کد خبر: 735348
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
گفت‌وگوي «جوان» با حسين ياريار مديرعامل باشگاه هنرمندان
سعيد احمديان
جمعه ششم شهريور مي‌تواند يك روز تاريخي در فوتبال كشورمان باشد، روزي كه به همت باشگاه هنرمندان قرار است تيم منتخب ستارگان جهان به مصاف تيم ستارگان ايران برود، تنها نگاهي به اسامي بازيكناني كه قرار است در تركيب دو تيم به ميدان بروند كافي است تا همه تأييد كنند كه جمعه مي‌تواند هيجان‌انگيزترين مسابقه فوتبال را  در اين چند سال اخير ثبت كند. حضور بازيكنان بزرگي مانند فيگو، روبرتو كارلوس، فرناندو هيرو، ادگار داويدز، پاتريك كلايورت و چند بازيكن ديگر كه همه از ستاره‌هاي فوتبال جهان هستند يك اتفاق بزرگ در ورزش ايران است. اين بازيكنان بزرگ قرار است روبروي تيمي از ستارگان ايران كه بازيكناني مانند احمدرضا عابدزاده، علي كريمي، فرهاد مجيدي و... به علاوه عادل فردوسي‌پور و بازيگراني مانند محسن تنابنده را در تركيبش دارد به ميدان بروند، مسابقه‌اي خيرخواهانه كه بخشي از عوايد آن به بيماران ام‌اس تعلق مي‌گيرد. مجري اين بازي خيرخواهانه هم باشگاه هنرمندان است. حسين ياريار بازيگر سينما و تلويزيون به عنوان مديرعامل باشگاه هنرمندان در گفت‌وگو با «جوان» درباره بازي جمعه و همچنين بازي‌هاي خيرخواهانه باشگاه صحبت كرده است، مديري كه مي‌گويد مجموعه باشگاه هنرمندان براي اهداف خيرخواهانه با عشق پاي كار آمده‌اند.

آقاي ياريار، جمعه بازي بزرگي قرار است برگزار شود، يك بازي خيرخواهانه كه باشگاه هنرمندان آن را برگزار مي‌كند، ابتدا مي‌خواهيم از شكل‌گيري باشگاه هنرمندان بگوييد، چه چيزي باعث شد تا به فكر تأسيس يك تيم براي انجام بازي‌هاي عام‌المنفعه افتاديد؟
زلزله آوج در تير ماه سال 81 باعث شد تا رضا عطاران و مجيد صالحي 13 سال پيش پيشنهاد برگزاري يك بازي خيرخواهانه و عام‌المنفعه را مطرح كنند و با من در ميان بگذارند. پيشنهاد خوبي بود و به خصوص با توجه به اينكه جاي چنين مسابقاتي در ورزش كشورمان خالي بود، مي‌توانستيم با شروع اين كار، اين بستر را براي گسترش بازي‌هاي خيرخواهانه فراهم كنيم. اولين مسابقه‌اي هم كه برگزار كرديم با پرسپوليس بود كه در ورزشگاه تختي تهران برگزار شد و عوايد آن به زلزله‌زدگان اختصاص پيدا كرد.
از آن تاريخ 13 سال مي‌گذرد و باشگاه هنرمندان وارد چهاردهين سال فعاليتش شده است، باشگاه در اين مدت چه تعداد بازي خيرخواهانه انجام داده و استقبال مردم از اين مسابقات چطور بوده است؟
تا امروز 490 مسابقه باشگاه هنرمندان با تيم‌هاي مختلف برگزار كرده است كه در نوع خودش در دنيا بي‌نظير است، در جهان شايد كمتر تيمي باشد كه به اين شكل اين تعداد بازي خيرخواهانه انجام داده باشد. بيشتر در بقيه كشورها رسم بر اين است كه يك تعداد بازيكن جمع مي‌شوند و يك مسابقه خيريه برگزار مي‌كنند و كمتر باشگاهي مانند باشگاه هنرمندان وجود دارد كه كارش انجام بازي‌هاي عام‌المنفعه باشد.
با توجه به حجم بالاي فعاليت باشگاه هنرمندان در اين 14 سال، مي‌شود گفت كه به نوعي شما مبدع اين كار در ايران بوده‌ايد و كار بزرگي انجام داده‌ايد.
خوشحالم كه توانسته‌ايم انجام چنين مسابقاتي را در ايران باب كنيم و اين فرهنگ را جا بيندازيم كه مي‌شود با انجام مسابقه‌اي كه ستاره‌هاي شناخته شده در آن حضور دارند، كار عام‌المنفعه انجام داد و از اين ظرفيت استفاده كرد. پس از اينكه باشگاه هنرمندان اين حركت را شروع كرد، امروز مي‌بينيم كه تيم‌هاي مختلفي چنين مسابقاتي را برگزار مي‌كنند و گسترش چنين فرهنگي را بايد به فال نيك گرفت.
شعار باشگاه هنرمندان «هنر، ورزش و انسانيت» است، در اين باره بيشتر توضيح مي‌دهيد؟
وقتي مي‌خواستيم براي باشگاه شعاري انتخاب كنيم به دنبال اين بوديم كه شعار باشگاه جامع و جهاني باشد و با توجه به اينكه قرار بود يك باشگاه ورزشي با حضور هنرمندان فعاليتش را براي انجام كارهاي انسان‌دوستانه آغاز كند، شعار «هنر، ورزش و انسانيت» را انتخاب كرديم.
برسيم به بازي جمعه، مسابقه‌اي كه ستارگان فوتبال جهان با حضور چهره‌هايي كه خيلي از فوتبالدوستان آرزوي ديدنشان از نزديك را دارند به مصاف ستاره‌هاي فوتبال ايران مي‌روند، اين بازي بزرگ از كجا كليد خورد؟
ماجرا به 9 ماه پيش برمي‌گردد، آن روزها با توجه به تحريم‌ها و مشكلاتي كه وجود داشت و همچنين جوسازي‌هايي كه صورت مي‌گرفت، تصميم گرفتيم تا در ادامه بازي‌هاي خيرخواهانه براي اينكه جو اميد را به وجود بياوريم و نگاه دنيا را به كشورمان عوض كنيم، به همين خاطر با عشق مملكت اين كار را آغاز كرديم و پاي كار رفتيم تا از تيم ستارگان فوتبال جهان دعوت كنيم. به همين خاطر از طريق ارتباطاتي كه وجود داشت اين پيشنهاد را مطرح كرديم و پس از چندين جلسه و رفت و آمد به اسپانيا و امارات، در نهايت برگزاري اين مسابقه قطعي شد.
واكنش اوليه فوتباليست‌هاي بزرگ جهان به پيشنهاد برگزاري اين مسابقه چه بود؟
از برگزاري اين بازي استقبال كردند و برخورد خيلي خوبي داشتند. با تك تك آنها كه مسئول تيم صحبت كرده بود همه دوست داشتند به ايران بيايند و كشورمان را از نزديك ببينند. حضور اين بازيكنان كه هر كدام در فوتبال دنيا براي خودشان اسم و رسمي دارند همان طور كه اشاره كردم مي‌تواند يك تبليغ خوب براي كشور باشد و قبلاً هم در مصاحبه‌اي گفته بودم با توجه به حضور اين ستاره‌ها جمعه كه بازي برگزار مي‌شود همه نگاه‌ها متوجه ايران است و اين فرصت خوبي است كه چهره واقعي كشورمان را به دنيا معرفي كنيم.
هدايت تيم ستارگان ايران را هم به علي پروين سپرده‌ايد و نام‌هاي بزرگي قرار است در تركيب اين تيم جمعه به ميدان بروند، درباره روند شكل‌گيري تيم براي بازي جمعه بيشتر صحبت مي‌كنيد؟
به علي آقا با توجه به اينكه بزرگ فوتبال ايران هستند، پيشنهاد داديم تا در كنار ما باشند و تيم را زير نظر بگيرند. علي‌آقا هم اعلام كرده است همه بزرگان فوتبال بيايند و قرار است در آخرين تمرين كه چهارشنبه برگزار مي‌شود، اسامي نهايي تيم با توجه به ميزان آمادگي‌شان توسط آقاي پروين اعلام شود. همچنين شايعاتي مطرح شده بود كه برخي بازيكنان شرط گذاشته‌اند كه دروغ بود، همه بچه‌ها با روي خوش از حضور در اين مسابقه استقبال كرده‌اند. از بين هنرمندان هم چند نفر كه آماده‌تر هستند را انتخاب خواهيم كرد تا مسابقه جمعه در كنار ستاره‌هاي فوتبال ايران باشند و اميدوارم يك روز به يادماندني با برگزاري اين مسابقه رقم بخورد.
عوايد اين بازي قرار است به بيماران ام‌اس اختصاص پيدا كند، همكاري باشگاه هنرمندان و جامعه بيماران ام‌اس از كي شكل گرفت؟
نزديك به سه سال است كه باشگاه هنرمندان و جامعه بيماران ام‌اس همكاري‌هاي‌شان را آغاز كرده‌اند و همان طور كه اشاره كرديد بخشي از عوايد اين مسابقه به بيماران ام‌اس تعلق مي‌گيرد كه اميدواريم با اين حركت بتوانيم كمكي به اين جامعه كه درگير اين بيماري هستند كرده باشيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار