کد خبر: 736921
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
آخوندي: بدهي دولت ۳۰۰‌‌هزار ميليارد تومان است
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه ميزان بدهي دولت ۳۰۰ هزار ميليارد تومان است، گفت: دولت كسري ۳۵ هزار ميليارد توماني در بودجه دارد، اين رقم مهمي است و يارانه‌ها نيز با كسري ۱۷ هزار ميليارد توماني مواجه است. مطالبات وصول نشده بانكي به حدود ۱۵ درصد رسيده و نظام بانكي كه بايد به گردش مالي كمك كند، در شرايط سختي قرار دارد.
به گزارش «جوان»، عباس آخوندي در گردهمايي مديران كل راه و شهرسازي، مديران املاك و حقوقي، مسكن و عاملان ذي‌حساب استان‌هاي سراسر كشور اظهار داشت: بخشنامه اخير به دو دليل صادر شد كه يكي از آن دلايل، تضاد منافع در مبادلات است. اين مبحثي بسيار كليدي در مبارزه با فساد محسوب مي‌شود.
وي با بيان اينكه در اخلاق حرفه‌اي، اصلي‌ترين مطلب اين است كه همزمان در دو طرف ميز ننشينيم، چراكه نمي‌توان هم ناظر بود و هم پيمانكار، افزود: اگر هم ناظر باشيم و هم پيمانكار، حتي اگر مو را از ماست بكشيم، اخلاق حرفه‌اي را رعايت نكرده‌ايم، چراكه زمينه فساد از اين جا آغاز مي‌شود كه متأسفانه در ايران اين مسئله رايج است.
وي با اشاره به مسئوليت‌هايش از ابتداي انقلاب تاكنون گفت: با توجه به تجاربي كه به دست آوردم، در حال حاضر در سخت‌ترين شرايط اقتصادي پس از انقلاب قرار داريم. تنگناي بودجه و حجم هزينه‌هاي دولت افزايش يافته است و تمام علائم بيماري هلندي با حجم گسترده در اقتصاد ايران وجود دارد.
آخوندي با بيان اينكه دولت كسري ۳۵ هزار ميليارد توماني در بودجه دارد، اظهار داشت: اين رقم مهمي است و يارانه‌ها نيز با كسري ۱۷‌هزار ميليارد توماني مواجه است. مطالبات وصول نشده بانكي به حدود ۱۵ درصد رسيده و نظام بانكي كه بايد به گردش مالي كمك كند، در شرايط سختي قرار دارد.
وزير راه و شهرسازي، ميزان بدهي دولت را ۳۰۰‌هزار ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: اين رقم تقريباً يك سوم GDP كشور است؛ مشكلي كه وجود دارد، اين است كه در برابر اين رقم، بازاري كه اين ارقام در آن خريد و فروش شود، وجود ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار