کد خبر: 737157
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
با پيام فرمانده كل سپاه صورت گرفت
رزمايش اقتدار ثارالله با پيام سردار سرلشكر محمد علي جعفري، فرمانده كل سپاه آغاز شد.
رزمايش اقتدار ثارالله با پيام سردار سرلشكر محمد علي جعفري، فرمانده كل سپاه آغاز شد.
به گزارش فارس، سردار شعباني، معاون عمليات قرارگاه ثارالله (ع) تهران و سخنگوي رزمايش اقتدار ثارالله در رابطه با اهداف اين رزمايش گفت: اين رزمايش امنيتي توسط يگان‌هاي قرارگاه ثارالله متشكل از 230 گردان از گردان‌هاي امام علي (ع)، امام حسين (ع)، عاشورا، الزهرا(س) و به خصوص بيت المقدس برگزار مي‌شود.
وي با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در سفر مشهد مبني بر وجود امنيت بي‌نظير در كشور گفت: ما براي اينكه مردم عزيزمان در يك آرامش رواني از قابليت‌هاي بسيج مطلع شوند، رزمايشي با هدف حفظ انسجام نيروهاي بسيج برگزار مي‌كنيم. معاون عمليات قرارگاه ثارالله (ع) تهران در ادامه گفت: واحدهاي مردم پايه مفهومش اين است كه آنها بايد در كنار شغل و كاري كه دارند، در يك شرايط خاص در مدت دو ساعت به واحدهاي اصلي برسند و تجهيز و ساماندهي شوند و براي عملياتي كه برايشان پيش بيني شده است آماده شوند. سخنگوي رزمايش اقتدار ثارالله با اشاره به اينكه اين رزمايش روز چهارشنبه و پنج شنبه در بوستان ولايت برگزار مي‌شود، خاطرنشان كرد: روز اول رزمايش قريب به 50 هزار بسيجي خواهر و برادر آموزش ديده مي‌آيند و آماده مي‌شوند كه فردا (امروز ) در موقعيتي كه برايشان پيش بيني شده است آرايش پيدا كنند و فرماندهي كل سپاه و مهمانان ديگر از آنها سان   مي‌بينند.
شعباني در رابطه با پيام اين رزمايش به دشمنان انقلاب اسلامي، گفت: امروز ايران اسلامي بر سكوي الهام بخشي و از با ثبات‌ترين كشورهاي منطقه است، تهديدات دشمن هميشه وجود دارد و آنها دست از دشمني با ملت ايران بر نمي‌دارند. شكل تهديد عوض مي‌شود و ما بايد اين آمادگي را داشته باشيم كه با آن مقابله كنيم. وي با بيان اينكه امروز ايران مهد ديپلماسي شده است، افزود: امروز كشور در امر امنيت به يك بازدارندگي رسيده است كه ديگران جرئت تهديد ما را ندارند، شما مشاهده كرديد كه به رغم همه تهديدهايي كه صورت گرفت، 122 شخصيت جهاني براي اجلاس غير متعهدها به كشور ما آمدند و به سلامت به كشورشان بازگشتند.
سخنگوي رزمايش اقتدار ثارالله افزود: تا آخر سال رزمايش‌هاي ديگري هم داريم، امنيت و ثبات جمهوري اسلامي پيام اين رزمايش است. شعباني در رابطه با نقش بسيج در تأمين امنيت ملي ايران با توجه به جنگ‌هاي نيابتي در منطقه گفت: توان دفاعي هر كشوري مشخص است و توان نظامي ارتش و سپاه ما هم مشخص است، اما آن چيزي كه براي دشمن مشخص نيست و نمي‌داند كه اگر حماقت كرد چه اتفاقي مي‌افتد توان مردم ما است كه براي دشمنان بيم آفرين است و در آن سوي مرزها هم به مرحله ظهور رسانده است.
وي خاطرنشان كرد: دراين رزمايش براي اولين بار 3 هزار نفر از گردان‌هاي سايبري سپاه تهران كه بعضاً از اعضاي هيئت علمي هستند، شركت مي‌كنند و در يك فضاي مجازي آمادگي دارند عناصري كه فريب خوردند؛ شبهاتشان را از بين ببرند و سؤال برايشان طرح كنند. اين قابليت در كنار فضاي واقعي و حقيقي فعال است كه در نوع خودش كم نظير است.
شعباني درباره تجهيزاتي كه در اين رزمايش مورد استفاده قرار مي‌گيرد، گفت: 10 فروند جايروپلند، 20 فروند پاراموتور، يك فروند كايت موتور دار، يك فروند بالگرد ام‌اي 17 كه عمليات راپل، پاور تاكسي، هلي برن، بال ريزي و تازش هوايي را انجام مي‌دهند از قابليت‌هاي يگان بسيج ما در اين رزمايش است. وي در پايان تأكيد كرد: 65 خلبان اين پرنده‌ها از بچه‌هاي بسيجي هستند كه خودشان با پول خودشان آموزش ديدند و آمادگي دارند در اين رزمايش شركت كنند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار