کد خبر: 760904
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»:
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: اين اقدام امريكايي‌ها برخلاف بندهاي مختلف برجام است و در حقيقت لغو برجام محسوب مي‌شود و البته جاي تعجب هم ندارد،‌چرا كه مشخص بود امريكايي‌ها چنين رويه‌اي را پيش گيرند و هنوز هم به دنبال مشكل‌آفريني هستند.
دستگاه ديپلماسي مواضع‌اش را در قبال امريكا شفاف اعلام كند
جوان‌آنلاين: محمدصالح جوكار، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به قانون آمریکا مبنی بر محدودیت صدور روادید برای مسافران ایران، اظهار داشت: مشخص است كه امريكايي‌ها دست از بهانه‌جويي‌هايشان برنمي‌دارند و اين اقدامي كه نمايندگان امريكايي انجام داده‌اند و اينكه برخي از شهرونداني كه 5 سال در ايران تردد داشتند، ممنوعيت ورود به امريكا دارند در حقيقت مي‌خواهند به نوعي به جمهوري اسلامي فشار وارد ‌كنند و در واقع همان سياست كلان رواديد امريكايي‌هاست كه جمهوري اسلامي بايد در چارچوب سياست‌هاي امريكا حركت كند و شايد زعمشان هم اين بود كه بعد از برجام جمهوري اسلامي در منطقه از سياست‌هاي امريكا تبعيت كند و چنين موضوعي اتفاق نيفتاد و لذا امريكا به دنبال كارشكني است.
 
وي افزود: اين اقدام امريكايي‌ها برخلاف بندهاي مختلف برجام است و در حقيقت لغو برجام محسوب مي‌شود و البته جاي تعجب هم ندارد،‌چرا كه مشخص بود امريكايي‌ها چنين رويه‌اي را پيش گيرند و هنوز هم به دنبال مشكل‌آفريني هستند.
 
جوكار با اشاره به نامه رهبری به رئیس جمهور درخصوص مشروط کردن برجام گفت: همان‌طور كه مقام معظم رهبري فرمودند بهانه‌هاي امريكا تمام شدني نيست و لذا اين اقدام امريكايي‌ها محكوم است و در حقيقت كشوري كه امروز در اجراي برجام كارشكني مي‌كند، امريكاست و در اين خصوص بايد پاسخگو باشد، ضمن اينكه لازم است دستگاه سياست خارجي ما مواضع خود را به صورت جدي و شفاف بيان كند.
 
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس  با بيان اينكه هدف اصلي قانون اخير امريكا فشار به ايران است، تصريح كرد: هدف اصلي امريكا اين است كه مانعي براي برخي از شهروندان ايجاد شود تا از كشورهاي ديگر نتوانند به ايران سفر كنند و اين خلاف تعاملي است كه برخي از كشورها مي‌خواهند با ما داشته باشند اما در سايه‌ي ترس و تهديدي كه امريكايي‌ها ايجاد كرده‌اند شايد آنها عقب‌نشيني كنند و قطعا با اين شيوه ديگر اجراي برجام معني ندارد؛ وقتي شهروندان و مسئولين كشورهاي ديگر به كشور ما مراجعه كنند، مشكلاتي براي آنها ايجاد خواهد شد و در حقيقت در آينده امريكا براي آنها رواديد صادر نخواهد كرد. در مجموع تحريم‌هايي كه در گذشته بوده امروز به نوعي ديگر اجرا مي‌شود و هدف چيزي جز فشار و تهديد براي هم‌راستايي جمهوري اسلامي با سياست‌هاي امريكا در منطقه نيست.
 
جوكار در پايان عنوان كرد: اولين كشور تروريسم در دنيا امريكا و پس از آن رژيم صهيونيستي است و ما اعتقاد داريم همه اين بي‌ثباتي‌ها در سايه‌ي اين شكل مي‌گيرد كه امنيت رژيم صهيونيستي، اين رژيم نامشروع برقرار شود. امريكايي‌ها امروز تروريسم دولتي را ترويج مي‌دهند و كاملا مشخص است و ما به وضوح مي‌بينيم كه اين جنايت‌ها و كشتارهايي كه در دنيا و مخصوصا در منطقه غرب آسيا رخ مي‌دهد به دست امريكايي‌ها انجام مي‌شود.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار