کد خبر: 743889
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
بازگشت پيكر 104 تن از جان‌باختگان ايراني منا
پس از هشدار كوبنده رهبر معظم انقلاب به سعودي‌ها براي انجام وظايفشان در قبال فاجعه منا، رفتار سعودي‌ها تغييرات محسوسي پيدا كرد كه اين نكته در اظهارات مسئولان سازمان حج ايران و برخي شخصيت‌هاي داخلي منعكس شد.
حضرت آيت الله عبدالله جوادي آملي  نخستين كسي بود كه در جلسه درس اخلاق هفتگي خود   با اشاره به سخنان روز پنج‌شنبه مقام معظم رهبري در ارتباط با فاجعه منا، اظهار كرد: بيانات مقام معظم رهبري مسير حادثه را دگرگون ساخت و حكام سعودي را مجبور به تسليت گفتن كرد و آنها را متعهد ساخت تا همه جان‌باختگان را شناسايي كنند، اميدوارم اين قدرت الهي همچنان تداوم داشته باشد.
محسن رضايي نيز گفت: در بحث عربستان ما فعلا صبروحوصله داريم اما با وضعي كه در دولت عربستان مي‌بينيم متأسفانه اين كشور به رفتارهاي غير منطقي خود ادامه مي‌دهد.
وي افزود: البته ما عربستان را موضوع مهمي در برابر اقتدار جمهوري اسلامي ايران نمي‌دانيم اما فراموش نكرده ايم كه همين دولت عربستان در گذشته از صدام حمايت مي‌كرد و به اعتراف خودشان حداقل 30 ميليارد دلار در اختيار صدام قرار دادند كه صدام ملعون بعد از اشغال كويت خطاب به سران عربستان گفت كه به خاطر آنها دهها هزار جوان عراقي را در جنگ با ايران از دست داده است. وي با بيان اينكه سران قبلي عربستان برخي كارها را در پشت صحنه انجام مي‌دادند و لشكركشي ظاهري و حمله نظامي به كشورهاي منطقه نداشتند گفت: متأسفانه نسل جديد سران عربستان آشكارا به عامل ناامني منطقه تبديل شده‌اند و درعربستان، عراق و يمن از تروريست‌ها حمايت مي‌كنند. وي با انتقاد از كساني كه با عنوان روشنفكر و جامعه شناس باتحليل غلط مي‌گويند كه ما به‌دنبال جنگ هستيم افزود: ما هرگز بدنبال جنگ نيستيم اما خوب است آنها تاريخ ايران را مطالعه كنند و بدانند هر وقت در ايران دولتمردان ضعيفي حاكم بوده اندو يا دولتمردان ما وابسته خارجي‌ها شدند در اين كشور ناامني تشديد شد وايران مورد حمله قرار گرفت و خسارت ديد. وي افزود: در دوره‌هاي قاجار و پهلوي اين روند ديده مي‌شود و خوب است كه مدعيان روشنفكري اين واقعيت‌ها را نيز در نظر بگيرند. رضايي گفت: در اوايل انقلاب هم وقتي كه بني صدر و دولت موقت از خود سستي و وابستگي نشان دادباعث شد دشمن به ايران حمله كند و در اين دوره بود كه قرارداد خريد جنگنده هاو ناوها از خارج لغو شدو دولت موقت سربازها را رها كرد و اين سستي‌ها و اقتدار زدايي‌ها باعث شد دشمن به فكر حمله بيفتد.
استاد دانشگاه امام حسين اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران بايد اقتدار خود را روز به روز تقويت كند وهمه مدعيان روشنفكري كه هر روز يك حرفي مي‌زنند بدانند كه وابستگي يكي از علل حمله به ايران بود و اگر در مقابل استكبار و امريكا و اسرائيل كوتاه بياييم و ضعف نشان دهيم 100‌درصد به ايران حمله مي‌كنند اما اگر اقتدار ما روز به روز افزايش يابد دشمن جرئت جسارت را پيدا نخواهد كرد والبته ما اصلا به دنبال ماجراجويي نيستيم اما هرگز اقتدار خود را كاهش نمي‌دهيم و وابسته نخواهيم شد و در اين مسير بايد به اقتصاد قوي هم بينديشيم ورسانه‌ها را نيز از ابزارهاي اقتدار مي‌دانيم.
استاد دانشگاه امام حسين گفت: متأسفانه مقامات عربستاني مسير تند و غلطي را مي‌روند و هشت سال است كه در منطقه مانند سوريه و عراق از تروريست‌ها حمايت مي‌كنند و اميدواريم اين رفتارهاي خود را اصلاح كنند. وي تصريح كرد: در هر حال دشمنان و بدخواهان بدانند كه ما آماده هستيم و عربستان را موضوع جدي نمي‌دانيم. سرلشكر رضايي افزود: اگر عده‌اي فكر مي‌كنند با ساده انديشي و عقب نشيني و ادعاي روشنفكري مي‌توانيم به امنيت برسيم اشتباه مي‌كنند و هر گونه عقب نشيني و وابستگي از عوامل تهديد بر ضد كشور خواهد بود. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: سياست ما براي جلوگيري از تشديد تنش هاست اما دولتمردان عربستان نبايد در محاسبات اشتباه كنند.
‌اين گزارش حاكي است، حسن قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي عصر ديروز در ارتباط تلفني با خبر ساعت 19 شبكه يك سيما از انتقال پيكر ۱۰۴ تن از جان باختگان ايراني فاجعه منا به ايران  خبر داد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
0
1
بنازم به اقتدار حیری
در ساروز واقعه غدیر ، چه بجا این حرکت انجام شد .
داخلی ها هم توجه کنند .
فقط برای بیگانه نبود .
این اقتدار در هر زمینه ای وجود دارد .
یاعلی .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
0
0
خوب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار