کد خبر: 756795
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
همزمان با فرا رسيدن اربعين حسيني، بزرگ‌ترين مراسم تعزيه ايران در شهرستان خوانسار استان اصفهان برگزار مي‌شود.
همزمان با فرا رسيدن اربعين حسيني، بزرگ‌ترين مراسم تعزيه ايران در شهرستان خوانسار استان اصفهان برگزار مي‌شود.
به گزارش «جوان» بزرگ‌ترين مراسم تعزيه‌خواني ايران قريب به 300 سال است در حسينيه حضرت ابوالفضل‌ العباس عليه‌السلام شهرستان خوانسار (قودجان) كه در جوار بارگاه دو تن از طفلان امام موسي بن جعفر عليه‌السلام واقع شده است، برگزار مي‌شود.
اين مراسم همه ساله از 20 تا 28 ماه صفر با حضور جمعي از پيشكسوتان هنر شبيه‌خواني برگزار مي‌شود. اجراي تعزيه در اين مراسم باشكوه به مدت 9 روز در دو نوبت بعدازظهر و شب از چهارشنبه 11 آذرماه تا پنج‌شنبه 19 آذرماه با حضور هزاران نفر از شيفتگان مكتب عاشورايي و شخصيت‌هاي مختلف جامعه از سراسر ايران به اجرا در مي‌آيد.
اين حسينيه كه به نام مبارك قمر بني هاشم عليه‌السلام مزين شده، از ويژگي‌هاي منحصر به فردي جهت اجراي نمايش تعزيه برخوردار بوده كه در فضاي 5 هزار مترمربع و از سه طبقه تشكيل شده است. سالن‌هاي مجاور حسينيه نيز حدود 10 هزار مترمربع مساحت دارد كه از طريق سيستم مداربسته به صورت آنلاين مراسم را پوشش مي‌دهد و آماده اسكان و پذيرايي از عزاداران گرامي است.
براساس اين گزارش بيش از 500 نفر از عاشقان مكتب عاشورايي با عنوان خادم اباعبدلله در قسمت‌هاي مختلف اين حسينيه 60 هزار نفره در اين مدت به ارائه خدمات شبانه‌روزي به عزاداران و پشتيباني مراسم مي‌پردازند كه حضور و جمع پيشكسوتان و اساتيد هنر شبيه‌خواني كشور در قالب يك تيم جهت اجراي تعزيه بر جذابيت اين مراسم مي‌افزايد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار