کد خبر: 735350
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
بهترين‌هاي دنيا براي حمايت از بيماران ام اس به ميدان مي‌روند
تماشاي بازي فوتبالي كه با نيت خيرخواهانه تدارك ديده شده است حس و حال ديگري دارد.
شيوا نوروزي
تماشاي بازي فوتبالي كه با نيت خيرخواهانه تدارك ديده شده است حس و حال ديگري دارد. مصاف تيم ستارگان ايران با تيم ستارگان جهان فرصت خوبي است كه خوشبختانه نصيب فوتبال كشورمان شده تا باز هم چهره ديگري از اين رشته را شاهد باشيم. ناتان قبادي مدير روابط بين‌الملل باشگاه هنرمندان و مجيد بهره‌مند مدير روابط‌عمومي باشگاه هنرمندان در گفت‌وگو با «جوان» جزئيات بيشتري را از اين مسابقه بيان كرده‌اند.

   All Stars در راه ايران
ستاره‌هاي اسبق مستطيل سبز كه بعضاً مؤسسات خيريه نيز دارند پيش از اين هم در چند بازي خيريه شركت كرده‌اند. حال آنكه تيم ستارگان معروف به All Stars در سال 2013 سروسامان جديدي گرفت. در سال گذشته ميلادي اين تيم مسابقات 25 روزه‌اي را براي ريشه كن كردن ابولا در آفريقا انجام داد و در نهايت 43 ميليون يورو كمك مالي جمع كرد.

   حمايت از بيماران ام اس و حراج پيراهن
اين بار تيم ستارگان جهان به كشورمان مي‌آيد تا از بيماران مبتلا به ام اس حمايت كنند. ديدار روز جمعه در حالي انجام مي‌شود كه ستارگان پيشين دنياي فوتبال قرار است پيراهن‌هاي خود را امضا كرده و به حراج بگذارند. عوايد اين حراج خيرخواهانه در اختيار بيماران ام اس قرار خواهد گرفت.

   تيم 50 نفره
تيم ستارگان جهان دو سال پيش به تيمي حرفه‌اي تغيير شكل يافت تا آنجا كه در حال حاضر 50 عضو ثابت متشكل از ستاره‌هاي شناخته شده را در اختيار دارد. با اين حال پس از رايزني‌هاي مختلف 16 نفر از اين ستاره‌ها به تهران مي‌آيند و در ورزشگاه آزادي در مقابل تيم ستارگان ايران بازي مي‌كنند. به گفته قبادي، مدير روابط بين‌الملل باشگاه هنرمندان، مسئولان برگزاري اين مسابقه خيريه در صورت حمايت بيشتر مي‌توانستند تا 30 نفر از ستاره‌هاي دنيا را براي حضور در زمين به كشورمان دعوت كنند.

   نارنجي بپوشيد
شرايط تماشاي بازي روز جمعه براي همه علاقه‌مندان مهياست. منتها رئيس جامعه حمايت از بيماران ام‌اس از تماشاگران فوتبال‌دوست خواسته تا با پوشيدن پيراهن‌هايي به رنگ نارنجي حمايت خود را از اين بيماران اعلام كنند. رنگ جهاني بيماري ام اس نارنجي است.

   ستاره‌هاي ايراني
خوشبختانه باز هم چهره‌هاي شناخته شده عرصه ورزش و هنر براي انجام يك كار خيرخواهانه ديگر پيش‌قدم شدند. پس از قطعي شدن بازي با تيم ستارگان جهان، ستاره‌هاي ايراني هم از اين ديدار استقبال كرده و چهره‌هاي مشهور فوتبال، سينما و تلويزيون بدون هيچ بهانه‌اي براي رويارويي با اين تيم اعلام آمادگي كردند. در جمع ستاره‌هاي تلويزيوني نفراتي چون احسان عليخاني، كامران نجف‌زاده و فردوسي‌پور به چشم مي‌خورد و مهدي مهدوي‌كيا، علي كريمي، احمدرضا عابدزاده، كريم باقري، جواد نكونام و. . . حضور نيز دارند.
   به دنبال شهريار
برخلاف انتظارها علي دايي در بازي با ستارگان حضور ندارد. البته مسئولان تيم ايراني تلاش زيادي كردند تا شهريار فوتبال ايران در جمع ستاره‌ها حضور داشته باشد اما سرمربي صباي قم مشغله كاري را دليل غيبتش عنوان كرده است. اين مسئله البته سبب دلخوري علي پروين شده و سلطان از دايي خواسته حداقل روي نيمكت ايران بنشيند. حال آنكه بيشتر ستاره‌هاي جهان فوتبال ايران را با نام علي دايي مي‌شناسند.
   نقش سالگادو
بازيكن اسبق تيم ملي اسپانيا و رئال مادريد براي سفر ستارگان به ايران نقش زيادي داشت. باشگاه هنرمندان ايران براي قطعي كردن بازي دوستانه جلسه ويژه‌اي با ميشل سالگادو داشت و خوشبختانه رايزني‌ها خيلي زود به ثمر نشست. مدير تيم فوتبال ستارگان جهان ابراز اميدواري كرده با برگزاري اين بازي روزي ويژه در تهران پشت سر بگذارد.

   تمرين در كمپ ويژه
تيم اعزامي به ايران تمرينات خود را در باشگاه رئال مادريد پشت سرگذاشته است. تيم ستارگان جهان تيمي چند مليتي است كه به شكل متمركز در اسپانيا تمرين مي‌كند. ستاره‌ها زير نظر خواكين رومئو رئيس كميته پيشكسوتان رئال به تمرين مي‌پردازد تا در صورت اعزام به كشورهاي مختلف بازيكنان از آمادگي خوبي برخوردار باشند.

   تيم فوتبالي – هنري
باشگاه هنرمندان كوشيده تا با تركيبي ايده‌آل به مصاف ستاره‌ها برود. به همين منظور تصميم گرفته شده تا شاكله اصلي تيم ايران را فوتبالي‌ها تشكيل دهند. طبق آخرين اخبار ستاره‌هاي ايران 25 بازيكن را در اختيار دارند كه 90 درصد فوتباليست و سايرين جزو اهالي هنر هستند.

   ايران امن‌ترين كشور منطقه
استقبال از سفر به تهران از جمله نكات قابل توجه اين بازي خيريه است. در شرايطي كه تيم ستارگان جهان بازي‌هاي زيادي در كشورهاي مختلفي از جمله پاراگوئه، چين، تايلند و... انجام داده است مديران اين تيم از امضاي تفاهمنامه با باشگاه هنرمندان و انجام بازي در ورزشگاه آزادي كاملاً راضي‌اند. امنيت ايران آن هم در شرايطي كه خاورميانه اسير ناآرامي‌هاي بسياري است بيش از هر مسئله‌اي ستاره‌هاي دنيا را به ايران مي‌كشاند.

   هزينه كمتر
اصولاً سفر ستاره‌ها به كشورهاي مختلف هزينه سرسام‌آوري را روي دست كشور ميزبان مي‌گذارد، به طوري كه بازي در چين 1/5 ميليون يورو برايشان درآمد داشت. با اين حال گفته مي‌شود تيم ستارگان جهان با مبلغي بسيار ناچيز در مقايسه با هميشه به ايران مي‌آيد و اين مبلغ نيز از سوي اسپانسر پرداخت خواهد شد.

   همه ستاره‌ها
لوييز فيگو، روبرتو كارلوس، ادگار داويدز، ويتور بايا، بودو ايلگنر، فرناندو كوتو، مارسل دسايي، فابيو كاناوارو، گايزكا منديتا، پدرو پائولتا، فرناندو سانز، كريستين كارمبو و ميشل سالگادو بازيكناني هستند كه تيم ستارگان جهان را تشكيل مي‌دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار