کد خبر: 767035
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
فرمانده کل سپاه:
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي عنوان كرد كه هيچ ارتشي حتي ارتش امريكا قادر به ايستادگي و مقاومت در برابر نهضت انقلاب اسلامي نيست.
سناریوی تجزیه عراق و سوریه را بر هم می‌زنیمفرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي عنوان كرد كه هيچ ارتشي حتي ارتش امريكا قادر به ايستادگي و مقاومت در برابر نهضت انقلاب اسلامي نيست.
به گزارش فارس، سردار سرلشكر محمدعلي جعفري طي سخناني در ششمين همايش «غزه؛ نماد مقاومت» كه در تالار ايوان شمس تهران برگزار شد، با بيان اينكه قيام در راه خدا يك تكليف الهي است، اظهار داشت: امام مي‌فرمايد خدا به امت اسلامي نصيحتي كرده كه اگر همه گوش كنند، نصرت الهي نصيب‌شان مي‌شود و آن اين است كه قيام كنيد در راه خدا، چه گروهي و چه انفرادي.
سرلشكر جعفري با تأكيد بر اينكه امروز شاهد بزرگي انقلاب اسلامي و اثرات آن در منطقه هستيم، افزود: از خدا مي‌خواهيم اقدامات مؤثري در مقاومت اسلامي و امتداد آن داشته باشيم.
  
جنگ تحميلي؛ زمينه صدور انقلاب
فرمانده كل سپاه همچنين با بيان اينكه هر سال شاهد يك نصرت در جبهه‌هاي مختلف انقلاب اسلامي هستيم، گفت: ملت ما در دفاع مقدس هيچ ضعفي در برابر دشمن از خود نشان نداد و در برابر فشار دشمن تسليم نشد تا دشمن از اين نبرد نتيجه عكس بگيرد. وي اضافه كرد: در جنگ تحميلي بود كه ريشه‌هاي انقلاب محكم و زمينه‌هاي صدور آن ايجاد شد. جعفري يادآور شد: در همان مقطع، اسرائيل غاصب به‌دنبال تصرف نيل تا فرات بود و بعد از قطعنامه 598 بلافاصله به لبنان حمله كرد.
فرمانده كل سپاه با بيان اينكه مقاومت لبنان از انقلاب اسلامي الگوگيري كرد، افزود: چند سال بيشتر طول نكشيد كه با مقاومتي كه در لبنان شكل گرفت، صهيونيست‌ها جنوب لبنان را رها و عقب‌نشيني مفتضحانه‌اي كردند. براي همين بود كه دشمنان كانون انقلاب اسلامي و ملت ايران را در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي هدف حملات مختلف قرار دادند اما نتيجه‌اي نگرفتند و اين موضوع شكست‌هايي را براي ايادي دشمن به‌دنبال داشت.
جعفري اظهار داشت: وقتي شيطان بزرگ ديد نمي‌تواند كاري كند، دست به نقشه ديگري زد و حادثه 11 سپتامبر را به راه انداخت تا به كشورهاي منطقه و بعد از آن به ايران حمله كند.
  
هيچ ارتشي قادر به مقاومت در برابر انقلاب اسلامي نيست
فرمانده كل سپاه با بيان اينكه امريكايي‌ها به دنبال ايجاد حاكميت خودشان در عراق بودند، گفت: اما نتيجه برعكس شد و به‌جاي صدام، حكومت طرفدار و همراه انقلاب اسلامي در عراق شكل گرفت، لذا توطئه‌هاي زيادي براي از بين بردن اين حكومت كردند اما عاقبت مجبور به ترك عراق شدند.
وي ادامه داد: شش سال طول كشيد تا حلقه محاصره نظامي ايران را شكل دادند تا جمهوري اسلامي را بترسانند اما نتيجه نگرفتند و براي همين بر توطئه‌هاي داخلي متمركز شدند.
جعفري تأكيد كرد: هيچ ارتشي حتي ارتش امريكا قادر به ايستادگي و مقاومت در برابر نهضت انقلاب اسلامي نيست. فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد: آنها سياست‌هاي خبيث انگليسي را پيش گرفتند و در داخل كشورهاي اسلامي اختلاف‌افكني كردند تا از ظرفيت‌هاي اسلامي عليه انقلاب اسلامي استفاده كنند و نقش عربستان صهيونيست كه از صهيونيست‌ها تندتر شده از اينجا شروع مي‌شود.
وي گفت: نتيجه اولين جنگ غزه در سال 2008، شكست قاطع رژيم اشغالگر بود و اين مقاومت همچنان ادامه داشت و دشمنان بايد فكري براي اين مقاومت مي‌كردند.

فتنه 88؛ خطرناك‌تر از جنگ تحميلي
جعفري در بخش ديگري از سخنان خود به توطئه‌هاي داخلي عليه جمهوري اسلامي اشاره كرد و گفت: فتنه 88 خطرناك‌تر از جنگ تحميلي و هدف آن هم نابودي انقلاب اسلامي بود كه با هوشياري و بصيرت ملت ايران به شكست كشيده شد. فرمانده كل سپاه با اشاره به برخي تلاش‌ها براي به انحراف كشاندن بيداري اسلامي، اظهار داشت: از اينجا نقش خيانت آل‌سعود و عربستان نمايان مي‌شود كه چه خدمتي به امريكا و اسرائيل كرد تا بيداري اسلامي منحرف شود و اين كار را در مسير سرمايه‌گذاري در مصر و حمايت از داعش انجام داد. وي تصريح كرد: در كشوري مثل مصر بيداري اسلامي شكست خورد چون مي‌خواست راه سازش با امريكا و نمايندگان آن مثل عربستان و اسرائيل را به‌جاي مقاومت اسلامي برگزيند.
جعفري ادامه داد: وقتي داعش به عراق حمله كرد و معارضين در سوريه جنگ را شروع كردند، اين اقدامات با هدف از بين بردن نظام حاكم بر سوريه به جرم همراهي با انقلاب اسلامي و عدم سازش با امريكا و اسرائيل و عربستان بود.
فرمانده كل سپاه گفت: دنياي استكبار چون مي‌دانست در اين نبرد شكست مي‌خورد، از ظرفيت‌هاي داخلي استفاده كرد و جبهه النصره و داعش را در عراق و سوريه و ليبي و يمن به‌وجود آوردند تا با انقلاب اسلامي مقابله كنند. فرمانده کل سپاه با تأکید براینکه فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است، گفت: ما سناریوی تجزیه عراق و سوریه را طرحی کاملاً صهیونیستی و امریکایی دانسته و آن‌را برهم خواهیم زد.

مردم سوريه تنها راه نجات را مقاومت مي‌دانند
وي با بيان اينكه در مقاومت مردم عراق و سوريه و ليبي دو دستاورد بزرگ داشتيم، تصريح كرد: يكي اينكه دل‌هاي مردم سوريه، عراق، ليبي و كشورهاي مقاوم ديگر با انقلاب اسلامي يكي شد؛ اتفاقي كه تا قبل از حمله داعش نيفتاده بود. جعفري ادامه داد: امروز مردم سوريه معتقدند تنها كشوري كه واقعا از آنها دفاع كرده ايران است و تنها راه نجات را هم مقاومت مي‌دانند. وي گفت: دستاورد ديگر اين بود كه يك نيروي عظيم بي‌انتهاي مردمي مثل بسيج در عراق و سوريه و ليبي در برابر توطئه‌هاي دروني و بيروني شكل گرفت كه اين براي بقاي مقاومت و ايستادگي لازم است.
فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد: بيش از 200‌هزار نيروي مردمي سازمان يافته در اين كشورها شكل گرفته و اين همان نيرويي است كه هيچ ارتشي حتي امريكا و اسرائيل هم نمي‌تواند با آن مقابله كند. جعفري يادآور شد: اين دستاوردها تا آزادي فلسطين و قدس عزيز ادامه دارد و اين پيروزي‌ها نزديك خواهد بود. وي ادامه داد: امروز غزه با اين عرض و طول بسيار كمتر از تهران و تراكم جمعيتي زيادتر از تهران، مردمي غيور و مؤمن دارد كه در برابر رژيم سفاك و تا بن دندان مسلح صهيونيست ايستاده‌اند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار