کد خبر: 756116
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
رئيس مركز هنرهاي نمايشي انقلاب اسلامي خبر داد
گروه «فصل شيدايي» براي دومين سال متوالي به مسير پياده‌روي زائران كربلا رفته‌اند تا نمايش «نجم‌الثاقب» را با دو آيتم كربلا و ظهور با مضمون جنايات داعش، گروه‌هاي تكفيري و جنگ در عراق طي 10 روز اجرا كنند.
به گزارش «جوان» به نقل از روابط عمومي مركز هنرهاي نمايشي انقلاب اسلامي، مُهنا، عليرضا كوهفر رئيس مركز مُهنا درباره اجراي نمايش «النجم‌الثاقب» در مسير پياده‌روي زائران كربلا توضيح داد: ما احساس كرديم در كنار همه خدمات اقامتي و رفاهي كه سازمان‌ها، نهادها و گروه‌هاي مردمي در ايام اربعين به زائران ارائه مي‌كنند، جاي كار فرهنگي خالي مانده است. به ويژه كه ظرفيت نيروي انساني بالايي در اين ايام داريم و شيعيان از كل دنيا از اروپا گرفته تا آفريقا و تركيه، هند و پاكستان حضور دارند و بخش اصلي جمعيت هم كه مربوط به عراق و ايران است.
وي افزود: سازمان رسانه‌اي اوج بسته فرهنگي‌اي را براي اين مسير تدارك ديده كه اصلي‌ترين آن نمايش‌هايش مركز مُهناست. در كنار اجراي «النجم‌الثاقب» به كارگرداني سعيد اسماعيلي، سرودهاي حماسي هم اجرا و برنامه‌هاي تصويري براي شبكه‌هاي تلويزيوني توليد مي‌شود. مجالس سخنراني، هيئت و عزاداري هم كه برپاست.
رئيس مركز مُهنا با بيان اينكه «نجم‌الثاقب» براي دومين سال متوالي اجرا مي‌شود، يادآور شد: اين نمايش به زبان عربي طراحي شده است و همكاران، زمان اجراي روضه‌هاي فارسي نيز تصوير ترجمه عربي را پيش‌بيني كرده‌اند.
محل اجراي نمايش نيز در مسير نجف به كربلا و در عمود 285 موكب امام رضا(ع) است كه آنجا زميني را كه در اختيار داشتيم با نصب سوله به سالن نمايش با يك سن خاكي تبديل كرده‌ايم.
كوهفر تأكيد كرد: همكاران از يك ماه قبل در اين محل مستقر هستند و تجهيزات فني نصب شده است. 70 هنرور ما نيز خادماني دانشجو و طلبه هستند كه به موكب‌ها خدمت‌رساني مي‌كنند. در اين ميان 50 نفر از ايران حضور دارند و 20 نفر نيز از عراقي‌ها به ما ياري مي‌رسانند.
وي درباره زمان و محتواي «نجم‌الثاقب» اظهار كرد: در اين نمايش 30 دقيقه‌اي كه پنج نوبت در روز اجرا مي‌شود، فقط آيتم كربلا و ظهور را داريم و روضه‌هاي ورود امام حسين(ع) به كربلا، علي اكبر(ع)، علي‌اصغر(ع)، كاروانسرا و روضه شهادت حضرت رقيه(س) اجرا مي‌شود.
در آيتم ظهور نيز ضمن اشاراتي به داعش، گروه‌هاي تكفيري و جنگ در عراق در نهايت به منجر شدن مقاومت مردم به ظهور حضرت حجت(عج) مي‌رسيم. اجراي «نجم‌الثاقب» به كارگرداني سعيد اسماعيلي از دوشنبه دوم آذر(11 صفر) آغاز شده و تا 11 آذر(19 صفر) ادامه خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار