کد خبر: 735854
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
صفارهرندي دركنگره كانون تربيت اسلامي:
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اظهارات يكي از مسئولان مبني بر اينكه بعد از توافق هر حرفي نبايد زده شود و يك دوره جديد آغاز شده گفت: انقلاب كرديم كه آقا بالاسر نداشته باشيم و اراذل و اوباش‌ بين‌المللي مديريت ما را به‌دست نگيرند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اظهارات يكي از مسئولان مبني بر اينكه بعد از توافق هر حرفي نبايد زده شود و يك دوره جديد آغاز شده گفت: انقلاب كرديم كه آقا بالاسر نداشته باشيم و اراذل و اوباش‌ بين‌المللي مديريت ما را به‌دست نگيرند.
به گزارش فارس، محمدحسين صفار هرندي در چهارمين كنگره كانون تربيت اسلامي در مجتمع فرهنگي سرچشمه تهران اظهار داشت: در گذشته‌هاي دور آن چيزي كه براي كشورهاي سلطه‌گر در ارتباط با ايران مهم بوده است تاثيرگذاري مستقيم بر مقدرات ايران بود. وي افزود: قبل از انقلاب ايران تاثيرگذاري مستقيم بر مقدرات ايران آسان بود چراكه كساني مقدرات را به دست گرفتند كه دست‌نشانده غربي‌ها به معناي واقعي بودند، به گونه‌اي كه امام درمورد شاه ملعون مي‌فرمود «مردك خودش مي‌گويد غربي‌ها ترجيح دادند كه من اينجا باشم». صفار هرندي ادامه داد: كسي با اين مشخصات مطلوب‌ترين مهره براي كشورهاي استعماري است كه مي‌خواهند مسلط بر سرنوشت يك كشور باشند.
   ‌
برخي الزاماً جاسوس نيستند اما شيفته غربند
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطر نشان كرد: با وقوع انقلاب اين سلسله وابستگي مسئولان و مديران جامعه به قدرت‌هاي سلطه‌گر قطع شد اما انگيزه‌هاي دروني آن كساني كه اينجا براي خود نقش تعيين كرده بودند از بين نرفت و دنبال راه‌هاي ديگري رفتند. وي خاطرنشان كرد: اصلي‌ترين راه براي تاثيرگذاري، چهره‌هايي بودند كه پس از انقلاب مقدرات كشور را به دست گرفتند بنابراين روش‌آنها يارگيري از جريان انقلاب بود.
صفار هرندي ادامه داد: براي بعضي‌ها مثل سخنگوي دولت موقت آنقدر اين ماجرا رسوا و رو بود كه وقتي مسائل برملا شد همه دانستيم كه وي آشكارا مسائل درون جبهه انقلاب را با اجنبي‌ها درميان گذاشته بود و در واقع دست ما را پيش آنها رو مي‌كرد. به گفته عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، افرادي هم بودند و هستند كه چنين ارتباط ننگين را با شبكه‌هاي جاسوسي دشمن نداشتند و ندارند اما آنچه در دل و ذهنشان در مورد غرب مي‌گذرد متفاوت است. وي به استعمار فرانو كه چندي پيش توسط مقام معظم رهبري مطرح شد، اشاره و خاطر نشان كرد: اين استعمار نگاه سنتي و مصطلح كه يك منطقه يا كشوري را زير سلطه خود مي‌گرفتند يا استعمار نو كه افرادي به نيابت از آنها همان كارها را مي‌كردند نيست؛ استعمار فرانو به اين معناست كه كساني ذهن و دل‌شان با آهنگي كه از طرف استعمارگرايان نواخته مي‌شود تنظيم شده و هماهنگ است. صفارهرندي ادامه داد: ما هيچ نشانه‌اي از وابستگي يا اينكه اينها جاسوس غربند يا ارتباط پنهاني با غرب دارند، نداريم و چه بسا كه هيچ‌وقت هم چنين چيزي پيدا نشود اما اينها كساني هستند كه نسبت به جريان سلطه‌گر شيفتگي در آيين، ذهن و دل‌شان حك شده است. صفارهرندي ادامه داد: لازم نيست اين اشخاص (شيفتگان غرب) كه چنين حرفي را مي‌زنند با سفارت انگليس يا فلان سفارت روابط پنهاني برقرار كنند، اين هماهنگي كه بين آنان و جريان سلطه به وجود آمده همان مقوله استعمار فرانو است و مصيبتي است كه امروز جوامع خواهان استقلال، عزت و پيشرفت با آن روبه‌رو هستند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه كرد: اين افراد البته به لحاظ تراز علمي سطوح بالا و چهره‌هاي شاخصي هستند اما در دل‌هاي‌شان چنين اعتقادي در حال موج زدن است. وي با تأكيد بر اينكه نفوذ از طريق استعمار و استعمار نو به اتمام رسيده است، گفت: امروز مقوله نفوذ در اذهان افراد در دستور كار قرار دارد. نفوذ امروز آنگونه نيست كه بتوان وابستگي فلان فرد توسط دستگاه اطلاعاتي ما كشف شود ما با افرادي طرف هستيم كه قبلاً از آنها نشانه‌هاي برجسته‌اي در پيشگامي انقلاب را ديده بوديم.
صفارهرندي خاطرنشان كرد: اين افراد كساني هستند كه نوشته‌هاي شاخص و راهنماي عمل براي جريان انقلابي بودند. وي در همين زمينه افزود: «يكي از افرادي كه جزو تئوريسين جريان منحله مشاركت بوده است، مقالات بسيار انقلابي و غيرتمندانه عليه استكبار و ايالات متحده امريكا نوشته و در دهه 70 به نوعي نظريه‌پرداز وابستگي به امريكا مي‌شود و اين‌گونه بيان مي‌كند كه براي رسيدن به دموكراسي چه عيبي دارد كه متصل به امريكايي‌ها شويم؟» عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: اين تفكرات مانند يك بختكي است كه امروز روي قشر جريان روشنفكر افتاده است و تصورشان اين است كه شرايط امروز جهان با گذشته فرق كرده است.
 عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد: اين بيماري اعتقادي و فكري است چراكه شخص بر حسب اطلاعات غلط خيال مي‌كند دارد به سمتي مي‌رود كه در آينده‌اي نه چندان دور همه دنيا زير بليت قدرت واحد به نام امريكا است، بنابراين چاره‌اي جز اين نداريم كه ما هم خود را در اين منظومه تعريف كنيم و به عضوي از اين خانواده تبديل شويم. بنابراين تصور و خيال‌هايي از اين قبيل بر اساس يكسري برآورد غلط و اطلاعات نادرست است.
   ‌
انقلاب كرديم اراذل و اوباش بر كشور مسلط نشوند
وي در بخش ديگري از سخنان خود به اظهارات رئيس دولت يازدهم در مورد اظهارنظرهاي گوناگون پس از برجام اشاره كرد و گفت: يك حرف نگران كننده توسط يك مسئول محترم بيان شد كه بعد از برجام ديگر اينگونه نيست كه ما هر جوري دلمان خواست حرف بزنيم. ساكت! يك دوره جديدي آغاز شده يعني بايد پيچ و مهره‌ها را با بيان و نگاه كدخداي عالم تنظيم كنيم و همين جوري نمي‌شود ديگر حرف زد.
صفارهرندي به محلي كه در آن سخنراني مي‌كرد يعني قتلگاه شهيدان حزب جمهوري اسلامي و در رأس آنان شهيد مظلوم آيت‌الله بهشتي اشاره كرد و اظهار داشت: انگيزه اين شهيدان براي حضور در جريان انقلابي يك مضمون غالب است كه ما قيام و انقلاب كرديم كه آقابالاسر نداشته باشيم. وي تأكيد كرد: ما انقلاب كرديم كه اراذل و اوباش سلطه مديريت كشور را به دست نگيرند و به ما امر و نهي نكنند، آرمان همه شهدا شايد اين باشد كه ما در مسيري قدم برداريم كه خودمان آقاي خودمان باشيم نه ديگران.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: آيا كشوري كه خودش صراحتاً اعتراف مي‌كند 18 هزار ميليارد دلار بدهي دارد در حالي كه توليد ناخالصش بسيار كمتر از اين است، مي‌تواند دست ديگر كشورها را بگيرد و آنها را از بحران نجات دهد؟ مدت‌ها است كه ديگر امريكا نمي‌تواند اين كار را انجام دهد؛ اگر 40 سال پيش سراغش رفته بوديد اين كار را مي‌كرد.
   ‌
دشمن اذعان مي‌كند ما هيچ غلطي نمي‌توانيم بكنيم
صفارهرندي معتقد است كه تنها انگيزه امريكايي‌ها سدبندي در برابر موج استقلال‌خواهي از نوع نگرش انقلاب اسلامي است كه در جهان شايعه شده است و خنده‌دار اينكه بعضي از اين نظريه‌پردازها كه از رسانه ملي نيز نقطه‌نظراتشان مطرح مي‌شود مي‌گويند بايد به امريكا نزديك شد چراكه امريكا به دنبال ثبات منطقه است. وي ادامه داد: اين نگرش همان احياي ژاندارمي منطقه است كه رژيم معدوم شاه صورت داده بود، ما مي‌توانيم در منطقه ثبات به وجود آوريم اما با مشاركت نيروهاي محلي و بومي نه با عربده‌جوياني كه هرجا پا مي‌گذارند مي‌خواهند از دم همه چيز را نابود كنند.
به گفته صفارهرندي امروز برخي‌ها منت بر سر مردم مي‌گذارند كه ما آمديم و با تدابير خود سايه جنگ را برداشتيم. كدام جنگ؟‌! خود عوامل دشمن امروز مي‌گويند ما همچنين غلطي نمي‌توانيم بكنيم، البته آقايان اصلاح‌طلب نيز وقتي روي كار آمدند منت بر سر مردم گذاشتند كه زماني كه ما آمديم موشك‌هاي دشمن ايران را نشانه گرفته بود، حرف مهملي كه هيچ وقت اثبات نشد.
صفارهرندي در مورد برجام نيز خاطرنشان كرد: چرا بايد در جمع حزب‌اللهي بر سر اينكه برجام خوب است يا بد است مناقشه صورت گيرد بلكه موضوع اصلي ماجراهاي بعد از برجام است. وي در پايان خاطرنشان كرد: مهم‌ترين اكسيري كه توانسته اين ملت را نگه دارد اكسير وحدت بوده، بنابراين نبايد اختلافات جاي يكپارچگي‌ها را بگيرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عبد الله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
1
آقاي ... چوب اين بيگانه دوستي ات را خواهيد خورد . حداقل از مرسي رئيس جمهور زنداني مصر عبرت بگيريد .
feri
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
1
در تکمیل سخنان ایشان باید گفت که تمرکز امریکا وانگلیس واسرائیل بر تغییر افکار وعقاید عناصر اصلی و موثر در پیروزی انقلاب اسلامی (صاحب منصبان بطور کلی ) از طریق نفوذ و سلطه بر فرزندان و خانواده هایشان میباشد. چرا که در ایران سایه نظام ملوک الطوایفی همچنان بر ارکان مختلف سنگینی میکند و همین امر نقطه ضعف اساسی است که بیگانگان را تحریک میکند تا از طریق فرزندان و خانواده های صاحبان قدرت و ثروت (که غرب آنان را وارثان قدرت در آینده می داند) در ایران مجددا حاکم شوند و بساط سلطه و سفره غارت پهن شود و این دور از واقعیت نیست .حاکمیت روابط بر ضوابط تنها یکی از دلایل آن است .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار