کد خبر: 736373
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
پايان رقابت نوجوانان قرآني ايران
پس از سه روز رقابت فشرده بين بيش از 340 كودك و نوجوان قرآني، سرانجام سي و هفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم كودكان و نوجوانان با معرفي نفرات برتر رشته‌هاي قرائت، حفظ، ترتيل و اذان به كار خود پايان داد.
علي شيرين
پس از سه روز رقابت فشرده بين بيش از 340 كودك و نوجوان قرآني، سرانجام سي و هفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم كودكان و نوجوانان با معرفي نفرات برتر رشته‌هاي قرائت، حفظ، ترتيل و اذان به كار خود پايان داد.
اردوگاه شهيد باهنر اين روزها مهمان دهها كودك و نوجوان قرآني دختر و پسر از سراسر كشور بود كه روزهاي چهارم تا هفتم شهريورماه با شركت در رقابتي فشرده، اندوخته‌هاي قرآني خود را به محك داوري و آزمون داوران برتر قرآني ايران گذاشتند تا با كسب تجربيات بيشتر و آموزه‌هاي عميق‌تر در سال‌هاي بعدي ميدان‌دار فعاليت‌هاي قرآني كشور شوند. اما تحول ديگري كه در عرصه فعاليت‌هاي قرآني نوجوانان همزمان با اين دوره از مسابقات روي داد، تجميع مسابقات سراسري شكوفه‌ها با مسابقات آموزش و پرورش به منظور استفاده بهينه از تمام ظرفيت‌ها و جذب مخاطب بيشتر است. در مراسم اختتاميه و تجليل از برگزيدگان، رئيس مركز امور قرآني سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به ادغام مسابقات قرآن شكوفه‌ها و دانش‌آموزي آموزش و پرورش از سال آينده گفت: دستورالعمل برگزاري مسابقات قرآن زير ۱۸ سال كه براي نخستين‌بار با همكاري وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد، مهرماه ابلاغ مي‌شود. سيدمصطفي حسيني، رئيس مركز امور قرآني سازمان اوقاف و امور خيريه اظهار داشت: شكوفه‌هاي قرآني بايد بدانند كه رتبه آوردن در مسابقه تنها راه موفقيت و خدمتگزاري در راه قرآن نيست، زيرا گاهي ممكن است با يك فراموشي و با يكصدم امتياز رتبه ششم يا هفتم را به دست آورند و اين مسئله دليل بر برتري رتبه‌هاي بالاتر نيست. رئيس مركز امور قرآني سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به اينكه حفظ قرآن شرط لازم براي فهم اين معجزه الهي است، افزود: فهم قرآن لازمه عمل به قرآن است و ما بايد خودمان را آماده كنيم تا آيات نوراني قرآن را در زندگي خود به كار گيريم. رئيس مركز امور قرآني سازمان اوقاف و امور خيريه در پايان خاطرنشان كرد: امسال اتفاقات خوبي در مسابقات شكوفه‌ها رخ داد كه برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي تربيتي، بازديد از اماكن تاريخي، برگزاري جشنواره‌هاي ويژه و برنامه‌هاي ورزشي و تفريحي از جمله اين اتفاقات خوب بود كه اميدواريم براي سال‌هاي آينده تقويت شود. همچنين رئيس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ادغام مسابقات قرآن شكوفه‌‌ها با مسابقات دانش‌آموزي گفت: اين ادغام به كيفيت بخشي فعاليت‌ها كمك مي‌كند؛ تا فعاليت‌هاي قرآني با كيفيت بيشتري اجرا شود. دكتر لاله افتخاري، با اشاره به اينكه قرآن كريم منبع هدايتگر انسان‌هاست، اظهار داشت: قرآن راهي است كه همه بشريت دنبال آن است، اما گاهي افراد به جاي اين راه، به بيراهه مي‌روند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار