدار سليم الجبوري رئيس پارلمان عراق، با اشاره به روند افزايش تحركات نظامي گروه‌هاي تروريستي در منطقه تصريح كرد كه قدرت‌هاي جهاني تا حد زيادي به مسائل منطقه و خصوصيات آن واقف شده و پي برده‌اند كه حاميان واقعي تروريست‌ها چه كساني هستند. وي با تبريك برگزاري موفقيت آميز اجلاس بين المجالس در بغداد به همتاي عراقي‌اش گفت: خوشبختانه وضع عراق امروز چه از نظر سياسي و چه نظامي- امنيتي به‌خوبي پيش مي‌رود و شرايط فعلي اين كشور خيلي بهتر از گذشته شده و به تروريست‌ها نيز ضربات زيادي در عراق وارد آمده است.
لاريجاني در ادامه وفاق و انسجام ملي را مهم ترين مسئله و ضرورت عراق دانست و گفت: تحركات بيروني در چنين شرايطي نمي‌تواند تأثير زيادي داشته باشد و ما اميدواريم اوضاع داخلي عراق به سمت وفاق سياسي بيشتر پيش برود. رئيس مجلس شوراي اسلامي در خصوص موضوع فلسطين نيز گفت: متأسفانه مسئله فلسطين در ميان كشورهاي اسلامي مهجور واقع شده و در چنين شرايطي است كه رژيم صهيونيستي تجاوزهاي خود را افزايش داده و وضعيت به‌ويژه در غزه سخت‌تر كرده است. لاريجاني افزود: در اين شرايط لازم است گروهي از بين‌المجالس اسلامي به غزه سفر كند و كمك‌هاي انساندوستانه كشورهاي اسلامي را به فلسطيني‌ها برساند. سليم الجبوري، رئيس پارلمان عراق نيز در اين ديدار از كمك‌هاي جمهوري اسلامي ايران براي برگزاري هرچه بهتر اجلاس بين‌المجالس كشورهاي اسلامي در بغداد تشكر كرد و حضور كشورهاي اسلامي در اين اجلاس را خوب و گسترده دانست. وي در خصوص اوضاع عمومي عراق نيز گفت: خوشبختانه امروز انسجام در ميان مردم عراق بيشتر شده و آنها به اهميت حمايت دولت و شرايط صلح‌آميز، بهتر پي برده‌اند. الجبوري ابراز اميدواري كرد كه اين وحدت نظر در ميان گروه‌هاي سياسي نيز هرچه بيشتر شكل بگيرد و درعين حال شرايط منطقه‌اي نيز به سمتي حركت كند كه اختلاف‌هاي سياسي ميان كشورهاي منطقه مرتفع شود. لاريجاني كه براي شركت در اجلاس بين‌المجالس كشورهاي اسلامي شنبه‌شب وارد بغداد شده، روز گذشته با نخست وزير و رئيس‌جمهور عراق نيز جداگانه ديدار و گفت وگو كرد.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار