کد خبر: 767011
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
با کشت بادام کوهی در زمین های پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان:
رئیس پژوهشکده آب و توسعه پایدار دانشگاه کاشان گفت: با هماهنگی پژوهشکده آب و توسعه پایدار، جمعیت کویر سبز و انجمن علمی محیط زیست دانشگاه کاشان، بیش از دو و نیم هکتار از زمین های پژوهشکده اسانس واقع در قمصر زیر کشت بادام کوهی رفت.

دکتر محمدرضا مزدیان فرد اظهار داشت: این اقدام با مشارکت بیش از 20نفر از همیاران جمعیت کویر سبز به همراه تعدادی از کارمندان فضای سبز دانشگاه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه این نوع گونه بادام به هیچ وجه نیازی به آب نداشته و صرفاً طی سه سال باید از هرگونه چرای دامی مصون بماند افزود: این اقدام در راستای توسعه فضای سبز و صرفه جویی در مصرف آب انجام شده است.

رئیس پژوهشکده آب و توسعه پایدار دانشگاه کاشان، از تبدیل پژوهشکده اسانس به مرکز گیاه شناسی کاشان خبر داد و خاطر نشان کرد: قرار است در برنامه ای بامشارکت رئیس مرکز گیاه شناسی کاشان و عضو هیئت علمی این دانشگاه، جمعیت کویر سبز و انجمن علمی محیط زیست دانشگاه کاشان، ضمن سرمایه گزاری و تحقیق بر روی گونه های کم آب گیاهی اقدام به کاشت و اصلاح فضای سبز دانشگاه کاشان، پژوهشکده اسانس مرکز گیاه شناسی کاشان شود و نتایج آن در اختیار شهرداری کاشان و مدیریت پارک ها و فضاهای سبز شهری قرار خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار