کد خبر: 737371
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
اكران بين‌المللي كليد سودآوري مهم‌ترين پروژه سينماي ايران
فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» با هدف سودآوري ساخته نشده اما اكران بين‌المللي آن مي‌تواند بزرگ‌ترين پروژه سينماي ايران را به سودآوري برساند...
محمدصادق عابديني
فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» با هدف سودآوري ساخته نشده اما اكران بين‌المللي آن مي‌تواند بزرگ‌ترين پروژه سينماي ايران را به سودآوري برساند؛ پروژه‌اي كه گفته مي‌شود هزينه ساخت آن بيش از ‌ 40 ميليون دلار امريكاست و هنوز پخش بين‌المللي آن آغاز نشده است.
مجيد مجيدي، كارگردان اين فيلم در سخنراني كه دانشگاه مك گيل كانادا داشت به هزينه‌هاي ساخت فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» نيز اشاره كرد و گفت: اگرچه فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» با نگاه سوددهي ساخته نشده است ولي با درخواست‌هايي كه كمپاني‌هاي مختلف براي نمايش اين فيلم در كشورهاي مختلف داشته‌اند، بيش از 10 برابر هزينه خود را در خواهد آورد. مجيدي با انتقاد از حاشيه‌سازي‌هايي كه در مورد هزينه‌هاي ساخت فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» صورت مي‌گيرد، تصريح كرد: هزينه ساخت اين فيلم به اندازه دو پنت هاووس در تهران و به اندازه 20، 30 پورشه بچه پولدارهاي تهراني است.
قطعاً همانطور كه مجيدي در سخنراني خود اشاره كرد، اهميت ساخت فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» بسيار بالاتر از اهداف تجاري است اما تلاش‌هاي صورت گرفته براي همكاري با بهترين‌هاي سينماي جهان در ساخت اين فيلم فاخر سينمايي، نشان‌دهنده آن است كه فيلمساز قصد داشته اثري را در سطح استاندارد‌هاي بين‌المللي ارائه كند كه در سراسر جهان قابليت اكران داشته باشد. تنها راهي هم كه به ديده شدن اين فيلم در سطح جهان ختم مي‌شود، داشتن پخش‌كننده‌هايي است كه بتوانند سالن‌هاي زيادي را در كشور‌هاي مختلف در اختيار فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» قرار دهند.
سينماي ما پيش از اين نيز يك بار با فيلم سينمايي «جدايي نادر از سيمين» تجربه حضور موفق در سطح سينماهاي كشور‌هاي مختلف را داشته است. اما اين بار حضور فيلمي ايراني با موضوع زندگي پيامبر اسلام(ص)، حساسيت‌هاي خاص خود را دارد. موضع‌گيري‌هايي كه برخي از مقامات ديني در كشور‌هاي عربي بر ضد اين فيلم داشته‌اند، قطعاً مي‌تواند در اكران «محمد رسول‌الله(ص)» در سينماهاي كشورهاي عربي مسلمان تأثيرگذار باشد. اما بازار سينماي جهان بسيار گسترده‌تر از چند كشور عربي است. براي نمونه كشور چين به تنهايي نزديك به 24 هزار سالن سينما دارد. يا اينكه در هند مجموع تماشاچيان فيلم در طول سال به رقم خارق‌العاده 4 ميليارد نفر مي‌رسد و 10 فيلم پرفروش سينماي هند در طول سال 2013 توانستند فروش‌هاي بالاي 20 ميليون دلار را تجربه كنند. اين رقم‌ها مي‌تواند نويدبخش اين باشد كه با يك برنامه‌ريزي درست سينماي ايران و به خصوص فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» مي‌تواند سهمي از بازار جهاني فيلم داشته باشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
0
0
سلام و خداقوت به شما و دست اندرکاران فیلم سینمایی محمدرسول الله، از تهیه کننده،نویسندگان،محققین،کارگردان و.......
که تلاش کردید تصویر اسلام ناب محمدی را به جهانیان نشان دهید.
ان شاالله اجرتان با خدای محمد.....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار