کد خبر: 756816
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
مراسم انتخاب بهترين‌هاي سال فوتبال آسيا در سال 2015 در پايتخت هند برگزار شد كه فوتسالي‌ها براي ايران آبروداري كردند و جور فوتبال را كشيدند.
مراسم انتخاب بهترين‌هاي سال فوتبال آسيا در سال 2015 در پايتخت هند برگزار شد كه فوتسالي‌ها براي ايران آبروداري كردند و جور فوتبال را كشيدند.
وحيد شمسايي كه در اين مراسم غايب است، جايزه بهترين فوتساليست برتر آسيا به او تعلق گرفت. علي‌اصغر حسن‌زاده از ايران و محمدناصر صفري از عراق ديگر كانديداها بودند. تأسيسات دريايي از ايران در رقابت با قادسيه كويت و تاي سون نام از ويتنام بهترين تيم فوتسال آسيا شد. تيم ملي استراليا كه در كنار تيم ملي كره‌جنوبي و تيم زير 20 سال ازبكستان كانديداي بهترين تيم ملي برتر سال در بخش مردان بود، توانست اين عنوان را از آن خود كند. در ساير بخش‌ها آنگه پوستك‌اوغلو، سرمربي استراليا جايزه مربي برتر سال در بخش مردان را دريافت كرد. جايزه ويژه رئيس AFC براي فوتبال پايه در بخش الهام‌بخشي كه ايران، ژاپن و ازبكستان كانديدا بودند، به ژاپني‌ها رسيد. ژاپني‌ها در بخش اتحاديه برتر سال در بخش بازي جوانمردانه هم توانستند برترين اتحاديه فوتبال شوند. گوانگژو اورگراند چين در بين تيم‌هاي باشگاهي بهترين تيم آسيا شد. دوستونبك خامداموف از ازبكستان توانست در رقابت با دو هموطن خود، يعني الدور شومورودوف و زابيخيلو اورينبوئف بهترين بازيكن جوان برتر سال در بخش مردان شود. ريكاردو پريراي برزيلي، بازيكن تيم گوانگژو اورگراند چين كه همراه با تيمش قهرماني آسيا را كسب كرد، در رقابت با اورتون ريبيرو از برزيل و خوان كارلوس رودريگس از اسپانيا بازيكن خارجي برتر سال 2015 آسيا شد. سون هئونگ مين از كره‌جنوبي كه در تيم تاتنهام انگليس بازي مي‌كند، در رقابت با كي سونگ يئونگ، هموطنش و ماسيمو لوئونگو از استراليا جايزه بازيكن برتر آسيايي بين‌المللي(لژيونر در خارج از آسيا) را دريافت كرد. همچنين احمد خليل از امارات در رقابت با هموطن خود عمر عبدالرحمان و ژنگ ژي از چين بهترين بازيكن سال 2015 آسيا شد و جايزه خود را از شيخ سلمان دريافت كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار