کد خبر: 754005
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
ضرب المثلي قديمي هست كه مي‌گويد: فلاني را به ده راه نمي‌دادند، سراغ خانه كدخدا را مي‌گرفت. امروز اين ضرب‌المثل در اوضاع سياسي كشور زبان حال حزب منحله مشاركت شده است؛ حزبي كه در ايام حاكميت اصلاحات استخوان‌بندي دولت و مجلس ششم را تشكيل مي‌داد و به‌دليل تندروي‌هايي كه داشت از كانون توجهات مردم حذف و طرد شد و پس از آن در انتخابات سال 88 به‌دليل فتنه‌گري‌هايي كه داشت و از قانون عبور كرد، به حكم قانون منحل شد.  اكنون محمدرضا خاتمي، دبيركل اين حزب منحله كه چندين انتخابات را تحريم كرده بودند، طلبكارانه از نظام به گفت‌وگو با ايرنا نشسته و درباره انتخابات پيش رو گفته: هرچند من خوش‌بين نيستم كه انتخابات آينده خيلي خوب باشد، ولي نسبتاً قابل قبول خواهد بود. وي بدون اشاره به اينكه فتنه 88 با حمايت و هدايت همفكران وي به چالشي عظيم براي نظام تبديل شد، ادعا كرده: همه از تجربيات گذشته عبرت لازم را گرفته‌اند و مي‌دانند براي حفظ وحدت و انسجام ملي نيازمند انتخاباتي آرام ولي پرشور و رقابتي هستيم. خاتمي در واقع به تلويح اعتراف كرده انتخابات زماني آرام است كه نمايندگان آنها از صندوق آرا بيرون بيايند، در غيراين صورت بايد منتظر فتنه ديگري از جنس و سنخ 88 بود.
خاتمي همچنين بدون اشاره به اينكه تعريف انتخابات « خوب» چيست، گفته: هم اكنون تمامي دست‌اندركاران انتخابات، از جمله مقامات ارشد كشور، ناظران و برگزاركنندگان انتخابات، گروه‌ها و فعالان سياسي و ديگر اقشار دريافته‌اند كه اگر يك انتخابات خوب داشته باشيم، كشور از امنيت كافي برخوردار خواهد شد.
دبيركل حزب منحله مشاركت البته گريزي به صف‌بندي‌هاي انتخاباتي هم زده و ضمن ترسيم اختلاف و دودستگي در جريان اصولگرا، آنها را به دو دسته معتدل و تندرو تقسيم كرده و گفته است: ترجيح مي‌دهيم در انتخابات پيش رو با اصولگرايان معتدل ائتلاف نكنيم، چون رقابت بي معني مي‌شود. خاتمي كه تلاش كرده تشتت و اختلافات عميق در جريان اصلاح‌طلب را كه به گفته يكي از فعالان سياسي طيفي از سروش تا گوگوش را تشكيل مي‌دهد، پنهان كند، گفته: درصدديم به اصولگرايان كمك كنيم تا بتوانند جبهه واحد و متحدي را تشكيل دهند و با اصلاح‌طلبان رقابت كنند! وي افزوده: مساعدت ما در اين جهت خواهد بود كه آنها دست به پالايشي از درون بزنند و تندروهايي را كه باعث بدنامي آنها شده‌اند، از خود دور كنند و با كنار گذاشتن برخي اختلافات، هويت راستين خود را به مردم نشان دهند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
0
0
بگو سربازان استکبار در داخل
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار