کد خبر: 747129
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
تجمع همزمان در 3 هزار و 500 نقطه از ايران و جهان
عظيم‌ترين و بي‌بديل‌ترين اجتماع مادران و شيرخوارگان حسيني در اولين جمعه محرم‌الحرام همزمان در بيش از 3هزار و 500 نقطه از ايران و جهان برگزار شد.
بیژن سورانی
شيرخوارگان دل‌ها را حسيني كردندعظيم‌ترين و بي‌بديل‌ترين اجتماع مادران و شيرخوارگان حسيني در اولين جمعه محرم‌الحرام همزمان در بيش از 3هزار و 500 نقطه از ايران و جهان برگزار شد. اين مراسم در تهران نيز با حضور كودكان و نوزادان روز گذشته در مصلاي تهران برگزار شد تا نوزادان و كودكان براي اشاعه فرهنگ عاشورايي در مكتب حسيني رشد و نمو كنند و با الگو گرفتن از سلوك سرور و سالار شهيدان حسين (ع‌) و علي‌اصغر (ع )در‌س‌آزادگي و احياي دين را سرلوحه زندگي خود قرار دهند.
مراسم شيرخوارگان حسيني از جمله برنامه‌هاي بزرگداشت روز جهاني حضرت علي اصغر (ع) است. ماهيت اين حركت واقع‌گويي حادثه عاشوراست، آن هم با نقطه عطف و محوريت شهادت حضرت علي اصغر(ع). در اين مراسم قصه يك اتفاق بزرگ كه در تاريخ اسلام اتفاق افتاده است براي مردم با حضور مادران و نوزادان با زبان احساس و عاطفه بازگو شد.  مادران با حضور در اين مراسم نوزادان‌شان را با لباس سبز - به عنوان نماد پرچم علوي - و با پيشاني‌بند يا صاحب‌الزمان(عج) نذر قيام صاحب‌الزمان(عج) كرده و فرزندان خود را با فرهنگ مهدوي بزرگ مي‌كنند. اين مراسم در فضايي معنوي همراه با نوحه‌خواني و عزاداري برگزار شد.  معرفي حضرت علي اصغر(ع) به جهان سند بي‌گناهي امام حسين(ع) است و هدف مادران همراه با نوزادان‌شان در اين مراسم آگاهي‌بخشي به جهان در اين زمينه بوده است.
 
شيرخوارگان حسيني ميهمان حرم رضوي
همچنين دبير مجمع جهاني حضرت علي‌ اصغر(ع) با اعلام اينكه اين مراسم در تمام كشور همزمان برگزار شد، گفت: امسال سيزدهمين سال برپايي تجمع شيرخوارگان حسيني(ع) در سراسر جهان است. بيش از ۳ هزار و ۱۰۰ نقطه جهان در اولين جمعه ماه محرم اين همايش را برپا كردند. اين مراسم در ۲۴ مهرماه مصادف با دوم محرم‌الحرام ساعت ۸ و ۳۰ دقيقه صبح برگزار شد.  داوود منافي‌پور افزود: مجمع جهاني حضرت علي‌اصغر(ع) برنامه‌ريزي بلندمدت براي دو دهه آتي پيش‌بيني كرده است. بر همين اساس در دهه نخست نزديك به ۳۸۰ هزار دست لباس با عنوان لباس سبز علوي توليد و در استان‌هاي كشور تقسيم شد. در همين راستا ۷۰ كارگاه در ايران و چند كشور جهان به توليد و دوخت لباس مي‌پردازند. طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت‌گرفته كار دوخت لباس طي سال‌هاي اخير به خود استان‌هاي كشور واگذار شد و تاكنون تنها استان فارس نزديك به ۶۰ هزار دست لباس توليد كرده است.
وي با بيان اينكه در راستاي هرچه بهتر شدن اين تجمع يك‌روزه در سال اجلاسي با حضور مسئولان استاني در حرم رضوي برگزار مي‌شود، تصريح كرد: همايش شيرخوارگان حسيني(ع) در سازمان ميراث فرهنگي ثبت شده و قصد داريم براي آن جلسه مشورتي در سازمان ملل تشكيل دهيم.






نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار