کد خبر: 744519
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
كارگردانان بين‌المللي جشنواره تئاتر كودك و نوجوان همدان در گفت‌وگو با «جوان»:
يكي از مهم‌ترين مؤلفه‌هاي بيست و دومين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان همدان حضور گسترده گروه‌هاي خارجي در اين جشنواره است...
سپيده آماده
يكي از مهم‌ترين مؤلفه‌هاي بيست و دومين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان همدان حضور گسترده گروه‌هاي خارجي در اين جشنواره است، به همين بهانه گفت‌وگويي با كارگردانان، اساتيد و هنرمندان حاضر در بخش بين‌المللي بيست و دومين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان همدان داشته‌ايم تا از اين تجربه حضور بپرسيم.
يورگ برشنيدر، كارگردان بخش بين‌الملل بيست و دومين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان در گفت‌وگو با «جوان» در باره حضور در اين جشنواره گفت: من مطالعات گسترده‌اي در خصوص كشور ايران داشتم و در زمان تحصيل در دانشگاه هم يك همكلاسي ايراني داشتم كه همه آنها باعث علاقه من به ايران شد. وي در خصوص جشنواره تئاتر كودك همدان در قياس با ساير جشنواره‌هاي مشابه مي‌گويد: من پيش از اين در جشنواره‌هاي تئاتر كودك و نوجوان كشورهايي مانند امريكا، هلند، استراليا و تايوان شركت كرده‌ام. اين جشنواره‌ها مانند جشنواره تئاتر همدان سالانه نيستند و هرچند سال يك بار در يك كشور برگزار مي‌شوند. تا 20 سال پيش دولت‌هاي اروپايي تمهيدات گسترده‌اي را براي هنرمندان عرصه هنر تئاتر داشتند، اما متأسفانه ديگر خبري از اين امكانات نيست.
وي در پاسخ به اين پرسش كه پس از بازگشت به كشورش ايراني‌ها را چطور توصيف مي‌كند، اظهار مي‌كند: ايراني‌ها آدم‌هاي خيلي مهربان و مهمان‌نوازي هستند و اگر بخواهم مهمان‌نوازي ايراني‌ها را با مردم ديگر كشورها قياس كنم، مردم ايران يكي از مهمان‌نوازترين مردم دنيا هستند. مايك يولفيك، كارگردان آلماني تئاتر كه با يك نمايش در جشنواره تئاتر كودك همدان شركت كرده است در گفت‌وگو با «جوان» مي‌گويد: حضور گسترده هنرمندان اين هنر در حوزه تئاتر قابل توجه است، يكي از مؤلفه‌هاي تئاتر ايران حجم گسترده احساسات در نمايش‌هاست، در حالي كه اين احساسات در ميان نمونه‌هاي نمايشي اروپايي به چشم نمي‌خورد و به باور من تئاتر بايد از قلب بربيايد. يولفيك ادامه مي‌دهد: پيش از ورود به ايران براساس اخباري كه از رسانه‌ها مي‌شنيدم، اين كشور را مي‌شناختم اما پس ورود با برخورد‌هاي انسان دوستانه‌اي روبه‌رو شدم كه باورم به طور كلي نسبت به اين كشور تغيير كرد.
وي با اشاره به اهميت جشنواره تئاتر كودك همدان گفت: برگزاري چنين جشنواره‌هايي باعث مي‌شود كه اهالي هنر از سراسر دنيا به بهانه اين جشنواره گردهم جمع شوند و مبادلات فرهنگي و هنري شكل بگيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار