کد خبر: 745471
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
وزير امور اقتصادي و دارايي كشورمان در جلسه افتتاحيه اجلاس سالانه بانك جهاني و صندوق بين‌المللي پول اظهار داشت: فصل جديدي از ارتباطات اقتصادي ايران با كشورهاي جهان گشوده شده است.
به گزارش «جوان» به نقل از «شادا» علي طيب‌نيا افزود: ايران از جمله كشورهايي است كه با پتانسيل‌هاي بالاي اقتصادي، مي‌تواند به عنوان كشوري نوظهور باشد. وي دارا بودن منابع طبيعي موقعيت استراتژيك، نيروي انساني تحصيلكرده، بازار بزرگ داخلي و زير ساخت‌هاي مناسب را تنها بخشي از مزيت‌هاي اقتصادي كشور عنوان كرد و افزود: همه اين مزيت‌ها، تنها بخشي از مزيت‌هاي اقتصادي كشورم هستند كه در بين كشورهاي خاورميانه موقعيت انحصاري دارد.
طيب نيا در عين حال خاطر نشان كرد: با تلاش‌هاي انجام شده بهبود اقتصادي و كنترل تورم را در كشور شاهد بوديم. وي توسعه بيشتر اقتصاد ايران را مستلزم انتقال دانش فني، سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي و تأمين منابع مالي دانست و افزود: انتظار مي‌رود در اين بخش‌ها بانك جهاني و ساير مؤسسات بين‌المللي توسعه‌اي بتوانند به كشورم در دستيابي به اين مسير كمك نمايند. طيب نيا در ادامه تصريح كرد: ايران به عنوان يكي از اعضاي بانك جهاني و صندوق بين‌المللي پول هميشه تعهد خود را به مؤسسات بين‌المللي ايفا كرده است و انتظار دارد اين مؤسسات خدمات خود را براي توسعه پايدار كشورم ايفا نمايد. وزير امور اقتصادي و دارايي در ادامه تأكيد كرد: بانك جهاني مي‌تواند به دليل نقش توسعه‌اي در تأمين مالي كشورها، براي توسعه كشورهاي عضو، بدون تبعيض نقش خود را ايفا كند. طيب‌نيا تصريح كرد: بعد از سال‌ها مشكل در ارتباطات ايران و بانك جهاني به دليل تحريم‌هاي جهاني، هم اكنون زمان آن است كه كشورها به ويژه ايران از تأمين مالي و فاينانس‌هاي بانك‌هاي توسعه‌اي برخوردار باشند. وزير امور اقتصادي و دارايي يادآور شد: همكاري با مؤسسات توسعه‌اي بين‌المللي بالاترين اولويت براي كشورم است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار